Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mierenplaag

Hallo allemaal,

We hebben een ware mierenplaag in huis. Ze hebben in het medicijnkastje van de badkamer hoestsiroop ontdekt. Maar ondanks dat ik het heb weggooid en alles rondom heb schoongemaakt, zie ik ze nog. Ze komen via de gang en de slaapkamer van mijn zoontje van 3. Zijn kamer grenst aan ons dakterras, daar komen ze dus vandaan. Maar ondanks een (goed verstopt) mierenlokdoos, krijg ik ze niet weg. Ben t zat, t duurt alweer ff....

Wie heeft een gouden tip! T liefst kindvriendelijk!!

Alvast bedankt!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

15-03-2011 om 22:40

Bloem

Ik heb daar ook wel eens last van gehad. Als je rond de ingang waar ze je huis binnenkomen bloem strooit, kunnen ze daar niet doorheen. De nesten vernietigde ik met mierenpoeder (Roxasect) of, bij gebrek daaraan, kokend water met een scheut chloor.

CharlotteH

CharlotteH

15-03-2011 om 23:12 Topicstarter

Bedankt

Ik ga morgen meteen bloem kopen.
En ik heb op t terras dan wel geen zichtbaar nest, maar die zit vast ergens onder de planken, dus daar gooi ik t water maar op.... Hopelijk werkt t
Mierenlokdoos van roxasect werkt helaas niet,

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

16-03-2011 om 07:06

Vic

De chloor kun je achterwege laten, koend water is al genoeg!

Valkyre

Valkyre

16-03-2011 om 15:11

Bakpoeder

Bloem eten ze toch op? We hebben hier goed resultaat met bakpoeder (om je cakes te laten rijzen). Daarvan drogen ze uit, geloof ik. In alle hoeken en gaten strooien en na een weekje weghalen met de stofzuiger.

Bij ons hadden ze vorig jaar de honingpot gevonden... Brrrr.

CharlotteH

CharlotteH

16-03-2011 om 22:25 Topicstarter

Koek

Ik had nog een zak met bloem voor koekjes te maken en ik heb dat er maar opgegooid... Ik zie er nog maar een enkeling, misschien waren dat de laatste miertjes nog hoor.. Hoestsiroop is al paar dagen verdwenen, dus wie weet waren ze al huiswaarts, maar ook buiten heb ik kokend water gegoten... Ach gemeen hè?
Vorig jaar had ik ze in de keuken, via het dakraam (dakterras ligt boven keuken.
Ook zo'n mars van mieren, vooral de ochtend natuurlijk. Hopelijk komen ze straks niet weer, want dan gaat bloem niet helpen, want dat gaat zit zo'n drie meter hoog,
Ben benieuwd, ik vind ze niet eng, maar bah, je wilt ze niet in huis, zo'n kolone

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Maïzena

Als ze terug komen dan moet je eens maïzena proberen, dat werkt zeker. Bloem weet ik eigenlijk niet.

Pluk53

Pluk53

17-03-2011 om 14:54

Zuiniger

ik denk dat de hoeveelheid energie om zo'n compacte BBM op te warmen heel wat minder is dan bij gebruik van een oven.

Pluk53

Pluk53

17-03-2011 om 14:58

foute draadje

CharlotteH

CharlotteH

17-03-2011 om 22:21 Topicstarter

Hihi,

Dacht al, alle mieren de oven in.

Ik heb er vandaag maar twee gezien, ze kunnen ook niet meer terug door die berg bloem heen....

Allemaal bedankt voor de tips!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

18-03-2011 om 12:57

Wel in de gaten houden

Mijn ervaring is dat wanneer je denkt dat ze weg zijn, bij de eerste echt warme dag ineens weer een heel leger mieren je huis belaagt. Ik vind het zulke vieze beesten! Vandaar ook het kokend water mét chloor, ik neem niet het risico dat ik het te weinig drastisch aanpak

Fiorucci

Fiorucci

18-03-2011 om 18:34

Vic

Die beesten overleven kokend water zonder chloor al niet hoor, echt zo onnodig, dat chloor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.