Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mea Proefrok

Mea Proefrok

29-05-2013 om 20:36

Meisjeskamer, tips gevraagd

Onze dochter (6,5) en zoon (2j2m) gaan binnenkort van kamer ruilen. Zij krijgt dan de grotere kamer, hij de kleine zijkamer. Nu willen we haar kamer mooi opknappen. Ze krijgt onder andere een nieuw bed, zo eentje met uitschuifladen en extra bed voor logees van Ikea (dat geld is al gereserveerd). Daarnaast moet de kamer een metamorfose ondergaan van blauw-met-witte-ruitjes-jongenskamer naar meidenkamer. Ze houdt van paarden, Winx club, roze, glitter en glamour, mode, Barbie en ik ben vast nog iets vreselijks vergeten. Mijn dochter heeft duidelijk geen boodschap aan Cornelia Fine, zakmaarzegge. Hoe dan ook, we willen natuurlijk een spetterende kamer, maar het budget is krapjes. Ik heb de eerste weken van de zomervakantie wel tijd om dingen zelf te doen. Wie heeft er een leuk idee of een goeie tip?
Kamer is ongeveer drie bij 2,5 - misschien zelfs iets meer. Houten vloer. Groot raam tegenover deur. En dochter kan een uitdragerij beginnen met alle spullen die haar dierbaar zijn. Prullaria Emporium. Daarvoor moet dus ook nog plek gezocht, want die laden onder haar bed zijn natuurlijk een druppel op de gloeiende plaat.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Xenos

Heeft leuke letterbakken staan, weet niet hoe duur, zag er wel leuk uit, ook leuke poefjes en andere kasten.

Verder zou ik kiezen voor neutraal roze behang. Onze dochter van 6 is ook net verhuisd naar een andere kamer en ik wilde geen prinsessen barbie of ander soorteigen behang. Ik heb haar uitgelegd dat ze dat niet mocht kiezen omdat ze dat misschien al snel niet meer leuk zal vinden. Hierbij voorbeeld Nijntje genomen, vind ze nu stom en stel je voor dat je Nijntje behang had!

Het is uiteindelijk wit behang met roze vlinders geworden. Even wachten op een aanbieding bij de bouwmarkt en dan kan je inslaan!

Mea Proefrok

Mea Proefrok

29-05-2013 om 21:17

Oooo

Letterbak! Wat een goed idee. Eindelijk een plek voor in elk geval een paar gruwelprullen. Op drie van de vier muren wordt het witte latex, maar muur vier mag wat mij betreft vol met paardrijdende Winxclub Barbies. Mits betaalbaar.

Merel

Merel

29-05-2013 om 21:23

Hier

Na meerdere thema kamers te hebben gemaakt ben ik er inmiddels achter (vind ik dan) dat het het handigste is om voor een neutrale basis te gaan. Effen behang (of muur effen verven) of desnoods iets met strepen (als het maar geen kinderachtig dessin is) dan kan je er lang mee doen (hoeft niet, maar stel dat je over een aantal jaar geen geld of zin hebt) (bij mij was er geen zin meer) dan hoef je niet zo heel veel te veranderen om weer iets nieuws te hebben.
Ik zou denk ik een grote spiegel op haar kamer hangen, misschien wel van muur tot plafond (wij hadden een hele grote spiegeldeur van een oude kledingkast over) en die hebben we tegen de muur geschroefd. He-le-maal fantastisch vond ze dat, daar kan je voor dansen en zingen en het geeft een ruimtelijk effect. (misschien heeft iemand iets over, of bij de kringloop winkel kijken)
En aan de muren misschien iets van die richels/plankjes waar je allerlei schilderijtjes e.d. op kan zetten (die zie je tegenwoordig vaker overal en nergens, bij Ikea, maar ik zag ze ook bij zeeman) en dan koop je bij Action een lading fotolijsten en lijstje allerlei Barbie en winx dingen in. Groot prikbord tegen de muur voor de andere losse plaatjes.
Voor al haar speelgoed en snuisterijen is inderdaad zo'n letterbak leuk en misschien een ladekast waar ze nog iets in kan opbergen? (ik zie zo nu en dan de leukste meubeltjes bij de kringloop winkel (gewoon wit verven) en je hebt een leuk origineel meubel.

Muurstickers

Ook leuk: muurstickers. In een handomdraai een coole decoratie, en dat zonder boren .

