Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Megabloks op duplo?

Ik lees overal in advertenties dat de "nieuwe"(?) Megabloks (met de kleinere noppen, niet die grote) op de duplo passen. Ze zien er inderdaad ook uit als duplo, en hebben we hele leuke thema's die m'n zoon erg aanspreken. En omdat hij ook graag met duplo speelt lijkt dit me een leuke tip voor de Sint.

Maar... past het echt op elkaar? Of wordt het straks een grote miskoop?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yaron

Yaron

15-10-2008 om 10:09

Het past

Ja de Megabloks van bijvoorbeeld Cars, Diego en Dora passen goed op Duplo blokken. Hier wordt het allemaal samen gebruikt. Er zitten soms wel kleine onderdelen bij de Megabloks zodat niet alles geschikt is voor hele kleine kinderen.

Aanvullende vraag

Wij zagen laatst bij de Trekpleister doosjes staan met Lego-achtige steentjes, merk Ministeck als ik het goed heb onthouden.
Volgens het doosje was het compatibel met alle bekende soorten bouwsystemen. Het zag er ook echt heel erg uit als Lego, autootjes en mannetjes.
Weet iemand of dat inderdaad past op gewone Lego?

Merla

Merla

22-10-2008 om 17:15

Duplo/lego-achtig speelgoed

Een jaar of twee, drie geleden heeft jongste hier ook eens een (flink) doosje nepduplo op zijn verjaardag gekregen. Wat voor merk het was weet ik niet meer, heel onbekend in elk geval. Het zag er wel echt als echte duplo uit (in die zin bijna niet van echt te onderscheiden) maar je voelde het wel gelijk! Het was veel lichter en slapper. Maar het paste wel. Al was daar dan ook echt alles mee gezegd! Het bleef namelijk niet echt stevig zitten. Dus tja, het is natuurlijk heel erg afhankelijk van welke eisen je er zelf aan stelt. Gaat het echt alleen om het bouwen en mag het daarna weer in elkaar storten, dan kan het heel goed samen. Maar wil je er ook echt een tijdje mee kunnen spelen, dan zou ik het dus niet doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.