Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lekkerbek

Lekkerbek

16-05-2018 om 23:13

Makkelijke taart maken

Ik wil vrijdag een makkelijke en lekkere taart maken.

Niet met chocola of noten. Appeltaart is prima, maar ik vind het maken van de vulling, al die appels schillen en in stukjes snijden, best veel werk en heb niet zoveel tijd.

Wie heeft een lekker en makkelijk recept voor appeltaart of andere lekkere taart die veel mensen lekker vinden en die niet mislukt, ook als je geen keukenprinses bent?


Marie

Marie

16-05-2018 om 23:21

Monchou taart

Gewoon een pak voor monchou taart bij de supermarkt halen.
Lekker en gemakkelijk.

40er

40er

17-05-2018 om 06:39

Deze

http://overeten.com/2016/basisrecept-luchtige-plaatcake/

Met verschillende soorten fruit oid te maken. Makkelijk te maken en een topper qua smaak.

Krisje

Krisje

17-05-2018 om 07:41

40er

Wat een leuk recept!

Ja!

Een heerlijke, supersimpele, niet te zoete, frisse bramen en/of frambozentaart.
- 500 g bramen en/of frambozen of een combi
- 4 eieren
- 75 g witte basterdsuiker
- 100 g bloem
- halve theelepel zout
- 200 ml crème fraîche
- 250 ml volle melk
-poedersuiker
- verse munt, gesnipperd

Verwarm de oven voor op 175 °C. Klopt de eieren met de suiker luchtig. Voeg dan al kloppend toe: bloem, halve theelepel zout, helft van de boter, de crème fraîche end e melk toe en blijf kloppen tot het een glad beslag is. Het blijft behoorlijk vloeibaar, dat hoort zo en komt goed. Verdeel de vruchten erover en druppel de rest van de boter erover. Bak hem in 40 - 45 minuten goudbruin en gaar. Als hij een beetje is afgekoeld, bestrooien en poedersuiker en de gesnipperde munt.

Het is echt ontzettend weinig werk, ik maak hem met mijn ogen dicht (om de vingers in de neus even te vermijden.
Dat gedoe met die boter is nog het bewerkelijkste en kun je zelfs weglaten.

Anneque...

Klinkt lekker. Maarre......Welke boter??

En..

In een springvorm maken? Op een bakplaat?

Lekkerbek

Lekkerbek

17-05-2018 om 08:39

Anneque

Hoeveel boter? En laten smelten in de magnetron?

Nb Dat recept van die plaatcake lijkt me ook lekker, maar is nu niet handig. Zoek nu iets voor in een springvorm.

Half a twin

Half a twin

17-05-2018 om 08:52

Vanavond maken, morgen eten

Bereiden van deze taart is een fluitje van en cent, 4 uur wachten is wel lang maar dat is op te lossen door de taart eerder te maken.

Aardbeienyoghurttaart

Ingrediënten:
klontje boter of harde margarine om springvorm in te vetten
200 g. bastognekoeken
100 g. roomboter
1 doos aardbeien 500 g.
7 blaadjes gelatine
250 ml slagroom
450 g dikke boerenyoghurt
150 g suiker
25 ml water

Bereidingswijze:
• Vet de springvorm in met harde boter waarmee je ook de kieren goed vol smeert, zodat de springvorm straks niet kan lekken.
• Knip een stuk bakpapier rond en leg in de springvorm. Vet het papier ook in
• Smelt op laag vuur de boter in een pannetje
• Verkruimel de bastognes en voeg ze toe aan de boter, meng het geheel goed.
• Spreid het bastognemengsel gelijkmatig uit over de bodem van de springvorm.
• Plaats de vorm in de koelkast om de bodem hard te laten worden.
• Leg de blaadjes gelatine 10 minuten te weken in koud water
• Maak de aardbeien schoon en halveer ze.
• Klop de slagroom stijf.
• Roer de suiker door de yoghurt.
• Spreid de aardbeien uit over de bodem
• Maak het water heet in de magnetron (koken hoeft niet.)
• Los de blaadjes gelatine op in het hete water
• Meng dit onder voortdurend roeren met de yoghurt en meng daar dan voorzichtig maar wel snel de slagroom door.
• Verdeel het gelijkmatig over de bodem met aardbeien.
• Zet de taart 4 uur in de koelkast, daarna kan je hem eten.

