Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

06-01-2011 om 22:53

Marktplaatsperikelen, zucht

heel veel goede ervaringen, maar ook nu is het mij overkomen. Rokje besteld, ver voor de Kerst, via MP. Geld overgemaakt en nu is het rokje er nog niet. Volgens verkoper heeft ze het ver voor de Kerst al verzonden....Waarschijnlijk dus kwijt bij de post....balen....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

29-01-2011 om 19:52

Fijn beemer

Wat heerlijk voor je dat je je weer even kunt afreageren, lucht het op?

NaShA

NaShA

29-01-2011 om 22:36

Graag gedaan beemer

maar, je hoeft het niet te lezen hoor....

NaShA

NaShA

29-01-2011 om 23:09

Deed ik dan ook geenszins

je hebt werkelijk geen idee hoe breed mijn rug is...

Fiorucci

Fiorucci

30-01-2011 om 10:47

Jee zelazny

Het zit je echt hoog he, je gaat zelf gillen? Ik zie weleens een draadje waarvan ik me afvraag of het 100 berichten waard is, Boer zoekt vrouw bijvoorbeeld, maar die sla ik gewoon over.

NaShA

NaShA

30-01-2011 om 11:16

Bijna de neiging

om express dit draadje nog heeeeeeeeel lnag in de lucht te houden
Maar ik weet dat forumbeheer dan ook ingrijpt, dus tja, er helpt maar 1 ding volgens mij dames, niet meer posten? En daar bedoel ik niet alleen mezelf mee....

Sancy

Sancy

30-01-2011 om 11:44

ben nog steeds verbaasd dat iemand tot 3 x toe zegt het 'er bij te laten' om vervolgens opnieuw te posten.

Sancy

Sancy

30-01-2011 om 12:07

Beemer

amen

Fiorucci

Fiorucci

30-01-2011 om 12:19

Beemer

Toch fijn dat jullie menen onder andere mij wel gewoon te kunnen betichten van afreageren, meelopen en pestersgedrag.
Hoho, lees je mail eens terug, lijkt toch sterk op afreageren, of vindt je jezelf leuk overkomen daar? Ik heb het nergens over meelopen of pestgedrag.
En hou met doorgaan? I rest my case.

NaShA

NaShA

30-01-2011 om 12:26

Ik heb inderdaad slechts

>>nog 1 keer een e-mail sturen (heb geen postadres) met daarin die verwijzing naar het BW. Krijg ik dan wederom geen reactie of iets dergelijks, dan laat ik het er maar bij....jammer van het geld en het rokje....< <

even willen aangeven hoe het afliep na bovenstaande actie, niks meer, niks minder. Voor degenen die WEL geintresseerd waren en tips e.d. hebben gegeven, niks meer, niks minder... nogmaals, je HOEFT het niet te lezen als je niet wilt, maar kennelijk wint de nieuwsgierigheid dan toch van de ergernis, en misschien erger je je daar nog wel het meeste aan? Dat je het toch niet laten kon te lezen???

Sancy

Sancy

30-01-2011 om 12:31

Xanneke

"Niet van wat de eerste groep gedaan heeft."
Ik heb werkelijk geen benul over welke groep je het hebt hier. En het woord "eerste" suggereert dat er meer zijn. Ik zie ze niet?

NaShA

NaShA

30-01-2011 om 13:05

De puntjes

zijn voor mij altijd een weergave om een gedachte aan te geven, niks meer, niks minder...is kennelijk mijn handelsmerk, ik word er heel snel aan herkend...(zie je, weer 3)

NaShA

NaShA

30-01-2011 om 15:22

Zelazny

ben jij de verkoper dan? Zo nee, dan begrijp ik nog steeds je ergernis niet...nogmaals, je HOEFT het niet te lezen...

Overigens, ik heb aangegeven nog 1 maal die laatste mail te sturen, dat heb ik gedaan, en daar heb ik hier nog even uitsluitsel op gegeven omdat er een aantal mensen hier mij getipt hadden over wat ik kon doen en over het artikel in het BW. Heb ook aangegeven dat bij geen reactie ik niet nog eens naar de verkoper zou gaan. Ze gaat toch niet reageren. Tuurlijk kan ik haar gaan platmailen, maar dan blokkeert ze gewoon mijn adres, dus ik schiet daar niks mee op...

De laatste posting die ik deed was dus puur en alleen om diegenen die WEL geintresseerd waren en tips hebben gegeven aan te geven wat er vervolgens gebeurde....niks meer, niks minder. Dat er dan kennelijk toch weer mensen gaan reageren die eigenlijk zeggen zich te ergeren, tja, dat begrijp IK dan weer niet....