Zoon heeft hier dino's van Nouvelles Images, die hangen nu bijna 4 jaar en beginnen een klein beetje los te laten bij sommige staartpuntjes. Daardoor kan ik zien dat de latex daaronder in het geheel niet is verkleurd, dus dat is mooi.

O ja, Mea, Xenos verkoopt ook posters, groot en kleiner, voor een paar euro. Ff checken als je toch op die letterbak af moet

Ik zou inderdaad vrij neutraal behang (of verf) nemen, grote kans dat ze over een paar jaar uit de prinsessenfase is en dan is het wel handig als je alleen de inhoud van de letterbak en de fotolijstjes hoeft te veranderen.

Succes ermee!

Temet

amk

amk

29-05-2013 om 21:50

Muurverf

ik begin niet aan behang, maar 2x per jaar een ander kleurtje op de muur geen problem. Dat gecombineerd met gordijnen met heldere kleuren van Kwantum geeft een rustige basis (alle meubels zijn wit, licht berken vloer)

En jammer maar helaas 1x per maand wordt de meuk grondig uitgemest en gaat gewoon weg.

Haar kamer is 2.10x3.5m met de deur midden in een korte kant, en de ramen daar tegenover.

Aan de ene kant staan haar bed en de kast, de andere kant buro en ikea keukentje. Verder een doos strips en een doos verkleedkleren. De barbies liggen in een bak onder het bed, net als de poppen en dan heeft e nog een plankje boeken aan de muur en that's it. Meuk verzamelen doet ze in de vensterbank en dat ruimt heeeel makkelijk op.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

29-05-2013 om 21:58

Merel en temet

Wat een fantastische bijdragen. Werkelijk precies wat ik zocht. Die spiegel komt er, dat weet ik nu al (ze is namelijk ook musicalster slash Junior Dance winnares, dat was ik vergeten te melden - "Ik lijk het meest op Josje van K3, mama, want ik ben ook jong en dun, en later word ik blond" - ik wil een DNA-test, dit kind is niet van mij). Ik ga meteen op zoek naar een hele grote (spiegel, niet Josje).
Muursticker van een wit sprookjespaard. Check. Nietverkleurende latex is een bonus! Richels voor foto's en schilderijtjes, check. Ze barst al van de fotolijstjes en zelfgemaakte tekeningen. Ik begin die hele kamer al voor me te zien. Kledingkast is wit, bed wordt ook wit, dus misschien die vierde muur ook maar. Ze wil ook (weer) een hemel boven dat bed. Die hebben we nog van de wieg, tralala, klaar is kees. Het wordt geweldig. Iemand nog een idee waar je een goedkoop kleed scoort? Vandaag bij Ikea niets leuks gezien. Correctie, veel leuks gezien maar niets wat dochters hart sneller zou doen kloppen.

Stof

Als je van dunne latten een vierkant frame maakt, kun je daar stof overheen spannen (Ikea heeft iets leuks met roze, maar op de markt enz is ook veel te vinden).
Als je dat aan de muur hangt, kan je dochter er evt postertjes, kaarten, foto's enz. inprikken.

Zelf ben ik dat van plan voor boven de bank. Ooit haha.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

29-05-2013 om 22:25

Alle muren roze

Ik vind het zelf rustiger wanneer alle muren dezelfde kleur hebben. Dochter hier heeft alle meubels wit en een naturel vloer. Alle wanden zijn aquablauw, een muskietennet in hetzelfde blauw, een vreselijke plastic kroonluchter en wat bijpassende kussentjes. De knopjes van de kasten zijn vervangen voor iets vrolijkers, beetje hippie-achtig mozaiek. Voor alle dierbare steentjes, pijpenkoppen, botjes, scherven en ander moois heeft ze een vitrinekast.
Als ze iets anders wil, verf ik de muren en klaar ben ik!

Rosa van der Zanden

Mijn jongste

van bijna 4 zou het liefste zien dat ik haar witte antieke Franse bed geheel roze met paarse zou schilderen en er groot K3, hello kitty en bloemen op zou maken.

Verder wil ze ook een verjaardagstaart die minstens haar eigen lengte heeft en ook vol met die vreselijke k3 meuk.

