Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

daantje123

daantje123

19-01-2010 om 14:55

Maat maillot/panty

Ha dames,

ik heb altijd ruzie met mijn maillot/panty. Als het niet zo koud is, draag ik van die lange panty's met plakrand, maar dat is me nu te koud...
Ik heb confectiemaat 42, dus ik koop ook panty's maat 42/44, maar ik vind ze vaak zo strak om mijn buik zitten.
Hebben jullie dat ook? Ik moet er wel bij zeggen dat ik nagenoeg geen taille heb

Ik ben benieuwd of jullie hier ook last van hebben en wat jullie er aan doen!

Groetjes, Daan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Buitenproportineel

waar ik altijd moeiteloos in confectiemaat 40 paste, heb ik tegenwoordig het euvel dat ik qua bovenkleding maat 42 nodig heb, en verder maat 40. Maar ik moet áltijd opletten of de mouwen en broekspijpen niet wat kort zitten. Mijn gehannes met maat 40 panties/maillots is dus dat ze zo kort uitvallen, is geen hijsen tegen. Het is maar even en het kruis hangt weer op de knieën. Dus ik neem een maat groter.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

19-01-2010 om 15:13

De grootste

Ik neem de grootste die er is, meestal zo'n twee maten groter dan mijn eigen maat. Panty's zijn nou eenmaal altijd te kort of te krap.

Carmen

Carmen

19-01-2010 om 15:15

Inderdaad

Minstens twee maten te groot kopen!

Mamvantwee

Mamvantwee

19-01-2010 om 15:20

Vroeger wel, maar nu

Vroeger kocht ik panty's ook altijd twee maten groter, ik was toen zelf maar 44/46. Maar tegenwoordig pas ik weer gemakkelijk in maat 40 en passen panty's van maat 40 mij ook weer gewoon. Hoe kan dat dan? Is de maatvoering stiekem aangpast ofzo?

Maar goed, ik koop panty's altijd bij de Hema en daar past maat 40 me prima. Als ik te groot koop, groter dan 42 zeg maar, dan gaat het rond mijn knieën en enkels ophopen en dat ziet er niet mooi uit vind ik.

Daan, kun je niet een broekje met pijpjes aantrekken en daarbij dan je vertrouwde kousen (met plakrand)?

groet, Mamvantwee

Guinevere

Guinevere

19-01-2010 om 15:36

Eigen maat

Hmm, ik koop toch mijn eigen maat. Anders loop ik de hele dag het kruis op te hijsen, erg charmant!

marie

marie

19-01-2010 om 15:42

Met tussenstuk

Hallo
Panty's met tussenstuk (net zoals maillots) zitten veel prettiger om de buik. Hema verkoot die o.a.
succes

Vic

Vic

19-01-2010 om 15:57

Maten kloppen niet

Ik koop altijd maat 38/40 panty's en dan vind ik ze nog strak zitten aan het einde van de dag. Met bovenkleding (broeken) is maat 34 nog te groot, dus van de maten van panty's klopt niets.

Nu weinig meer aan

maar ik kocht altijd de allergrootste maat ide ik kon vinden, dan waren de benen in ieder geval lang genoeg.

daantje123

daantje123

19-01-2010 om 22:07

Conclusie

ik ga naar de Hema, zon maillot kopen met twee naden aan de achterkant en twee maten te groot.

Bedankt voor de reakties! Had er niet zo veel verwacht!!

Daan

Hillary

Hillary

20-01-2010 om 21:28

Ligt aan je lengte

Je moet bij de Hema twee maten te groot kopen, anders hangt het kruis op de knieen (als je langer dan ca. 1.70 bent schat ik in). Vond het altijd heel genant om maat 46/48 ofzo te kopen tot ik hoorde dat mijn ultraslanke schoonzus van gelijke lengte met maat 34 ook maat 42/44 koopt. Je hebt tegenwoordig ook lengtematen (45/47), maar die zijn juist veel korter dan de gewone en die rekken minder. Trek je gelijk een gat in door het gehijs.

Guinevere

Guinevere

20-01-2010 om 21:52

Kruis

Bij mij hangt het kruis juist op mijn knieën als ik zo'n ding te groot koop. Want dan zakt het geheel van mijn heupen af...

Mamvantwee

Mamvantwee

21-01-2010 om 10:24

Juist niet te groot kopen

Ik ben ook wat verbaasd over die veel te grote maten. Natuurlijk is een panty te klein als je geen rek meer hebt en het kruis hangt nog rond je knieën, da's duidelijk. Maar als hij gewoon past, zit de panty veel mooier: geen ondoorzichtige dikke stukken rond je knieën en enkels, mooi egaal. Soms trek ik nog een onderbroek over de panty aan, dan zakt de boel ook minder snel af. Maar meestal niet.

Vandaag heb ik een Hema-panty aan. Maat 40/42 (ik heb maat 40), en hij zit gewoon prima. In maat 44 zou ik rondjes kunnen draaien...

groet, Mamvantwee

daantje123

daantje123

21-01-2010 om 10:40

Yes

ik heb maat 44/46 gekocht en gisteren de hele dag gedragen. Geweldig!!!!
Bedankt allemaal

Fraz

Fraz

21-01-2010 om 16:24

Nou mamavan twee

ik heb nogal lange benen (heb altijd extra lengte maten nodig) die lengte maten heb je niet in panty's dus welke maat ik ook koop heb nooit last van extra dikke stukken bij knieën en enkels. Dus ook al koop ik 4 of 6 maten groter. Nou moet ik dus niet teveel gaan aankomen want als ik behalve lengte maten ook nog extra brede maten moet heb ik een probleem Trouwens niet alleen met panty's. Goeie stok achter de deur dus om niet teveel aan te komen

Puck

Puck

22-01-2010 om 20:33

Fraz

Ik zag laatst dat de Hema wel panty's en leggings in lengtematen heeft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.