Als je nog sneller wilt kan je de boter en bastognes vervangen door een kant en klare gekochte cake. Plakken snijden van gelijke dikte en daar de bodem mee vol leggen.

De boter, sorry

vergeten te vermelden (waarschijnlijk omdat ik het ook wel eens oversla): 50 g gesmolten roomboter

Springvorm

En het moet beslist in een springvorm want het is bijzonder vloeibaar in het begin.

Jackie

Jackie

17-05-2018 om 11:35

chocolade

Je kunt een lekkere chocoladecake bakken en deze (direct uit de oven) overgieten met chocoladesaus voor een 'natte cake'. Bestrooien met geraspte kokos. Je kan ook een slagroomtopping maken.
Of dit recept voor Mississippi mud pie: https://www.tajine.nl/recept/paascupcakes/
(er staat paascupcakes maar de link is van de mud pie)

Tine Winkel

Tine Winkel

17-05-2018 om 11:44

deze

vinden wij thuis erg lekker: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R431314/oma-s-amerikaanse-cheesecake

Zelf maak ik m altijd in een 26cm springvorm. En doe ik ook wat citroenrasp door de vulling, dat maakt de vulling iets frisser. Ik ben geen held in het uitrollen van deeg, dus ik leg gewoon de hele deegbal in de springvorm en druk m uit naar de zijkanten en omhoog. Die rand moet ook echt wel hoger zijn dan de 2 cm die staat aangegeven, want de taart komt redelijk ver omhoog.

Pennestreek

Pennestreek

17-05-2018 om 13:57

Jackie

Verzoek was NIET met chocolade. Dus voor TS is jouw reactie niet van zoveel waarde helaas. Maar ik hou wel van chocoladecake

40er

40er

17-05-2018 om 21:34

Monchou met stroopwafel?

https://www.brendakookt.nl/2017/11/27/monchoutaart-met-stroopwafels-en-karamel/

Nog niet zelf gemaakt, maar dat gaat binnenkort wel gebeuren.

@Krisje. Recept is heel fijn. En goed te variëren met fruit. Ideaal dus.

Ooo ik wil bakken

Klinkt heerlijk. Volgende week de verjaardag van de kinderen dus ik ga morgen maar vast eens proefbakken met de plaatcake met mineraal water. Wat een grappig recept.

40er

40er

17-05-2018 om 22:18

Lilian

Je kunt de plaat ook half/half beleggen. Bv half appel en half rabarber.
Veel bakplezier!

Nog meer keuze

Goed idee, ik ga zo aan de slag.

bieb63

bieb63

18-05-2018 om 17:13

of dit

Heel makkelijk en heel lekker.
Nodig:
springvorm
bladerdeeg
abrikozen uit blik (groot blik of 2 kleine)
pak lange vingers
slagroom
suiker
(room)boter

Doe op de bodem van een springvorm een vel bakpapier, zet de rand erop en klik vast. Knip het overtollige bakpapier er af. Smeer de rand van de springvorm in met wat neutrale olie met een (silecone)kwastje. Bekleed de springvorm met bladerdeeg (ofwel zo'n lap uit de koeling of diepvriesplakjes die je laat ontdooien en daarna de springvorm mee bekleedt, net wat je de makkelijkste manier vindt). Prik er gaatjes in en zet in de oven (ca. 20 tot 25 minuten op 190 graden hete lucht, anders 200 graden) tot het gaar is en haal eruit (zie ook verpakking van het bladerdeeg).
Neem halve abrikozen uit blik en laat ze goed uitlekken en leg ze met de bolle kant naar boven in de springvorm zo dicht mogelijk naast elkaar en vul eventuele grote ruimtes op met stukjes van de gehalveerde abrikozen.
Verkruimel hierboven ca een half pak lange vingers. Verdeel hier wat vlokjes boter over en zet nog even in de oven totdat je een beetje een korstje hebt.
Laat afkoelen en strijk er dan een flinke laag slagroom over.