En hoe dat toch kan, wij hebben dus 0,0 aan k3 in huis, een hello kitty mag er hier en daar nog wel in en die vreselijke roze glitter elfen pakjes mag ze ook wel aan. dankzij mijn man heeft ze sindskort een vreselijk echt afschuwelijk roze 'disney prinsessenjurk'. Ze draagt ook het liefste jurkjes, ook zoiets aparts.

laasts op vakantie waren er 2 pubermeiden die geamuseerd opmerktte "ze is echt helemaal roze, alles is roze, ook haar sokken, speldjes, tshirt, alles..". Haar kamer is ook compleet roze, behalve dan het houtwerk waaronder het bed dus en de inbouwkast, ook het plafond en de gordijnen zijn wit.

EN DAT terwijl mijn oudste altijd alles in donkerblauw wou, GEEN roze wou en zeker GEEN glitter speldjes met hello kitty erop en die liep dus heel graag in een spijkerbroek !

Ik denk dat ik volgend jaar klaar ben met haar nieuwe kamer op zolder (dakkapel wordt dit jaar nog gerenoveerd) en dan ga ik wel investeren in een mooi behangetje van studo ditte en wil ik in de bedstede die ik ga timmer ook wel wat van die tuttige roze gordijntjes hangen maar dat is het dan ook wel.

Ik hoop stiekem dat ze over een jaar dus van die roze manie af is. Maar goed, ik vind dat net zoals bij de oudste, dat ik haar in deze kleurobsessie moet vrij laten, want het trekt bij. Mijn oudste is nog steeds een stoere meid maar wel met lang haar (wat ze tegenwoordig zelf goed borsteld) en een obsessie voor makeup.

makeup, dat is de volgende fase, overal makeup. Zodra ze van school komt (mag van mij geen makeup op naar school) moet er dus gepoederd worden. De oudste lakt de nageltjes van de jongste dus ook altijd....

Een zoon is dan toch ook wel makkelijk denk ik wel eens, toch jammer, dat voetballende jongetje zonder al te uitgesproken kledingvoorkeur zou een baken van rust zijn geweest in dit huis.

Ely

Ely

30-05-2013 om 00:20

Plank met behang?

Had ik geloof ik in woontijdschrift gezien. Grote plank die rechtop tegen de muur kan en daar dan paar stroken behang tegen. Kleurrijk detail, makkelijk te veranderen en speels effect. Bij mijn dochter zou het wel essentieel zijn iets te verzinnen dat die plank beslist niet kan omvallen maar wellicht is jouw dochter iets minder woest.

Enne, ik heb ooit bij een jongetje gezien: zo'n rieten stoel die je aan t plafond hangt. Als chillplek. Die was volgens mij van de Ikea maar geen idee hoe duur en of nog beschikbaar.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

laknagel

laknagel

30-05-2013 om 00:30

Nou manda ot

Hier loopt een 'stoere' jongen met rode nagellak op zijn teennagels, door oma gedaan.. En gister per se op sandalen naar school willen, dat vind ik dan wel flink van em. Of naief haha

Hij trekt ook graag meisjesspullen aan en bij gebrek aan roze meuk thuis, gaat bij een vriendinnetje thuis helemaal los!

Maar geen roze kamer hoor, blauwe gordijnen en verder witte muren, geen styling ofzo.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

P

P

30-05-2013 om 07:21

Tip

Ik heb nu even geen tijd om alles te lezen maar koop bij de Ikea zo'n lijst voor posters en hang daar een poster in van wat ze nu mooi vindt (posters.nl) en vervang die als ze weer iets anders mooi vindt. Je hoeft dan verder weinig thema door te voeren en je kunt de muren nu gewoon in elke kleur doen die ze wil. De poster bepaalt het thema (winx dus bijv).

Fiorucci

Fiorucci

30-05-2013 om 07:22

Mea

Bij Leen Bakker enzo vindt je wel betaalbare kleden voor een meidenkamer.

Spiegel

Hang in die kamer een spiegel, een manshoge spiegel en houd er rekening mee dat ze nog groeit...Hebben de meiden hier enorm plezier van gehad, zowel toen ze klein waren als nu als pubers Het schijnt ook gezond te zijn en goed voor je zelfvertrouwen als je jezelf met regelmaat 'tegenkomt'...
En inplaats van behang met allerlei roze tierelantijtjes kan je ook voor neutraal behang gaan en er een behangstrook overheen doen (horizontaal), wordt ze te oud voor die meuk dan plak je er zo een andere behangstrook overheen die wat volwassener is. Bij jongste hebben we haar kamer zo ge-upgrade toen ze rond de 11 was, bureautje erin i.p.v. roze mini-make-uptafel, barbiepoppehuis eruit en daarvoor in de plaats een leuke poef/stoel en klaar!
groeten albana

liora

liora

30-05-2013 om 08:56

Manda (ot)

Hier een zoon die vanmorgen naar de crèche mee MOEST nemen: een klein takelwagentje en een bijzonder steentje. Verder moest er nog een halve cracker mee in een zakje en dan in een broodtrommel.
Kleren is hij idd makkelijker in maar gelakte nagels vindt hij prachtig!

