Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mijn kind gaat verhuizen

Spannend, mijn oudste gaat een huis kopen!
Nu heb ik wat vragen voor tips, het is een appartement in amsterdam, betonnen vloeren, ze willen laminaat of pvc. Wie heeft tips, moeten ze laminaat of pvc nemen? En wie kent er een goede betrouwbare winkel in amsterdam waar ze eens moeten gaan kijken. 
Misschien is er toevallig iemand nu ook mee bezig en heeft even wat recente tips (kan natuurlijk ook googlen, maar tips van 'bekenden' zijn altijd fijner.

Bijtje82

Bijtje82

11-08-2023 om 19:59

tips! 
Investeer echt in een goede ondervloer en houdt ook echt goed ruimte vrij bij de muur. Op die manier creëer je het minst geluidsoverlast. 

Sommige nieuwere appartementen hebben aluminium deurposten. 
Deze zijn hol en resoneren geluid.. wij hadden deze ooit in ons nieuwbouw appartement en konden gewoon hele gesprekken volgen van de onderburen. 
Andersom dus ook. 
Oplossing?  Vol laten lopen met pur. Geeft ook een fijner geluid bij het open en dichtdoen van deuren en het resoneert minder. 

Voordeel van pvc is dat het fijner aanvoelt, niet opbolt bij gebruik van water en minder snel krast en minder geluid produceert. Let wel op dat klik pvc weer iets meer geluid produceert dan pvc stroken. 

Tip: vraag eerst het huishoudelijk reglement op bij de VvE vwb de regels voor het plaatsen van een vloer!

1968

1968

12-08-2023 om 13:06 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 12-08-2023 om 12:08:

Tip: vraag eerst het huishoudelijk reglement op bij de VvE vwb de regels voor het plaatsen van een vloer!

Er ligt nu een laminaatvloer die ze niet mooi vinden, dus de vorige eigenaar verwijdert deze, maar ik zal zeggen dat ze het voor de zekerheid even kunnen checken, maar ik denk dat laminaat dus wel mag.

Bijtje82

Bijtje82

12-08-2023 om 13:20

1968 schreef op 12-08-2023 om 13:06:

[..]

Er ligt nu een laminaatvloer die ze niet mooi vinden, dus de vorige eigenaar verwijdert deze, maar ik zal zeggen dat ze het voor de zekerheid even kunnen checken, maar ik denk dat laminaat dus wel mag.

Meestal zijn tegels of plavuizen een probleem.  En de ondervloer moet een bepaalde dikte hebben. Mocht er nu een goede ondervloer in liggen, dan zou ik zeker vragen of deze kan blijven liggen. Die platen zijn niet goedkoop. 

Bijtje82 schreef op 11-08-2023 om 19:59:

tips!
Investeer echt in een goede ondervloer en houdt ook echt goed ruimte vrij bij de muur. Op die manier creëer je het minst geluidsoverlast.

Sommige nieuwere appartementen hebben aluminium deurposten.
Deze zijn hol en resoneren geluid.. wij hadden deze ooit in ons nieuwbouw appartement en konden gewoon hele gesprekken volgen van de onderburen.
Andersom dus ook.
Oplossing? Vol laten lopen met pur. Geeft ook een fijner geluid bij het open en dichtdoen van deuren en het resoneert minder.

Voordeel van pvc is dat het fijner aanvoelt, niet opbolt bij gebruik van water en minder snel krast en minder geluid produceert. Let wel op dat klik pvc weer iets meer geluid produceert dan pvc stroken.

Als je kozijnen vol purt dan zijn ze nooit meer los te maken (er zitten klemmen en schroeven in, dus je kunt zo’n kozijn bv makkelijk vervangen of omdraaien - tenzij iemand hem vol pur heeft gespoten, dan kun je alleen nog door de muur zagen.

Je maakt er dus waarschijnlijk geen vrienden mee.

Bijtje82

Bijtje82

13-08-2023 om 15:21

AnnaPollewop schreef op 13-08-2023 om 15:12:

[..]

Als je kozijnen vol purt dan zijn ze nooit meer los te maken (er zitten klemmen en schroeven in, dus je kunt zo’n kozijn bv makkelijk vervangen of omdraaien - tenzij iemand hem vol pur heeft gespoten, dan kun je alleen nog door de muur zagen.

Je maakt er dus waarschijnlijk geen vrienden mee.

Dan is pur misschien niet de oplossing en is vullen met een andere materiaal beter. Zand ofzo. Hoeft niet perse helemaal vol.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.