Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Meer bergruimte in de kamer- kastenwand?

Ik heb in mijn huis geen goeie plek voor spullen als stofzuiger en strijkplank vloerdweilstok etc. En gek genoeg ook niet voor onze megacollectie cd's (nu onder bed .

Woonkamer is in verhouding erg groot en nu heb ik bedacht dat ik eigenlijk wel een soort kastenwand in de kamer wil zodat ik het in de kamer/keuken kan opbergen. Gymtassen er nog bij en de pantoffels

Heeft iemand een suggestie (bv merk) waar ik blij van ga worden? Ik word erg blij van handige opbergers.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Op maat laten maken

ik ben me momenteel ook in kasten/opbergruimte etc. aan eht verdiepen. Mijn conclusie is dat als je iets echt bij jouw woonkamer en behoeftes wil laten passen dat een kast op maat de ultieme oplossing is. Mijn voorkeur zou uitgaan, maar ik weet niet of dat bij jou kan, is het maken van een wandkast die een hele wand beslaat en dan tot het plafond. Dan lijkt het alsof die er zeg maar hoort en benut je die ruimte het best.
Je zou dan een gedeelte dicht kunnen maken (geschikte is de onderkant) en een gedeelte open. Om te voorkomen dat het heel rommelig en stoffig wordt, zou je glazen schuifwandjes kunnen gebruiken.

Je zou eens kunnen googlen op meubelmakers in jouw omgeving en een offerte laten maken.

groetjes van Purk

Rosase

Rosase

06-03-2011 om 22:28

Ja ikea

In onze nieuwe aanbouw komt er ook zo'n kast voor precies dezelfde dingen en dat wordt er zeer zeker eentje van Ikea.

Ik moet zeggen dat deze vlak bij de keuken staat en dat het dus een soort van keukenkast wordt. Dat scheelt wellicht?

Yura

Yura

07-03-2011 om 09:00

Cd collectie

Niet helemaal antwoord op je vraag, maar wou het je toch even laten weten. Wij hebben onze cd-collectie gereduceerd van 2 verhuisdozen tot 1 grote map. Namelijk door alle hoesjes weg te gooien en de cd's in zo'n cd-map te schuiven.

Ikea besta

Hebben wij, en zijn er reuze blij mee. Heerlijk kasten tot het plafond (dus geen stof zichtbaar). Je kan er reuze veel in kwijt.

Ikea vs schuifdeurkasten

Wij hebben in de slaapkamer een kastenwand en destijds kwam ik tot de conclusie dat Ikea de oplossing niet was. Die hebben standaardmaten, en dat paste net niet (of net te groot, of veel te klein en dan heb je zo'n loos stukje erboven).

Ik ben het helemaal met Purk eens: maak een hele kastenwand. Dat oogt het ruimtelijkst en zo benut je de ruimte ook beter. Ook komt er geen stof bovenop de kast.

Wij hebben destijds een schuifdeurenkast laten plaatsen, feitelijk een kasteninterieur tegen de wand aan, en dan schuifdeuren ervoor. Het bedrijf dat e.e.a. geplaatst heeft bestaat volgens mij niet meer, maar google is je vriend. Cabinet is mooi, maar erg duur.
Lundia heeft ook verschillende systemen. Met planken of met draadrekken.

Bouwmarkten hebben ook schuifdeursystemen, en ook rails en rollers waarmee je zelf deuren kunt maken (maar dat met die rollertjes is meer iets voor een bergzolder).

Succes ermee

Temet

Kast op maat

Wij laten een kast op maat maken en ik moet zeggen dat daar niet tegenop kan. Zeker geen Ikea met die lompe kasten, rare maten etc. Het is niet goedkoop maar het is wel kwaliteit en als een jas op ons gemaakt. De prijs vind ik meevallen. Maar misschien is dat meer geluk op dit moment.

Pelle

Ik schreef al: Ikea was of iets te groot of veel te klein. En dat laatste was dus niet met latjes op te lossen, dan had je er echt complete planken tegenaan moeten zetten.

Die schuifdeurkast was trouwens ook niet werkelijk helemaal op maat, want het kastinterieur was alleen in standaardhoogtes leverbaar (breedte kon dan weer wel aangepast). Maar omdat er een wel op maat gemaakte schuifdeur voor zit zie je dat dus niet. Binnenin fungeert de bovenkant van het kastinterieur feitelijk als bovenste plank, er staan nu dozen op. Maar goed, deuren dicht en het ziet er heel strak uit. De prijs was niet buitensporig - die Pax-kasten met schuifdeuren van onze Zweedse vrienden zijn nou ook weer niet zo heel goedkoop.