Hij is niet echt zo laissez faire als jij schetst...

Liora

Berber.

Berber.

30-05-2013 om 09:18

Voetballende jongetjes (ot)

een baken van rust? Haha. Dat is echt het grappigste dat ik in jaren gehoord heb. )

Berber.

Berber.

30-05-2013 om 09:26

O, en mea

Kun je echt niets met dat blauw-witte ruitje dat nu op de muur zit? Misschien in combinatie met zilverkleurige accessoires en evt wat paarse accenten? Dan noem je dat gewoon Heel Donker Roze. Het lijkt me zo zonde om dat ruitje eraf te halen of over te verven.

En o ja, ik zag pas nog ergens een geweldig prinsessendekbedovertrek.

berber

dat zingen en dansen de hele tijd hier in huis, het gedreun van die oppervlakkige 16 jarige popidooltjes, in combi met de permanente walm van nagellak, ritmisch afgewisseld met een gil of huilbui.

Niet die bergen kleding die hier dagelijks aan en uit getrokken worden omdat er van 'setje gewisseld moet worden en zo zie ik er ook leuk uit, toch mama, mamaaa ik zie er leuk uit he'. Geen spoor van elastiekjes, speldjes en andere meuk door het huis. Geen resten oogschaduw en troeperige mascara op mijn nieuwe handdoeken.

En sindskort: kledingstukken en accessoires van mij die opeens op mijn dochter naar buiten wandelen. En ook geen commentaar op de dingen die ik draag. "mama vind je jezelf niet dik zo met dat shirt aan", `zonder bril zie je er echt veel beter uit`.

ja een voetballend jongetje, gewoon tevreden met zijn voetbal buiten, ja lijkt mij heel rustig.

Een geheel ot tip voor roze kleine meisjes

Voor Manda en wellicht Mea, al is de kans groot dat jullie het al gezien hebben: H&M verkoopt elfenvleugeltjes met toverstafje, in regenboogkleuren of in het roze, mèt glitters, met bandjes voor rond de armen (dus makkelijk zelf aan te doen) en voor een euro of 7. Groot succes bij de laatste verjaardag.

Mea, dat je dochter later blond wordt kan natuurlijk heel goed. Nou ja, niet natuurlijk, maar met een flesje, maar dat kan het probleem niet zijn. Wat goed genoeg is voor Hare Majesteit de Koningin is goed genoeg voor jouw prinsesje, toch?

Groeten,

Temet

Thursday Next

Thursday Next

30-05-2013 om 09:40

Vloerkleden

Mea, bij Kwantum hebben ze ook vloerkleden. Ook disney-prinsessengordijnen trouwens, en ander barbie en prinsessenspul.

Rafelkap

Rafelkap

30-05-2013 om 09:45

Dekbedovertrekken

altijd handig: marktplaats voor prinsessen dekbedovertrekken. Zat meiden die het na een tijdje weer beu zijn. Ook handig voor o.a. letterbakken en vitrinekastjes (wel handig tegen het stof!). Ik zou de kamer ook niet roze verfen, maar bv wit met een geel streepje.

Roze klamboe

Als je dochter een hemel wil dan is een roze klamboe misschien een idee.

En roze opbergnetgeval van ikea

Kan heel veel in:
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/40096166/

Lol manda ot

Dat gestamp van Gangnam style de hele dag en nu die nieuwe hit. De semi-stoere poses die voortdurend worden aangenomen. De achteloze houding "relax toch, mama", als ik gillend gek word én mijn nek breek over de overal rondslingerende kicksen. De alles doordringende geur van scheenbeenbeschermers....
Het eeuwige "gestoei" dat naadloos overgaat in echt vechten, tot het moment dat je ingrijpt, dan is het opeens weer leuk kietelen
De rücksichtslose openhartigheid "hé mam, zie ik daar een snor verschijnen? Hahaha, je krijgt nog meer dan oma".
Neeeee, geef mij maar een zachtjes neuriënd meisje dat de hele dag knutsels maakt voor "liefe mamaa"

