Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Monique D*

Monique D*

01-03-2014 om 16:29

Matras voor tussen 90 en 100 kg

Mijn matras is inmiddels versleten en heb daardoor bij het opstaan last van vage rugpijn. Het was een niet zo'n dikke matras met een soort schuimrubber erin, maar het veerde niet echt door en bood daardoor goed steun voor mijn lichaam. Nu is hij op.

Ik heb een oud bed (bedspiraal met een plank met gaatjes) en daarop ligt die matras.

Ik ben op onderzoek uitgegaan en ik merk dat er verschillende matrassen worden verkocht: bijvoorbeeld binnenvering-, pocketvering- en polyethermatrassen. Ook bestaan er matrassen met traagschuim. Ik hoor wel dat het lichaam eraan moet wennen. Of koudschuim. Wat is dat precies? En is dat aan te raden voor iemand met een gewicht van over de 90 kg?
Omdat ik een goed nachtrust zeer belangrijk vind en ik er niet van hou dat mijn achterste diep doorzakt, waardoor mijn rug geen steun heeft ga ik echt voor een goed matras. Het liefst neem ik een matras die een gewicht van meer dan 100 kg kan dragen.

Ik weet dat je in een winkel dit kan uitproberen, maar mijn ervaring is dat het goed ligt, maar na een paar maanden kan er een kuil ontstaan. Natuurlijk moet je hem omdraaien, maar ik heb het idee dat dit geen goed matras voor mij is.

Wat mij is opgevallen is dat men in hotels perfecte matrassen gebruikt. Het blijft gewoon vlak en deukt niet in (veert ook niet echt) als je erop ligt.

Wie kan mij adviseren?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Dalarna

Dalarna

01-03-2014 om 18:39

één woord:

Ikea

Via de site kun je vragen beantwoorden en kom je er achter welke matrassen goed voor jou kunnen zijn, op een rustig moment ga je proefliggen en je kunt het matras binnen 90 dagen gratis ruilen. Ik heb met alles ervaring. Uiteindelijk gingen bij ons de matrassen en de bodems definitief terug en hebben we elders de bodem en het matras gekocht maar de bedombouw gehouden maar dat had niets te maken met de Ikea matrassen

Dalarna

Dalarna

02-03-2014 om 16:25

Ikea geeft deze dagen 15% korting op matrassen.

Hotelbedden

Als hotelbedden je goed bevallen moet je voor een boxspring gaan, maar dat betekent dan ook een nieuw bed.

Ikea

Ik ben ook van die gewichtscategorie en heb sinds ruim 6 jaar een matras en lattenbodem van Ikea. Ik weet de naam niet meer, maar ik heb het stevigste/hardste matras gekozen. Het matras is nog steeds helemaal vlak, geen deuk te bekennen. Op mijn vorige matras (boxspring) had ik vaak rugpijn (ex-hernia) en stijfheid, nu eigenlijk nooit meer. De lattenbodem is met die gebogen latjes, instapmodelletje van een paar tientjes. Matras (tweepersoons van 160 breed) was geloof ik rond de 500 euro. Echt geen geld voor een prima bed, zeker als je kijkt naar matrassen en bedden van duizenden euro's waarvan je na een paar weken merkt dat ze toch niet zo lekker slapen.

skik

Margriet*

Margriet*

02-03-2014 om 23:21

Pocketvering

Wij hebben pullman matrassen. 700 euro per stuk, tweede was ooit in een aanbieding de helft van de prijs bij Beter Bed.

Ik ben zelf 75 kilo maar mijn lange man boven de 100 dus wij hebben verschillende matrassen met verschillende bekleding. Zijn matras is veel steviger maar ik vind het te hard.

Ben niet zo'n Ikea fan..

Fiorucci

Fiorucci

03-03-2014 om 07:23

Ikea

Wij hebben binnenveringsmatrassen van Ikea Sultan, en zijn er nog steeds heel tevreden over.

Monique D*

Monique D*

05-03-2014 om 17:15

Ander bed is nodig

Ik maakte eerst gebruk van binnenveringmatras. Dat was veel te zacht. Dit heb ik inmiddels omgeruild in een pocketveringsmatras.

Ik heb inmiddels een boxspring besteld. Dit is wel nodig, omdat het bed wat ik gebruik een bedspiraal is (een oud opklapbed met formaat 75 bij 1,85) met daarop een zacht matras die dat formaat heeft. Bovenop dat matras is een houten plank. Op die plank is het matras wat inmiddels is omgeruild, (pocketvering) maar is toch nog te zacht. Ik krijg na het slapen weer last van een vage rugpijn
Dit is een foute constructie, ik snap het. Daarom ga ik nu voor die boxspring die a.s. vrijdag komt. Ik hoop dat dat matras nu goed ligt, anders ga ik voor een harde matras van IKEA!

