Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

23-10-2008 om 19:46

Mini loco- hoe werkt dat?

In het kader alvast de sint in aantocht pluis ik over het net op zoek naar speelgoed. Ik kwam zo "mini loco" tegen, maar geen idee wat dat eigenlijk is en of dat leuk is om in huis te hebben.
Kan iemand mij er iets over uitleggen? Het schijnt al heel lang te bestaan, nooit gezien.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zo werkt het

Het bestaat uit een boekje en een doosje met blokjes. Je moet het doosje op het boekje leggen en de oefening maken (dwz de blokjes op de bijbehorende plaatjes leggen). ALs je de pagina klaar hebt, draai je het doosje om en als je alles goed hebt, verschijnt er aan de achterkant van de blokjes een figuur. Leuk hoor! Er zijn verschillende niveaus en boekjes te koop. Kijk maar eens bij de speelgoedwinkel.

Inge N

Inge N

23-10-2008 om 20:30

Leuk

Ik zou het zeker aanschaffen. Hier zijn wij nu begonnen met Bambino loco, dat is de peuterversie van mini-loco. Het gaat zoals Mariteke heeft beschreven, bambino loco is hier favoriet

amk

amk

23-10-2008 om 21:14

Echt oud

ik heb zelfs de dozen van mijzelf nu hier liggen. En die heb ik gekregen op de kleuterschool. Toch al zo'n 33 jaar geleden.
Jammer genoeg passen de nieuwe boekjes niet bij deze oude dozen. Voor mijn dochter dus geen Sesamstraat of andere moderniteiten.

groet,
angela

Loco fan

Loco fan

23-10-2008 om 22:25

Nieuwe boekjes, oude dozen kan wel hoor!

Hoi,

Ik heb hier nog de oude mini loco (12 blokjes) en loco (24 blokjes) met een paar oude boekjes.
Heb bij de speelgoedwinkel nieuwe boekjes gekocht en deze kun je ook bij de oude mini loco gebruiken.

Het verschil is dat bij de oude het nummer in het antwoorden vakje staat, bij de nieuwe moet je kijken
waar het vakje van het antwoord ligt, is dus meer visueel.

Succes

Rafelkap

Rafelkap

24-10-2008 om 13:43

Klinkt leuk!

Als ik het goed begrijp kan je dus met 1 doosje met blokjes toe en daar dan allerlei boekjes bij kopen. Klinkt leuk. Ik denk dat dat wel een leuk cadeautje is voor als mijn oudste 4 wordt. Bedankt!

Vraagje bambino loco

Lijkt me heel leuk voor mijn zoon van 2, maar hij wordt Engels-talig opgevoed, hoe werkt mini loco ook alweer? Is het op taal gebaseerd of alleen vormen etc? Waarschijnlijk een hele stomme vraag want welke 2-jarige kan nou lezen, maar je weet maar nooit!

Bambino loco

Inderdaad, een stomme vraag.

Het werk inderdaad alleen met figuren. Bij de mini-loco en grote loco moet je de stukjes op hun plek leggen mbv cijfers, maar voor bambino loco worden zelfs daar vormen voor gebruikt.
Verder zijn de titels/opdrachten boven aan de pagina wel in het Nederlands, maargoed, die lees jij toch voor. Bovendien staat er een voorbeeld bij, en is het erg voor de hand liggend wat je bij elkaar moet zoeken, dus een volwassende die geen Nederlands spreekt kan hem er ook wel mee helpen.
Je moet overal dingen bij elkaar zoeken: de voor- en achterkant van een figuurtje, of een klein stukje uit een groot plaatje, of 2 dingen die met elkaar te maken hebben, of de kleren die een figuurtje aanheeft of....
M'n zoontje is nu 3,5 en die vindt het erg leuk. Er zijn ook Bambino-boekjes voor kinderen vanaf 2 jaar, maar de meeste zijn vanaf 3 jaar. Ik denk dat m'n zoontje het een jaar eerder niet gekund had, omdat hij zich er niet lang genoeg op kon concentreren.
Mini-loco is vanaf 4 jaar.

