Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Meisjes-Kerstjurkje....te vroeg? Waar?

Half f december heeft dochter in Gr. 8 een kerstdagen waar ze in iets gala achtigs moet verschijnen. Schooltraditie sinds een paar jaar.

Enfin, ze moet dus een chique jurk je aan. Zwart en sluikvallend. Zegt madame zelf. En ik heb natuurlijk geen zin om kapitalen uit te geven.

Nou is ze amper 1.50m lang er een hyperslank sprietje zonder ook nog maar de minste vrouwelijke welvingen. Maar voelt zich al wel te groot voor de typische h&m meisjesjurken vol glitters en tutu achtigs tulen rokjes.

Ik neusde gisteren even rond op een paar websites, en vanmiddag even in het dorp, maar ik heb geen idee waar ik moet zijn. en volgens mij ben ik ook nog wat te vroeg. Maar ik heb geen zin om last minute in de drukke decembermaand nog op jacht te moeten....

Iemand een idee waar ik ( over een week of 2,3 dan misschien??) het beste kan slagen???

Ingrid

tja

Ik zou toch kijken bij H&M en C&A. Dat is tenminste betaalbaar. Als je in een wat grotere stad woont kan je misschien ook nog kijken bij winkels die zich richten op feestkleding voor allochtone kindertjes, al is zwart en sluik daar misschien niet de meestvoorkomende look. Dat is meer uitbundig suikertaartenwerk, gewoonlijk. Maar bij H&M zal het toch niet allemaal roze tule zijn wat de klok slaat? En anders rok/bloes of zelfs broek/bloes oid met een feestelijk bolerootje/stola-achtig frutsel erbij? En lange oorbellen met glitter oid?

Groeten,

Temet

overigens

Overigens ben je volgens mij inderdaad nog te vroeg. Liep toevallig laatst bij beide door mij genoemde winkels binnen en er hing nog niks, dus dat moet denk ik nog komen. Ook hier kerstdiner en ik vrees dat zoon een nieuw overhemd moet. Of ik moet de mouwen oprollen

Groeten,

Temet

Hanne.

Hanne.

05-11-2013 om 16:06

V&D

Ik ben vorig jaar geslaagd bij V&D.

(althans ik heb het in mei via de outlet gekocht, maar ze hadden het dus wel).

pooh bear

pooh bear

05-11-2013 om 16:47

Coolcat

Die heeft vaak ook mooie kerstjurken. Ik weet niet of ze sluikvallend hebben. Maar zwart hebben ze zeker. Of het te vroeg is weet om eigenlijk niet.
Mijn eigen dochter heeft dit jaar dubbel keuze ze past nu in het kleinste damesmaatje maar ook in de grootste kindermaat.
Heb alleen geen idee of ze iets met school doen.

kijk eens hier

Nou kijk eens aan, Cool Cat, nooit aan gedacht. Mijn dochter is nog te klein maar voor zoon kan ik bij die zaak ook eens kijken. Maar dat terzijde.

Wat jou dochter betreft: is dit wat? http://www.coolcat.nl/nl/meisjeskleding/jurken/jurk-met-one-shoulder-2

Of, meer glitter maar 15 euro goedkoper en toch best volwassen:
http://www.coolcat.nl/nl/meisjeskleding/jurken/jurk-met-pailletten

groeten,

Temet

IngridT

IngridT

05-11-2013 om 17:50 Topicstarter

Goh, coolcat...

Ik dacht dat die pas begonnen bij de kleine damesmaten....

Ik ga de winkels maar een goed in de gaten houden. Ik weet nu al dat ik straks knettergek word in december van de drukte...en zo 'n jurke scoren dat lijkt me nou typisch iets om net even een tikkie eerder te doen. Over een week of 2-3. Idd aar eens naar de stad, en dan op naar de coolcat, v&d en h &m...,,.

Dank!!

Knurf

Knurf

05-11-2013 om 18:06

marktplaats

ik kijk altijd even op marktplaats, keuze zat en vaak jurkjes die maar een of twee keer gedragen zijn.

pooh bear

pooh bear

05-11-2013 om 18:32

temet en ingridt

Nee hoor de coolcat heeft ook kiindermaten. Ik weet alleen niet bij welke maat ze beginnen ze hebben geloof ik niet die hele kleine jurken.
Ik vond die eerste jurk ook wel leuk alleenijn dochter vond er miet veel aan.

Thursday Next

Thursday Next

05-11-2013 om 19:14

gewoon 5 stuks bestellen

Heb er indertijd 5 voor mijn dochter besteld, en 4 weer geretourneerd.
Heb je even wat vergelijking, en voor sommigen moet je toch een beetje voorkom hebben, ook al ziet het er op het plaatje niet zo uit.

Tink

Tink

05-11-2013 om 22:18

Bij H&M

H&M heeft al glitterjurkjes hangen zag ik gisteren.

Cool Cat weet ik zo niet. Die beginnen in elk geval bij maat 128, toevallig laatst eens gevraagd toen mijn toen nog 5-jarige met maat 116 stond te zwijmelen bij een rek vol zuurstokroze

gems

gems

06-11-2013 om 09:10

Aziatisch

http://vivi-clothes.nl/images/source/Mouwloze%20Jurkjes%2004-10-2013%20a1.jpg

Kleine smalle maatjes maar wederom, misschien te volwassen

maan.

maan.

10-11-2013 om 12:19

coolcat

hier de meeste keus bij coolcat. zeker geschikt voor magere meiden, probeer desnoods een maatje kleiner (dochter destijds dertien kocht er een jurkje maat 146)

wat betreft de kleine damesmaten van coolcat; volgens verkoopster is XS vergelijkbaar met 164.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.