Tnt

Ik moet eerlijk zeggen..ik heb een webwinkel en verstuur dagelijks 10-30 enveloppen per dag. er raakt er nooit, lees nooit eentje kwijt.
al 5 jaar lang. ook geen pakjes. het enige wat soms gebeurt is dat iets retour komt

dus altijd de schuld geven aan tnt vind ik ook niet reeel.

NaShA

NaShA

30-01-2011 om 15:35

Annemir

het verhaal klinkt mij ook vreemd, want zelfs al zou er iets met de post zijn gebeurd, als het stuk is gegaan ofzo, dan nog, als er een adres en een afzender op staat, komt het altijd wel bij 1 van die 2 adressen aan, desnoods met excuus van de TNT...Ik heb er geen goed gevoel bij, maar nogmaals, ik kan ook niks bewijzen en het is haar woord tegen het mijne...ik kan niets bewijzen, zij overigens ook niet dat ze het wel gestuurd heeft...haar "navraag" bij de TNT klinkt ook wat onlogisch....

Fiorucci

Fiorucci

30-01-2011 om 15:37

Dat is ook onlogisch

Dat klopt inderdaad niet, je kunt namelijk bij birievenbuspost geen navraag doen. Er is geen track en trace nummer.

Jesse_1

Jesse_1

30-01-2011 om 17:19

Relativeren

Ik herken het wel hoor, je 'opwinden' over dingen, gewoon omdat het onrechtvaardig is, of omdat er iets niet klopt. Maar als je er goed over nadenkt wáár je je nu over opwindt/ergert, en hoeveel (negatieve) energie het kost is het vaak beter om los te laten.
Zo doe ik aan een spel op internet, je kunt ervoor betalen om mee te doen, maar het kan ook gratis. Ik doe het gratis, maar vul soms enquetes in om toch extra's te krijgen. Nu had ik laatst een enquete ingevuld, maar niet de extra's ontvangen. Ik wond me daar over op en heb ook gereclameerd etc. Alleen toen bedacht ik me dat ik omgerekend me op zat te winden over € 0,70....
Jesse

Navraag brievenbuspost

navraag doen over brievenbuspost bij tnt kan idd niet.
maar..ik weet dat een aantal webwinkelhouders dit zeggen om zeker te weten of iemand liegt.
stel dat iemand wel ontvangen heeft,maar zegt van niet(gebeurt vaker). dan schrik je misschien af door te zeggen dat je onderzoek doet.
vaak hoor je dan niets meer van die mensen.

misschien dat zij dat ook zo bedoeld heeft?

NaShA

NaShA

01-02-2011 om 11:08

Annemir

Als dat het geval zou zijn, dan had ze nu inmiddels toch wel moeten begrijpen dat ik het echt niet ontvangen heb, want nadat zij aangaf de TNT te hebben benaderd en dat die ook niks gevonden hadden, heb ik die mail gestuurd met de verwijzing naar het BW en het verzoek voor een bepaalde datum te reageren, danwel door alsnog het rokje te sturen, danwel door het geld terug te storten. Beide heeft ze niet gedaan en ook geen reactie meer gegeven...

Maar goed, ik zei al, ik heb mijn best gedaan, gedaan wat ik kon doen. Meer kan echt niet, ja, aangifte doen, maar dan is 7 euro misschien toch een beetje van de erg lage kant...

Ik heb mijn les geleerd zei ik al, ik ga alleen nog maar 2e hands kopen als ik het zelf kan halen....

NaShA

NaShA

01-02-2011 om 13:51

Aanbod in de regio

is minder maar wel voldoende, ik kom ook al vaak in omliggende plaatsen, dus dan kan ik het combineren. Zoals gezegd is hier onlangs een 2e hands winkel geopend, hebben al veel leuke kleding, voor zoon al 2 shirts gescoord daar. Dus mogelijkheden genoeg.

NaShA

NaShA

01-02-2011 om 20:21

als het om andere dingen dan kleding gaat....In dat soort gevallen bekijken we het per keer. soms is het bijvoorbeeld in Rotterdam of omgeving. Daar werken we allebei, dus is het op die manier weer te combineren.

Juanna

Juanna

01-02-2011 om 22:32

Wat je hebt geleerd

is dat je geen spullen met TNT briefpost moet laten verzenden, omdat dat niet traceerbaar is en weleens kan zoekraken.

als je het gewoon met DHL for you laat versturen voor 4,50 of 4,95 krijg je een track en trace code, kun je dus zien of het echt is verstuurd, en is het te achterhalen waar iets is gebleven.

ik vind het schandalig dat je die verkoopster van de webwinkel hiervoor aansprakelijk stelt terwijl het je eigen keus is geweest om het op de goedkoopste (en minst betrouwbare) manier te laten verzenden.

