Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Menstruatie ondergoed

Iemand hier al eens menstruatieondergoed gebruikt? Dat is een onderbroek met in het kruis extra lagen stof, net zoals wasbare luiers. Ze zouden fijn zijn bij urineverlies, als je veel zweet en dus als je ongesteld bent.

Mij lijkt het handig maar ze zijn best duur dus om maar op de goeie gok iets te kopen vind ik ook weer lastig. Je kunt ze alleen maar online kopen en bij sommige merken/winkels komen er nog behoorlijke verzendkosten bij.

Ik ben ook benieuwd want ik kom nog uit de tijd dat we met badstolappen tussen de benen liepen. Wat een ellende vond ik dat. Doorlekken, vieze lappen in je schooltas of ze kletteren de wc in. Nou ja, dat laatste heb je dan niet als 't in een onderbroek vast zit. 

Ik zag ze aan de waslijn hangen bij mijn moeder. Ze had er een soort 'gordeltje' bij en knoopsgaten in die katoenen verbanden waar ze mee vastgezet werden.

Kun je geen tampons gebruiken met een enkel maandverbandje of washandje als het toch een beetje doorlekt?

Moet je dan om te verschonen eerst je spijkerbroek uitdoen, dan die in een zakje verpakt in je tas stoppen, schone onderbroek weer aan en dat een paar keer op een werk- of schooldag? Lijkt me helemaal niet handig. 

Nog niet gekocht, maar de prijs valt me heel erg mee https://www.graceisgreen.com/nl/verzorging/hygiene/menstruatieondergoed/

Ik gebruik wel wasbaar maandverband en dat bevalt me prima. Ik gebruik het in combinatie met een cup.

Er is trouwens ook speciaal incontinentie ondergoedhttps://www.graceisgreen.com/nl/verzorging/hygiene/incontinentie-ondergoed/


Imi

Imi

05-05-2021 om 10:47

Inderdaad Skik, dat wisselen lijkt me reuze onhandig. In combinatie met een cup of tampon hoeft dat misschien maar eens per dag.

Ik gebruik al jaren een cup in combinatie met wasbare inlegkruisjes (die ik in de praktijk eigenlijk niet nodig heb, is meer voor de zekerheid).

Heel goedkoop: samen gekocht voor 25 euro en ik doe er al ruim 5 jaar mee! En sinds ik een cup heb, wil ik nooit meer wat anders. Had ik die maar eerder ontdekt.

skik schreef op 04-05-2021 om 20:03:

Moet je dan om te verschonen eerst je spijkerbroek uitdoen, dan die in een zakje verpakt in je tas stoppen, schone onderbroek weer aan en dat een paar keer op een werk- of schooldag? Lijkt me helemaal niet handig.

Het lijkt mij ook helemaal niet handig in deze tijd waarin vrouwen ook broeken dragen.  In de tijd van mijn moeder met kniekousen onder je rok was het een optie. 

Ben nu zelf niet meer ongesteld en ik heb mijn dochter er nog niet over gehoord dus zal het niet aanschaffen. 

In combinatie met een tampon of maandverband lijkt het mij in situaties waarbij er flinke kans is op doorlekken lijkt het mij wel handig. Toen de overgang bij mij begon had ik op dag 1 altijd nachtverband aan overdag om doorlekken te voorkomen en dan nog was ik binnen een tripje naar de supermarkt helemaal door. Dan was zo'n skipp handig geweest, hoefde ik geen 2 spijkerbroeken per dag te wassen. 

Ik gebruik sinds een tijdje een menstruatiecup. Dát is pas een uitkomst, ook bij het zware overgangsvloeien. Vangt vele malen meer op dan een (grote) tampon.

Ik heb die slips ook al regelmatig langs zien komen. Mij was het niet duidelijk of ze nou voor incontinentie zijn of voor menstruatie. Bij menstruatie lijkt het me hele lastig met verwisselen inderdaad, als je verder geen tampon of cup gebruikt. Voor af en toe wat urine lekken is het misschien wel een uitkomst. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.