Ik zoek me te pletter...

Het eenvoudigste appeltaartrecept ooit, komt uit een bakbrochure van onze onvolprezen KVLV ("Katholieke Vereniging van Landelijke Vrouwen, in de volksmond: "den boerinnenbond".
Zéér eenvoudig, korte bereidingstijd (half uurtje of daaromtrent), mislukt nooit.
Nu nog die verdomde brochure vinden. Ik heb ze. In verschillende edities zelfs, maar waar...

Jackie

Jackie

18-05-2018 om 20:29

Pennestreek

Oh oeps, wel gelezen maar vergeten! Nouja, misschien interessant voor chocoladeliefhebbers die meelezen

Krisje

Krisje

18-05-2018 om 22:03

40er

Ik heb 'm gemaakt en ze vinden het heerlijk. Het is idd een supermakkelijk recept en absoluut een blijvertje!

40er

40er

18-05-2018 om 22:58

Krisje

Fijn! Zelf maak ik hem ook graag.

Hier ook 40er...hmmmmmm lekker!

Vooral de randjes zijn heerlijk knapperig en ik moest me inhouden om niet verder te knabbelen. Ik heb de helft gemaakt anders groeien we dicht Haha. Hij is nml al bijna op....

juf Ank

juf Ank

19-05-2018 om 11:53

appeltaart die je niet bakt

Ik heb gisteravond twee appeltaarten klaargemaakt voor vandaag; ik krijg 20 man op visite. Ik heb de nieuwe van dr.Oetker geprobeerd; deze appeltaart bak je niet. Er gaat rauw appel in helemaal fijngeraspt en er zit een puddinglaagje tussen en een kruimel bovenlaag.
Dus het blijft nog even spannend hoe het uitpakt!

Pennestreek

Pennestreek

19-05-2018 om 13:42

Hier staat hij in de oven!

Ik ben heel benieuwd, heb het restantje aardbeien van gisteren als fruit gebruikt. Ik kom nog even verslag doen als we hem geproefd hebben!

Lekkerbek

Lekkerbek

19-05-2018 om 14:32

Bedankt

Ik heb uiteindelijk voor de supermakkelijke monchoutaart gekozen.

Makkelijk en snel klaar zonder bakken. En erg lekker.

Bedankt ook voor de andere recepten. Sommigen klinken erg grappig en ook makkelijk te maken. Ga ik vast ook nog wat van proberen als ik weer eens een gelegenheid heb of gewoon zin!

Pennestreek

Pennestreek

19-05-2018 om 14:56

Lekker!

Vooral zo warm, net uit de oven... Prima gelukt, inderdaad weinig werk, supersimpel. Volgende week weer

Antje

Antje

19-05-2018 om 15:08

En hier

Heb ik de frambozentaart van Anneque net uit de oven gehaald. Hij is nog wat slap maar ik hoop dat hij bij het afkoelen steviger wordt. Het ziet er heerlijk uit en ruikt lekker.

Tine Winkel

Tine Winkel

19-05-2018 om 19:39

hier die van 40er

moet morgenochtend voor 10 pubers wat lekkers verzorgen, een deel met rabarber en een deel met appel gemaakt. Ben erg benieuwd, t was in ieder geval weinig werk en t ruikt erg lekker. En wat er overblijft kunnen we thuis lekker oppeuzelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.