NaShA

NaShA

01-02-2011 om 23:17

Geen eigen keuze

ik heb een bod gedaan, verkoopster zegt, akkoord, verzendkosten zijn 1,76. Zij kiest er dus eigenlijk voor het per TNT te verzenden, per normale post. DHL ken ik zelf niet voor particulieren, alleen voor bedrijven.

Tijgeroog

Tijgeroog

01-02-2011 om 23:45

Nasha

Nee, daar kies je zelf voor. Zij stelt voor om het per brievenbuspost te versturen omdat bijna iedereen dat wil en meldt wat voor dit rokje de verzendkosten zijn.
Jij gaat accoord met 1,76 verzendkosten. Je had ook kunnen zeggen dat je het liever per DHL for you of TNT pakketdienst verstuurd wilde krijgen. Dan had ze geantwoord "prima, verzendkosten zijn dan ..."

Fiorucci

Fiorucci

02-02-2011 om 07:16

Schandalig?

Nou nou, schandalig is natuurlijk een groot woord. Nasha stelde haar niet aansprakleijk, maar stelde voor om de schade te delen. Er zijn zat webwinkels die dit uit coulance, service en klantvriendelijk gewoon doen.
Ik heb laatst een 2ehands boek verkocht via bol.com, wat niet is aangekomen. De koper had al betaald per ideal, kreeg zijn geld terug.

Merel

Merel

02-02-2011 om 08:13

Toch klopt het niet

ik stuur al vijf jaar wekelijks poststukken naar anderen en altijd is alles aangekomen! Ik stel altijd voor het aangetekend te doen, dat is 7 euro, en soms zegt de ander dat niet te willen. Dan geef ik aan wat het aan postzegels is, maar geef ik gelijk door dat ik dan niet kan nagaan waar het poststuk blijft en mocht het onverhoopt kwijtraken ben ik ook niet verzekerd (een aangetekend stuk is tot iets van 50 euro verzekerd)d en dat ik het risico dan bij de ander leg. Iedereen gaat daarmee akkoord en gelukkig tot nu toe is er nog nooit wat kwijt geweest.
Ik krijg zelf sterk de indruk dat de verkoper niet helemaal goed gehandeld heeft, of wellicht een verkeerd huisnummer of adres heeft getypt waardoor het bij een ander is aangekomen (en als er dan bijvoorbeeld geen afzender op staat, dan weet je ook niet wat je er mee aan moet) of de verkoper heeft helemaal niets vestuurd, maar dat lijkt me stug dat je dan de enige bent en er niet meer klachten over deze verkoper zijn. En al die toestand op je nek aan halen als verkoper om iemand voor een paar euro op te lichten is ook niet logisch natuurlijk.

NaShA

NaShA

02-02-2011 om 10:18

Tijgeroog

ik zei toch al dat ik die mogelijkheid niet kende? Al weet ik niet of ik daar in dit geval voor gekozen zou hebben, je verwacht eerlijk gezegd niet dat een zoiets "zomaar" kwijtraakt en niet aankomt. Hoe dan ook, het is zoals het is, verkoper heeft misschien wel een fout gemaakt (rokje 2 maal verkocht?? Omdat ze het en op mp en op haar eigen site had? Iemand anders die het via de site besteld heeft? Verzin maar iets....).

Tijgeroog

Tijgeroog

02-02-2011 om 10:24

Nasha

Je weet toch wel dat je, als particulier, spullen ook als pakket kan versturen, op wat voor manier dan ook? Maar waar het me om ging was dat je schrijft dat de verkoper voor brievenbuspost gekozen heeft, daar reageerde ik op.
En ik denk dat als ze een fout maakt en het *per ongeluk* 2 keer verkocht zou hebben, het geld wel teruggestort had.

NaShA

NaShA

02-02-2011 om 10:32

maar niet dat dat ook per andere koeriers kan, misschien "dom" maar ik weet alleen dat dat via de TNT kan (althans, tot gister dus ....

2x verkocht

Daar dacht ik ook al aan, dat ze het misschien in haar optiek naar jou verstuurd heeft en dat een ander nu op jouw kosten een leuk rokje heeft ontvangen.

Gr. Poezie.

Okt 2010

Nou ik kreeg vandaag een kaart die verstuurd is begin aug 2010. Met excuusbrief van de TNT erbij. Was een felicitatie kaart dus ik heb het niet gemist maar blijkbaar heeft de kaart maanden op een sorteercentrum gelegen. Dus wie weer ontvang je nog wel iets over een aantal maanden.

Groet, Faya

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.