Groeten,

Temet

Pelle

Ja, de plafonds gaan weer omhoog tegenwoordig. In mijn vorige huis zaten ze op 2,30 (ook nieuwbouw), en volgens het bestek zitten ze hier op 2,60 maar feitelijk is het bijna 2,70.

Groeten,

Temet

Puck

Puck

07-03-2011 om 12:25

Ikea

Temet: die Ikea-Pax heeft ook een interieur van 236 hoog. En dat past dus uitermate goed in een ruimte van 244 hoog zoals Pelle al zegt. Aangepaste schuifdeuren die hoger zijn zijn bij Ikea toch niet te koop?
Maar voor in de huiskamer zou ik toch niet zo snel voor zo'n schuifdeurkast van Ikea gaan denk ik, heeft toch wel een hoog slaapkamergehalte vind ik. Pelle: welk model heb jij overigens, daar ben ik wel benieuwd naar. Vast niet net als wij Tonnes want dat is een nieuw model.
Voor de huiskamer zijn misschien wel mooie kasten van Kewlox een optie?

Massi Nissa

Massi Nissa

07-03-2011 om 16:49

Wij hebben ook een inbouwkast

Wij hebben in de zijkamer naast onze woonkamer een enorme inbouwkast. Hij neemt 1/3 van de zijkamer in beslag, wat je niet ziet. Je ziet alleen schuifdeuren. Hij kostte alleen aan materiaal al ruim 1300 euro, maar was elke cent waard. Het is een beetje onze zolder (die we dus niet hebben). Een keer per jaar ruimen we hem samen uit/op en dan komt er altijd weer ruimte vrij voor het komende jaar. Bij ons staat de stofzuiger erin, de strijkplank, maar ook alle beddengoed, alle kleding van man en mij, alle bewaardingen (fotoboeken, oud schoolwerk, brieven), koffers, speelgoed. Je kunt het zo gek niet bedenken of ik kan het erin kwijt.
Wij hebben het deurensysteen en de binnenkant (kasten, hangrails, rekken) uitgetekend en in een keer bij Karwei besteld. Mijn vader heeft het ingebouwd.
Ik zou zo'n schuifdeursysteem waarschijnlijk niet in de woonkamer doen, tenzij je een L-vormige kamer hebt.
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

08-03-2011 om 09:17

Zoals massi

TOen ik in een flat woonde had ik ook gebrek aan bergruimte. Dus ik heb ook een deel van de zijkamer afgehaald. De achterkant. Als scheidingswand had ik Billy-boekenkasten gebruikt, uiteraard wel verankerd. De bovenkant dichtgemaakt. De ingang van deze inloopkast zat aan de achterkant in de muur, omdat het een kamertje was dat later bij de woonkamer was getrokken, dus die deur zat er nog. Reuze handig, eindelijk kon ik de stofzuiger en de winterjassen ergens kwijt.

dere

dere

10-03-2011 om 11:05 Topicstarter

Tnx + ikea

Bedankt voor het meedenken.

De hele wand vullen zou uiteraard het mooiste zijn, maar de betreffende wand is 12 meter lang en aan die wand moet ook nog een mega tv komen te hangen. Moeders is 'teugen' maar vaders moet ook af en toe iets mogen

Tja ikea, ik koop er zelf steeds minder omdat ik het zo jammer vind dat alle inrichtingen zo op elkaar beginnen te lijken. Maar ik moet bekennen dat ik met interesse voor een mega-pax kast heb staan kijken. Met mooie houten witte deuren. Vroeg me wel af of anderen er geen slaapkamerassociatie bij hebben.

Puck

Puck

10-03-2011 om 22:54

Dere

JA, met een Pax heb ik altijd een slaapkamer associatie gehad, zeker nu hij zelf in onze slaapkamer staat mooi te zijn.

Rafelkap

Rafelkap

11-03-2011 om 17:33

een mooie oude grote (linnen-)kast van bv marktplaats (met dichte deuren, zodat je de zooi niet ziet). Met alle respect, en ikeakast zou onze woonkamer niet binnenkomen

12 meter?

Dat is wel een lang end zeg, dan lijkt het me -net als wat Pelle zegt- wel belangrijk dat je inderdaad die lengte een beetje breekt. Bijvoorbeeld met open stukken maar misschien ook met transparante delen. En denk je aan de 'loop' in je kamer? Misschien kan het prettig zijn om een stukje helemaal open te laten als doorgang.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.