krin

krin

30-05-2013 om 10:49

Ja, anneque

Zo'n tegenhanger had ik ook in gedachten. Voeg daar eindeloze skypesessies over Minecraft en colleges over skins en mods en verhalen over servers aan toe. En de tien keer per dag "Als je wilt voetballen ga je maar naar buiten!". En dan heb ik nog een rustige jongen.
Kleding is inderdaad makkelijker. Of nee. Die broek wil hij niet aan (gisteren nog wel) want die zit zo strak in mijn kruis. Nee, ik wil mijn nieuwe schoenen niet aan, ook al zitten er gaten in de zolen van mijn oude. Nee, ik wil geen shirt met letters, plaatjes, cijfers, het moet effen zijn, "anders gaan ze me de hele dag lezen". Geen tien setjes per dag, nee, wel gaten op rare plaatsen, mouwen vol snot en onduidelijke vegen, en de neiging in de loop van de dag steeds meer kleren uit te trekken, en dan te vragen waarom hij niet slechts gekleed in zijn hemd de deur mag opendoen.

Berber.

Berber.

30-05-2013 om 10:50

Manda (ot)

"Ja, een voetballend jongetje, gewoon tevreden met zijn voetbal buiten, ja lijkt mij heel rustig."

Manda, ik ga je helpen. Voetballende jongetjes (ik heb er drie) voetballen inderdaad buiten. Maar dat betekent dat je hele huis permanent bezaaid is met gras, zand en modder en die piepkleine rubberen balletjes van het kunstgrasveld. Tot in de bedden. Kleren hebben altijd gaten en grasvlekken. De bodem van je wasmand zie je nevernooit meer terug. Schoenen zijn binnen een dag totaal verziekt. Ook als je ze gevraagd hebt buiten hun oude aan te trekken (Oowjaa!). Regelmatig verdwijnt er een bal op een dak/in een boom. Of een schoen over de schutting van die ene boze buurman. Als ze even niet voetballen vangen ze kikkervisjes in de sloot. En als ik zeg IN de sloot, dan bedoel ik ook IN de sloot. Om de haverklap roept er iemand: MAMAAAA, mag ik een ijsje, mijn step/fiets, één van de 47 ballen, een pleister etc etc.

Voetballende jongetjes voetballen niet alleen buiten maar ook binnen. Altijd. Ook om zeven uur 's ochtends. Dat gaat niet geruisloos. Een bal hebben ze daarbij niet nodig. Schoppen kun je overal tegen. Voetballende jongetjes voetballen ook in je tuin, waarin jij net voor een vermogen aan nieuwe planten hebt gepleurt. Ze weten dat dit allemaal niet mag. Tonen iedere keer berouw (Sorry mam, even vergeten) maar doen het daarna gewoon blijmoedig weer. En weer. En weer.

Mij lijkt nou juist een meisje zo heerlijk rustig. Die uren op haar kamer zit te tutten met nagellak, playbackt met een deoroller voor de spiegel en Dallasplaatjes uit oude Story's knipt. Dat was tenminste wat ik deed.

Misschien moeten jij en ik gewoon een "Jouw vrouw, Mijn vrouw" doen om ons beide uit die droom te helpen. Of juist niet.

(Sorry Mea, dit was totaal o.t., terug naar jouw prinsesje)

Berber.

Berber.

30-05-2013 om 10:53

Sorry

Anneque en Krin waren me al voor.

liora

liora

30-05-2013 om 10:55

Ik ga even verder

Waar Berber is gebleven. Buiten voetballen? Buiten voetballen? In principe kun je inderdaad met alles voetballen: een kussen, een kussensloop, een ballon, een sjaal, een schoen. Waarom zou je uberhaupt je handen gebruiken als je voeten hebt?

En als je niet kunt voetballen, dan kun je praten over voetbal. En als je niet over voetbal kunt praten, dan ga je voetbal kijken. Of voetbalspelletjes doen op de Wii of de DS.. En dan vraag je elke vijf minuten of je moeder wil kijken naar het doelpunt dat je op de Wii hebt gescoord.

En natuurlijk op tv voetbal kijken en dan elke redding van de keeper naspelen op het kleed, voor de bank...

Ik ben dol op mijn voetbal-ademende zoon maar rustig??

Liora

Berber.

Berber.

30-05-2013 om 11:05

Liora?

Voor de bank? Niet op de bank? Wat een voorbeeldige kinderen heb jij.

liora

liora

30-05-2013 om 11:12

Haha

Ja ik heb een ijzeren discipline hier in huis...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.