Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Make-up verwijderen

Elke keer als mijn wattenschijfjes op zijn bedenk ik dat ik toch eens wasbare moet kopen. Lijkt me toch beter voor milieu en portemonnee. Elke keer vergeet ik het weer maar nu ga ik er toch echt werk van maken. Op internet zie ik ze van heel duur tot goedkoop en vrij weinig reviews. Daarom wil ik hier vragen of iemand ervaring heeft met de wasbare schijfjes of die remover doekjes.

Mijn "eisen" waterproof make-up weghalen eventueel met lotion/olie, wasbaar dus, niet duur en ze moeten zacht zijn en blijven i.v.m. een gevoelige huid.

Liefst in een stenen winkel want bij zoiets zijn de verzendkosten meestal te hoog in vergelijking met de kosten van de bestelling.

Washandjes?  Ik heb hier een hele stapel oude washandjes die voor dat doel gebruikt worden.  Na gebruik in de 60 graden was een als ze niet meer schoon worden gaan ze weg. Scheelt wel dat ik niet op dagelijkse basis make up gebruik. 

Ik heb ze bij de welbekende Chinees webwinkel gekocht en gebruik ze dagelijks. Geen of lage verzendkosten en binnen een week of 3 geleverd (vorig jaar of zo). Ik ben er tevreden over. Er zit een zachte kant en een wat ruwere kant aan. Er zat een soort waszakje bij, dan hangt aan de wasmand en gaat gewoon mee met de 60 graden. 

Ik heb van die speciale wasbare doekjes van hema. Ideaal! Ik begreep echter van vriendin dat die vaak van microvezel zijn en daardoor niet top voor milieu. Dan zou je bamboe moeten nemen. Bij allerhande gezondheidswinkels. 

In aanvulling op haaknaald, van die babywashandjes? Van dezelfde stof als hydrofielluiers. Die zijn ook best zacht toch? En ze kunnen heet gewassen worden. Ik gebruik zelf geen make-up dus ik kan je niet uit ervaring iets vertellen. Behalve dat geen make-up die verwijderd moet worden nog milieuvriendelijker is.😁

Deze heb ik in Utrecht gekocht:

https://www.bureaubewust.nl/nieuw/herbruikbare-wattenschijfjes-bio-katoen-setje-van-5-stuks/

Heel leuke winkel en je kunt er nu op afspraak langs. Ze hebben van alles. Weinig dingen voor schoonheid (wel nog sokken), maar als je er toch bent kun je meteen een voorraad cadeautjes kopen. (Nee, ik ken de eigenaars verder niet, al herken ik de meneer daar inmiddels wel want ik heb er al best vaak iets gekocht)

Ik vind het fijn! De kant met 'badstof' gebruik ik niet of nauwelijks. Ik gebruik alleen de fijne kant. Ik denk dat ik er 2 of 3 dagen make-up mee afhaal, dan in de was.

Ik heb er wat tegelijk met mijn wasbare maandverband besteld. Tevreden over beide 😊. Ik heb besteld bij lanaluna.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.