Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Materiaal loungesets; wicker, 'rotan-look'; wat is goed?

Jaja, de lente kriebelt hoor - bij mij althans, nu het weer nog

Voor de tuin van ons nieuwbouwhuis hebben we geld gekregen van familie als 'housewarminggift' zeg maar om een mooie loungeset uit te zoeken. Vlak nadat we hier zijn gaan wonen - in sep/okt - ben ik al de nodige tuincentra afgeweest maar wat ik mooi vond was eigenlijk niet indrukwekkend afgeprijsd. En; ik vind het nog best duur!

Nou krijg ik mailtje van Wehkamp met de aanbiedingen t/m vandaag, en daar staan 2 sets in die ik heel mooi vind;
http://www.wehkamp.nl/wonen/tuinmeubelen-accessoires/loungeset/loungeset/C10_R0B_RY2_507288/ van 899,- en deze
http://www.wehkamp.nl/wonen/tuinmeubelen-accessoires/loungeset/garden-impressions-loungeset/C10_R0B_RY2_507204/?F=2,3,17,19,18,20&SM=0
van 999,-.

We vinden ze allebei heel mooi; met een lichte voorkeur voor de bovenste. Die kleur spreekt me net wat meer aan. Heel handig vind ik vooral dat je het uit losse delen bestaat zodat je het in verschillende 'formaties' kunt neerzetten. Onze tuin is op dit moment nl nog een modderboel ... die gaat de komende maand gedaan worden.

Manlief roept dus heel verstandig dat het handig is om te wachten tot de tuin af is. Ik ben echter al met enige regelmaat aan het googlen en kijken, en dit is 1 van de eerste keren dat ik sets zie ik a) mooi vind (nl lekker strak, houd niet van ronde vormen), b) de kleuren mooi vind, en c) die onder de 1.000,- euro is want dat is ons budget.

Aarzel sterk tussen deze beide sets, ook omdat het verschil tussen wicker en 'rotanlook' met niet helder is. Wat is nou beter; en dan vooral; duurzamer?
En die kussens; kun je dat goed buiten laten in de zomer of moet je ze altijd naar binnen halen?

Wie heeft tuinsets met dit materiaal is dus eigenlijk de vraag; en hoe bevalt het?
En als je het niet hebt maar wel een mening hebt mag dat ook hoor (ik ken mijn OOL-sters haha).

En oh ja; de actie (10% korting) loopt tot en met vandaag ....

dank en groet,
Mare

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

01-03-2010 om 10:14

Mare

Ik ben het eens met je man Wacht even, kijk goed rond en kijk straks wat het beste in je tuin past. Ik zou nooit een tuinset kopen die ik niet echt gezien heb, waar ik niet ingezeten heb etc. En bedenk ook dat het lang mee moet gaan, dus ik zou niet kiezen voor een trent, maar voor iets wat in jouw tuin past (en wat goed school te maken is!)

ol3

ol3

01-03-2010 om 10:19

Wachten

hoi,
ook mijn 1e reactie is wachten tot de tuin af is, kijk hoe de zon de komende weken gaat veranderen in je tuin ivm de plek van je set. En die aanbieding komt vast nog een keer!
mijn buren hebben ook zo'n set en zij bergen de kussens elke keer op in de schuur.
wel een gaaf kado trouwens!!
hier ook een nieuwbouwtuin en wij moeten aan 1 kant nog de beplanting doen (hadden we geen geld meer voor vorig jaar mede omdat ons andere huis nog niet verkocht is...)
kijk nu dus tegen een lang stuk hout aan
maar ik zag vanmorgen dat mijn geplante bloembollen zichtbaar aan het worden zijn...lente!!
succes ermee en dat we maar weer een prachtig voorjaar en zomer mogen hebben!!

Niet doen!

Ik zou ook noooit van mijn leven een tuinset kopen die ik nog nooit had gezien, waarvan ik de kwaliteit niet snapte en (allerbelangrijkste denk ik!) waar ik nog nooit in had gezeten!! Je wilt toch wel weten of ie lekker zit!!! Mooi is natuurlijk leuk, maar jemig, je koopt het toch om lekker te kunnen zitten?!

En je tuin is nog een modderpoel? Moet nog aan gelegd?

Nee Mare, niet doen!

Ingrid

Mare

Mare

01-03-2010 om 10:52 Topicstarter

Reality-check

Kijk, dat is nou weer de reality-check die ik even nodig had kennelijk ...

