Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

*Sophie*

*Sophie*

06-10-2008 om 16:01

Met dank aan pilar eten wij vanavond weer tiroler grostle ;- ) en jullie?

Recept tiroler grostle,

Bak spekjes, doe er veel gesneden uien bij. Daarna hamreepjes toevoegen. Voeg vervolgens een zak rosti uit de vriezer toe. Veel roeren en alles gaar laten bakken. Schep portie op bord. Appelmoes ernaast en een spiegelei bovenop de rostimengsel. Heerlijk!!!!

Echt Oostenrijks.

effies gekopieerd van Pilar ;- ), want uitgeprobeerd en idd erg lekker en
echt iets voor deze koude dagen ;- )

Smakelijk eten!

groetjes, Sophie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

06-10-2008 om 16:47

Wij eten

chili con carne met rijst, vinden zelfs de kids lekker

Klinkt heerlijk maar die calorieen

Tja de titel zegt het al maar ik zal het van de week gewoon eens proberen! (en niet nadenken over al die dikmakers in die Tiroler grostle).

Overigens eten wij vanavond burito's (ook niet helemaal vetvrij

Recept tiroler grostle,

wat ik doe in plaats van appelmoes is een pot sperziebonen er doorheen,is ook heerlijk!

Tortilla

Bij ons staat vanavond tortilla (of Spaanse omelet) op het menu.

Uienringen en dunne plakjes aardappel 25 minuten in olijfolie bakken, 5 tot 6 geklutste eieren erbij, aan beide kanten bakken tot je een stevige 'koek' krijgt. Sla erbij en smikkelen maar!

Muusje

En hier

was het brocolitaart, een van de lievelingsmaaltijden van Dochter van 6.
Gehakt met uitje bakken, broccoli koken, cakevorm bekleden met bladerdeeg. Gehakt en broccoli bij elkaar doen, en in de bladerdeegvorm met kaas ertussen. Eieren kloppen met bakje creme fraiche en eroverheen doen, plakje bladerdeeg op de top en alles in de oven.
Ook wel calorie-rijk, maar ik neem halfvette creme fraiche, dus dan mag het .

*Sophie*

*Sophie*

06-10-2008 om 23:03

Maar marith

"Tja de titel zegt het al maar ik zal het van de week gewoon eens proberen! (en niet nadenken over al die dikmakers in die Tiroler grostle). "
-------------------------

je kunt het hier en daar wel beperken hoor ;- )

Zo heb ik een week geleden al een zak appels gekocht. Deze waren vandaag een beetje ingerimpeld, zal ik maar zeggen en daardoor hoefde ik er bij het appelmoes-maken geen suiker aan toe te voegen, Dat scheelt al weer iets ;- ) En het is veeeeel lekkerder dan appelmoes uit een pot!

Verder heb ik de spekjes uitgebakken en ze daarna in een zeef uit laten lekken, dat doe ik altijd, ook bij gehakt bv en dan zie je later wat een reut vet er uit komt! Als je dat erbij op had gegeten...Getver!
Dus dat scheelt ook al weer ;- )

Ik heb de dingen afzonderlijk gebakken, eerst spekjes (en toen in een zeef gedaan) en toen de uien langzaam gebakken (en toen in een schaaltje gedaan) en toen de rosti gebakken, langzaamaan, dan vraagt het minder vet ;- ) Gewoon alles na elkaar in een Tefal-hapjespan.

Daar (aan de rosti) de ham aan toegevoegd en tijdens het bakken van de eieren (in een tefalpan) de rest (spekjes en uien) bij de rosti gedaan, gehusseld en klaar.
Rostiprutje op een bord, ei erop en appelmoes ernaast.
Was erg lekker zo! En het was zo ook niet zo'n stukgeroerde brei.

Weet ook dat het behoorlijk vult, dus ook daarmee kun je minderen, door kleinere porties te geven, scheelt ook weer, hahaha.

Als toetje magere perzik-vruchtenyoghurt (was in de aanbieding he ;- )

groetjes, Sophie.

Toch iets anders...

Dankzij een reizende muusjesman en een algehele lamlendigheid mijnerzijds hebben de kinderen een opgewarmde pastahap gegeten (wat ben ik toch blij dat ik altijd nog wel wat restjes in de vriezer heb!) Wat ik zelf ga eten, weet ik nog niet. Ik moet eerst naar de school van oudste muusjesdochter en ben te lui om na te denken. Het zal wel wat sla en brood worden...

Muusje

Vandaag

Rijst met sajoer lodeh en een eiergerecht denk ik. Een keertje vega. Morgen rijst met rendang die al klaar is en ajam kerrie met overgebleven sajoer en een komkommertje in 't zuur. Donderdag bami met alle restjes. En dan is het al weer bijna weekend

*Sophie*

*Sophie*

07-10-2008 om 11:58

Oh! silone!

SUPERSMUL !!!!! Wij moesten hier ook maar weer eens aan het Indisch! Is mijn favoriet, smoor bv! Heerlijk!

reina

reina

07-10-2008 om 18:37

Toch samen

Ik dacht vanavond alleen thuis te zijn en had alleen gegrilde groenten (tomaat, courgette, paprika etc) en een stukje gebakken zalm willen eten. Toen ik thuis kwam bleek ook zoon er te zijn, dus heb ik er een stel röstirondjes bij gebakken.
Nu ga ik de keuken in om voor morgen een pompoensoep te maken, die eet ik met ciabatta met beenham uit de oven.

Sophie

He Sophie!!
hahahah, lekker idd he!!
Je brengt me weer op een idee. Ik heb het ook alweer een poosje niet gegeten.
Hmmmmmmmmmmmmm.

Pilar

Roos

Roos

08-10-2008 om 01:32

Muusje

Wij zijn ook gek op tortilla, denk dat ik dat morgenavond maar weer eens ga maken. Wist je dat het ook erg lekker is met spinazie erbij?
Roos

☼Désirée☼

☼Désirée☼

08-10-2008 om 21:51

Ikke.......

heb ook een lekker recept, niet van warm maal maar:
Appelplaatcake.....
heerlijk op de koudere herfstdagen, zo gemaakt, huis ruikt zalig en je hebt hele ovenplaat vol dus heeeeeeele boel
Komtie:

men neme een pak koopmans boerencake. Bereid de mix volgens aanwijzing,deze gaat uit van half pak (gebruik heel pak mix,verdubbel dus benodigdheden, dus 8 eieren enz....)

Wel zak rozijntjes, schil kilo appels(goudreinetten), mik die bij elkaar met ruim suiker en kaneel
schep de zooi door elkaar(beslag en appelvulling en mik op bakplaat(diepe).
30 minuten in over en KLAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!
Heerlijk en genoeg voor boel visite, boel lekkerbekken, of beetje thuis en beetje bij vergadering/werk/vriendin oid....
groetjes Désirée

ps: onze maaltijd vanavond was eenvoudig,salade met duitse broodjes van bakke bart, belegd met ham/kaas/tomaat en dan even onder contactgril....hmhmh

Roos

Dat klinkt ook wel lekker, vooral geroerbakte spinazie met knoflook vind ik erg lekker!

Of gewoon heel ouderwets met een half gekookt eitje er boven op...

Muusje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.