Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Molliewollie

Molliewollie

03-10-2020 om 12:39

mini- of campingwasmachine voor student?

Na een paar jaar in een studentenflat te hebben gewoond, heeft mijn dochter een leuke studentenstudio weten te bemachtigen. In het complex zit een wasserette met grote wasmachines en drogers. Per wasbeurt moet ze een muntje kopen. Allemaal prima voor flinke wassen (handdoeken, beddegoed, doordeweekse kleding), maar ze heeft ook vaak kleine wasjes (in de winter bijvoorbeeld wat witte spulletjes, of een lingeriewasje of wat truien die je liever niet in de grote bulk gooit). We denken erover om voor die kleine wasjes een camping/mini wasmachientje aan te schaffen. Maar wat is er veel keuze!! Heeft iemand tips waar je op moet letten? Hoe bevalt zo'n ding en is het inderdaad geschikt voor in een studentenbadkamertje?

Dees

Dees

03-10-2020 om 13:35

Handwas

Ik zou een teiltje en pak handwas middel halen en wellicht een losse centrifuge.

Nostalgie

O, dat roept herinneringen op! Ik heb een aantal jaren zo'n ding gebruikt. Ik weet niet hoe duur ze zijn, maar ik vraag me ook een beetje af of het de moeite waard is als ze wel toegang heeft tot een gewone wasmachine ( dat had ik destijds niet). Als er maar ruimte is voor één apparaat is ze beter af met een centrifuge. Kletsnatte was droog krijgen op een rekje gaat maar matig ( en was die te lang vochtig blijft gaat stinken).
Samenvattend: nutteloos is zo'n ding niet, maar je hebt meer aan een centrifuge (ik kocht er destijds een bij een tweedehandswitgoedboer voor een paar tientjes).

Groeten,

Temet

O wacht

Ik zie dat de techniek is voortgeschreden sinds mijn studentenjaren en dat er nu mini wasmachientjes zijn die ook centrifugeren. Dat is dan misschien wel een handige aanschaf.

Groeten,

Temet

Molliewollie

Molliewollie

03-10-2020 om 19:14

ja inderdaad

Ik had inderdaad een machientje op het oog dat een klein wasje kan doen en kan centrifugeren. Dat is ook handig met een handwasje. De grote wassen doet ze dan gewoon in de wasserette beneden in het pand.

Angela67

Angela67

03-10-2020 om 19:54

is er droger beneden

ik lees nu pas dat er beneden in het pand een washok is.
Als daar een droger is dan zou ik gewoon handwasjes doen en dingen die in de droger kunnen doe je daarin. als het niet in de droger mag dan is het vaak iets wat snel droog is (bh's, zwemkleding etc) dus dan kan ze het gewoon op haar kamer/balkon hangen.
ik zou sowieso pas iets kopen als ze er een tijdje woont. Of het blijkt helemaal niet zo'n probleem te zijn en ze kan prima zonder, of ze is niet de enige en ze ziet dat iemand anders een slimme oplossing heeft. Of je koopt alsnog zo'n ding, maar dan weet ze beter wat ze nodig heeft.
gr Angela

Ik gebruik ‘ al 4 jaar

Perfect klein wasmachientje. Wast standaard met koud water, maar je kunt er zelf warm water in doen. Ik vind ‘m ideaal. Alleen voor de grote dingen (dekbeddeb, jassen) ga ik wel naar de wasserette.
Ik heb deze https://www.broyeurfabriek.nl/a-59015802/wasmachines/move-wasser-1-wasmachine-bovenlader/

Lente

Lente

04-10-2020 om 19:28

200 toeren centrifugeren is wel laag

Als studio-bewoner heeft ze niet veel ruimte om kleding te laten drogen. En 200 toeren betekent nog best lang drogen.
Voor kleine beetjes fijne was zou ik eerder gaan voor een losse centrifuge. Zo veel werk is een klein wasje niet en de centrifuge zorgt er dan voor dat het ook snel droog is.

Molliewollie

Molliewollie

05-10-2020 om 09:34

dank

Fijn, die reacties. Ik wacht even af tot ze er een paar weken woont en hoe de wasserette bevalt. Kleine wasjes doet ze in die tijd maar even in een teiltje. Centrifuge is inderdaad belangrijk, daar zal ik t.z.t. op letten. Leuk ook te lezen dat M Lavell daadwerkelijk zo'n ding gebruikt. Grote dingen moeten inderdaad in de wasserette, maar dan heb je ook een hele trommel vol en is het niet zo zonde om de machine te laten draaien.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

05-10-2020 om 11:12

Drogen

Ik droog handwasjes vaak door de kleding in een badlaken strak op te rollen. Een centrifuge is zo’n enorm apparaat dat ik daar geen ruimte voor kan maken. Ik wist trouwens niet dat die dingen nog verkocht werden. Volgens mij heb ik er ooit wel eens een gehad, maar toch zeker al 25 jaar niet meer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.