Overigens, ik ken deze sets wel (Garden Impressions is vrij bekend, heb ik al eens in gezeten). Zitten prima, juist door de ronde kussens.
En vwb zonplek in de tuin; dat is juist de reden dat ik deze set wil en geen 'vaste' bank. Deze set kun je in iedere vorm zetten die je graag wilt - en er zijn al zoveel plekken waar ik 'm goed voor kan stellen dat ik er (haha) eigenlijk nog wel eentje zou willen...
Grapje hoor; anders wordt je tuin zo'n meubeltoonzaal.

Maar; ik laat het 'oehgoedeaanbiedingzegvandaagbeslissenwantkorting' gevoel maar even los. En blijf speuren naar aanbiedingen als de tuin (verder) klaar is.

Overigens; wat zijn nou de pro's en con's van wicker en al die andere loungeset-materialen?

dank voor de input dames; ik wist wel dat ik op jullie kon rekenen

Mare

Goed zo mare!

en ik heb nog even voor je gegoogeld:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wicker

Wicker is alleen maar de benaming voor 'grof geweven vezel'draden'. Het zegt in principe helemaal niks over het gebruikte materiaal (kan plantaardig of kunststof zijn) en dus ook in principe geen moer over de kwaliteit.

't is maar even dat je het weet.....

Ingrid

rosa

rosa

01-03-2010 om 14:03

Ik lees mee

Vanmiddag zijn de tuinmannen aan de slag gegaan: oude tegels eruit, nieuwe erin, bielzen weg, enz.

En ook wij gaan voor een loungeset. Ben ook heel benieuwd naar ervaringen met materialen: wat rot weg (nou ja, wat rot te snel weg), wat niet. Geen steigerhout heb ik inmiddels begrepen: splinters wil ik niet. En waar koop ik het beste kussens - ik wil graag heel zachte losse kussens..
En ook nog iemand met ervaring met een overkapping: juist wel of juist niet doen?

rosa

Brianna F

Brianna F

01-03-2010 om 16:10

Overkapping

Wij hebben al een aantal jaren een overkapping.
Voordeel: zodra er een beetje zon schijnt is het al snel aangenaam zitten, evenzo als de temperaturen goed zijn, maar het regent.
Als het echt zomert, dan zul je mij niet onder de overkapping vinden, maar ergens achter in de tuin in een natuurlijke schaduw, want: veel te warm.
's Avonds is het dan wel weer lekker, maar we wachten doorgaans toch een uurtje langer met eten buiten, tot de ergste warmte weg getrokken is.
Maar over het algemeen vind ik het ideaal, je kunt tafel en stoelen laten staan, hoef je niet telkens af te soppen. Ook de kussens kunnen in de stoelen blijven liggen.

Wel van internet besteld

..ook bij Wehkamp.

En nu spijt, want ze zitten toch niet helemaal lekker.

Dusseh... je was al om maar ik geef mijn ervaring even om het af te maken!

Goed he cobi?

Ik ben ook echt trots op mezelf!

Ingrid (als zelfbescherming heb ik Mare's linkjes gewoon niet bekeken...)

Die partij ken ik

... die is al opgericht bij haar papier maché voetbal.

Toch?

Puck

Puck

02-03-2010 om 16:33

Cobi, spreuk

Mare kan voor een spreuk op de schutting natuurlijk putten uit een ruime collectie schuttingtaal

Mare

Mare

03-03-2010 om 21:16 Topicstarter

Nou dames nou toch...

wat een ruimte, wat een volwassenheid, wat een ingehouden reacties

Moest erg lachen om je 'spreuk' opmerking Cobi. Al kan ik het niet laten te zeggen dat m'n keuken echt geweldig leuk is met spreuk. EN appeltaartrecept, ook nog!

En ja joh, in de tuin komt meteen links; @the garden, en dan verder links '@the terrace'. Ik overweeg nog (als IngridT het wat vindt) '@the lounge-set' en op 't terras aan 't water '@the water'. Wat denk je, is dat wat ?

Ben druk aan 't ontwerpen geweest vandaag met online tuinontwerp-programma's. Moet nu kiezen tussen catalpa's, of knotwilgen of iets vergelijkbaars. Heerlijke dag gehad dus op alle tuinsites, met dat prachtige weer buiten.

Rodebeuk, wat ontzettend balen zeg (al was ik even extra blij dat ik het dus niet gedaan had)! Welke heb je besteld? Bij Wehkamp heb je het 14 dagen op zicht en kun je het retourneren binnen die termijn toch??
Zou ik ook echt doen, want niet lekker zitten is een tikje contra het principe van zo'n set natuurlijk.

Groet!
Mare

Mare

Mare

03-03-2010 om 21:18 Topicstarter

Lol puck... en dames: suggesties voor schuttingtaal?

En nee; dat is een grapje hoor!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.