Tiepmiep

Tiepmiep

10-03-2014 om 17:12

Testen in de winkel

is altijd nog het beste! Je moet er echt op gaan liggen wil je voelen wat belangrijk voor je is.
In jouw geval zou ik idd voor een stevig en dik matras met pocketvering kiezen, traagschuim is dat spul waar je als het ware inzakt. Ik vind dat helemaal niks, maar je moet ervan houden. het vormt zich helemaal naar je lichaam en temp.
Sinds een maand of 3 hebben wij ook een nw matras., ik ben zelf ook aan de zware kant. Wij zijn 3 winkels afgegaan (o.a een beddenreus o.i.d). Ik was pas tevreden als ik voelde dat ik ondersteuning aan mijn rug heb. We hebben nu een DIK en stevig matras met pocketvering en het is een verademing. Géén rugpijn meer en letterlijk een 'duwtje in de rug"
Ons matras was rond de 600 euro. Is wel een uitgave, maar nachtrust is belangrijk!
Overigens zag ik op Wehkamp dat je ook je wensen in kunt vullen, ook daar hebben ze een dik matras voor mensen over 100 kilo (ook met pocketvering). Kennissen van ons hebben die , en bevalt ook prima. Alleen vind ik dat zelf niet zo prettig, liever proefliggen in een winkel.

Jasmijn

Jasmijn

10-03-2014 om 17:51

ook ikea

Wij slapen ook al jaren op Ikea matrassen. Het eerste matras een jaar of 8, nu zijn we aan versie 2 begonnen (zelfde model was er niet meer, anders had ik dat weer genomen). Het andere model wat ik toen koos beviel toch niet echt (was te hard) en ik mocht hem pas na 3 weken omruilen. (dat was even een crime want hij lag echt niet lekker) gelukkig had ik mijn oude matras nog niet weggedaan, dus die heb ik toen maar weer even genomen.
Maar ik snap de omruil termijn van 3 weken wel,want het matras wat we nu hebben, daar heb ik echt even aan moeten wennen (toch wel een ruime week) dus ze (ikea) wil wel dat je het echt goed probeert

Monique D*

Monique D*

11-03-2014 om 14:48

Pocketvering en traagschuimmatras

Ik heb de pocketveringmatras voor twee weken uitgeprobeerd op de boxspring die ik pas heb gekocht. Die matras was tot 120 kg (ik ben zelf over de 90 kg). Helaas kreeg ik er toch rugpijn van. Mijn achterste zakte naar beneden en ik kreeg geen "steuntje in de rug". En dat miste ik, waardoor ik rugpijn kreeg. Ook ben ik een buikslaper. Mijn buik zakte naar beneden, waardoor ik met een holle rug sliep. Uiteindelijk had ik elke ochtend last van een vage rugpijn, die langzaam verdween. Om dit tegen te gaan heb ik een bedplank op die matras gelegd, daarop twee dekbedden en een logeermatras (die veel te zacht was). Daardoor sliep ik op die plank en dat is weer te hard... de volgende dag heb ik die plank weggehaald en de twee dekbedden laten liggen. Het sliep iets beter, maar had toch last van een vage rugpijn in de ochtend en ik kon niet 100% goed doorslapen.

Vandaag heb ik die pocketveringmatras omgeruild in een traagschuimmatras (op advies van twee vriendinnen die nog zwaarder zijn dan ik). Mijn ene vriendin is heel erg zwaar en heeft een zwakke rug. Haar matras is zo hard dat bij wijze van spreke een stuiver gelijk terugschiet als je het er te gen aan gooit!
De nieuwe matras ligt wel stevig, maar ik moet er eerst op slapen wil ik een goed oordeel over vellen. Daarom is 5 minuten proefliggen in een winkel niet aan mij besteed.. ik weet het pas als ik er echt op heb geslapen. Ik ben blij dat je die matrassen mag uitproberen, zolang het plastic er nog omheen zit.

Dus morgen weet ik het of hij goed is (ik hoop het zo, dan kan ik eindelijk goed genieten van mijn nachtrust).

Monique D*

Monique D*

12-03-2014 om 12:47

Matras ligt prima!

De matras bevalt prima! Het traagschuim is wel apart: als je erop gaat liggen dan maakt het een kuil voor je achterste. De rest zakt niet in, dus ik voel letterlijk een steuntje in de rug!
Het traagschuim past zich aan de vorm van het lichaam aan. Het ligt heerlijk en denk dat ik verlost ben van mijn ochtendrugpijn.

Alleen merk ik op dat mijn kussen 'op" is, het is veel te plat. Ook dit moet ik vernieuwen. Daar start ik een nieuw draadje over.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.