Inge N

Inge N

24-10-2008 om 17:54

Bambino loco

Mijn dochtertje doet ook de "moeilijke" opgaven zonder problemen. Ze heeft bambino loco gekregen toen ze 2,5 was, en veel boekjes waren toen al te gemakkelijk. Dus ik denk dat 2 jaar zeker wel kan. Vooral die boekjes waarin spelenderwijs het principe van bambino loco wordt uitgelegd. Het ligt erg aan het kind wat het aan kan.

Ok, en dan nog een vraag

maar grotere loco is wel obv taal? Ik heb een beetje rondgekeken op het internet en zag dat dat ook met sommen en taal gaat? Is er denk je genoeg aan "niet-talig" spul dat het waard is om het te kopen?

Eigenlijk is het een stukje jeugdsentiment van mij, en hier in Engeland heb ik nog nooit zoiets gezien.

maman5

maman5

24-10-2008 om 21:06

Wel leuk in het buitenland

Hier (Frankrijk)hebben we ook mini loco. Puur jeugdsentiment van mij. Maar de kinderen vinden het harstikke leuk. We hebben bambino loco en mini loco. Het leuke is dat als het een beetje door hebben het alleen kunnen doen. De taalboekjes hebben we niet omdat ze daar weinig aan hebben maar hersenkrakers en de boekjes over ruimtelijk inzicht zijn hier favoriet. Ook de rekenboekjes vinden ze erg leuk om te doen. Ik heb er net een weer een aantal nieuwe boekjes bijgekocht.

Karla

mem

mem

25-10-2008 om 14:09

Internet

ik heb ook al eens via een site nieuwe opdrachten uitgeprint, romeinse cijfers en aardrijkskunde bv. Is misschien in het archief nog wel terug te vinden want ik dacht dat ik het via ool had gevonden. Een onderwijzeres/ juf die zelf opdrachten had gemaakt en op haar site heeft gezet. Hier waren ze daar enthousiast over en makkelijk waren ze zeker niet ( wel gratis)

Pelle

Nee, zoon wordt inderdaad niet tweetalig opgevoed. Ik woon al ruim 11 jaar in Engeland en die taal is voor mij natuurlijker, vandaar. Soms heb ik er wel spijt van hoor, maar naast mijn ouders heb ik weinig banden met Nederland en dat speelde ook wel mee in de beslissing.

Nog een vraag

Is het het waard om eerst Bambino loco to kopen ipv gewone mini loco? Want de Bambino doosjes passen niet bij de mini loco boekjes?

Ik ben volgende maand in Nederland dus zal even in de speelgoedwinkel kijken.

krin

krin

28-10-2008 om 10:28

Hier geen bambino

Zoon had op zijn derde de oude miniloco bij mijn ouders ontdekt en kon daar al goed genoeg mee uit de voeten om mij de bambino te laten overslaan, voor het geval hij daar snel op uitgekeken zou zijn en ik daarna alsnog aan de miniloco kon. Natuurlijk zijn in het begin maar een paar boekjes bruikbaar, maar zodra hij een beetje kan tellen en het principe snapt, is de mini goed te doen.

Bambiniloco fan

en nu hebben we al een jaar of langer de gewone miniloco in huis en nog nooit naar omgekeken. IK ga het denk ik op marktplaats zetten.

Manda

wat voor loco heb je, misschien heb ik wel interesse (als het dus voor een Engelstalig kindje geschikt is). Zoon is nog geen 2 dus bambino waarschijnlijk voor nu maar ik koop ook vaak "op de groei". Stuur me anders even een email op [email protected]. Ik heb trouwens veel nieuwe kinderboeken (in het nederlands) - misschien kunnen we ruilen

Petal

ik heb even gezocht en kan alleen de 3 boekjes vinden, alle 3 de nieuwere versie.

Mini loco 4/5 jaar - voorbereidend rekenen 1
MIni loco idem rekenen 2
MIni loco voorbereidend taal/lezen 2 (niet geschikt voor jouw zoontje).

Ik kan zo snel niet het plankje met de steentjes vinden dus daar heb je niet zo veel aan.

Manda

jammer dan, ik zal zelf wel in Nederland kijken volgende maand

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.