Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hilde

Hilde

09-02-2010 om 15:13

Matras opbergen

Ik heb een eenpersoonsmatras die af en toe gebruikt wordt als er iemand blijft slapen (vriend of vriendin van de kinderen). Ik heb geen groot huis, en vraag we nu af hoe ik die matras nu best opberg. Onder een bed kan, maar is dat niet te stoffig? Eigenlijk zou ik een soort grote plastiek zak of hoes willen, waarin ik de matras kan doen. Dan zou dit onder het bed kunnen of eventueel rechtop tussen kleerkast en de muur.
Waar zou ik zo'n hoes of zak kunnen vinden?
Heeft iemand nog andere ideeën?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Katrien

Katrien

09-02-2010 om 15:29

Hier

Wij hebben ook zo'n matras onder het bed van Dochter liggen. Ik doe altijd een oud hoeslaken over de matras. Als we de matras dan nodig hebben voor logées, dan haal ik dat hoeslaken eraf (is dan lekker stoffig geworden) en doe er een proper hoeslaken overheen. Achteraf blijft dat hoeslaken er weer rond tot de matras weer eens gebruikt wordt.

Katrien

Katrien

Katrien

09-02-2010 om 15:31

Aanvulling

Onze poetshulp haalt wel iedere week de matras weg onder het bed om te stofzuigen. En klopt dan altijd ook al eens dat hoeslaken uit.

Katrien

tonny

tonny

09-02-2010 om 15:56

Op z'n zij

Op z'n zij tegen de muur naast het bed, in de lengte dus. Eroverheen een ruim passend hoeslaken, kleur die past bij de kamer, en er bovenop wat sierkussens.

Onder het bed zou ik niet doen, inderdaad véél te stoffig. En elke week er onder vandaan halen, pfoe, da's een heel gesjouw en waait allerlei extra stof rond.

Maxime.M

Maxime.M

09-02-2010 om 23:33

2 op elkaar

Hoi,

Hier hadden we het logeer matras onder het matras van dochter liggen. Zij sliep dus op 2 matrassen. Onlangs hebben we opgeruimd en het matras weggedaan (was echt al heel oud) maar eigenlijk missen we dat matras nog dikwijls, logeetjes slapen nu op een campingmatrasjes maar dat is lang niet zo comfortabel.

Maxime

Hilde

Hilde

10-02-2010 om 09:38

Ideeën

Bedankt voor de ideeën.
2 matrassen op elkaar zal moeilijk zijn, want zowel de logeermatras als de gewone matras is behoorlijk dik. Ik vrees dat het dan zo'n "prinses op de erwt" gedoe wordt

Ik bedacht dat ik nog oude dekbedovertrekken heb van een oud tweepersoonsdekbed. Ik zou er zo eentje kunnen versmallen zodat het mooi past rond de matras, in plaats van een hoeslaken.
Als er nog andere ideeën zijn, dan hoor ik het graag!

Matrashoes

Als je een nieuwe matras koopt zit die vaak in zo'n enorme plastic hoes. Ik had er 2 van de nieuwe matrassen die ik jaren geleden had gekocht. De oude matrassen had ik in die hoezen gedaan. Paste alleen nogal beroerd omdat de oude 200x90 waren en de nieuwe 200*80! Misschien kan je bij zo'n beddenzaak vragen of ze dergelijke zakken over hebben?

Appel

Appel

10-02-2010 om 12:48

Stomerij

Ik werk bij een stomerij/wasserij en wij trekken altijd een plastic hoes om de containers schoon wasgoed. Die hoezen passen ook (ruim) om een matras. Misschien even kijken of je zoiets in de buurt kunt vinden?

Plastic

Ik heb er gewoon groot stuk plastic van de bouwmarkt erom heen, iets ruimer zodat ik er een plastik hoes van kon maken met tape.Ik trek de matras er via de zijkant uit en heb daar een extra flap zodat het ook dicht kan.

Hilde

Hilde

11-02-2010 om 10:26

Bedankt

voor de ideeën.
Ik wil er niet teveel (eigenlijk geen, hihi) geld aan uitgeven, dus als ik ergens een hoes kan vinden bij een beddenzaak is dat mooi. Of een groot stuk bouwplastiek, daaraan had ik ook al gedacht.

Matrashoezen

Bedrijven die opslagruimte (City Box, Shurgard)verhuren en verhuisbedrijven hebben ook matrashoezen (gewoon een grote plasticzak)
Dit voor het geval de beddenzaak ze niet meer heeft.

Eigenlijk ben je net te laat: die witte plasticzakken voor het afvoeren van je kerstboom zijn namelijk ook prima.

Groeten,

Temet

Hilde

Hilde

11-02-2010 om 12:12

Temet

Temet: "die witte plasticzakken voor het afvoeren van je kerstboom zijn namelijk ook prima."
Dergelijke zakken hebben we hier niet volgens mij. De afgedankte kerstbomen worden opgehaald door de vuilnisophaaldienst.

Hilde

Die zakken moet je ook kopen bij Blokker oid. Het idee is dat je de boom erin zet en dan de zak als een soort afgestroopte kous rondom de boom drappeert, wat dan de suggestie van sneeuw moet wekken (die dingen zijn wit) en na Nieuwjaar trek je dat ding omhoog en zit de boom erin zodat die kan worden afgevoerd. Maar goed, daar past dus ook een matras in, weet ik uit ervaring. Alleen heb je daar nu niks meer aan

Groeten,

Temet

Plastic?

Ik vroeg me af of een matras moet kunnen 'ademenen'? Zouden die huisstofmijten niet erg genieten in zo'n warme plastic omgeving?

Hilde

Hilde

18-02-2010 om 13:37

Temet

Temet: "Die zakken moet je ook kopen bij Blokker oid. Het idee is dat je de boom erin zet en dan de zak als een soort afgestroopte kous rondom de boom drappeert, wat dan de suggestie van sneeuw moet wekken (die dingen zijn wit) en na Nieuwjaar trek je dat ding omhoog en zit de boom erin zodat die kan worden afgevoerd. Maar goed, daar past dus ook een matras in, weet ik uit ervaring. Alleen heb je daar nu niks meer aan "
Echt, ik had hier nog nooit van gehoord. "De suggestie van sneeuw", goh!

Ik denk dat ik toch maar mijn oude overtrek ombouw tot matrashoes, want Dere heeft ook een punt: plastic laat het ademen van de matras toch niet toe?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.