Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wilma

Wilma

16-11-2008 om 15:55

Mixer-op-standaard-vraagje

Dom, dom, dom. Ik heb toegezegd om wel even uit te zoeken wat een goeie mixer op standaard is, samen met wat prijsvergelijkingen enzo. Zoeentje met een bijpassende kom, bedoel ik, zo'n heel (groot) apparaat dus. Geen keukenmachine, maar echt een mixer.

Met alleen googlen kom je in een web van duizenden pagina's, dus dat schiet niet zo op. Bij kieskeurig.nl stonden er geen, dus daar vergelijken lukte niet. Bij Consumentbond.nl moet je lid zijn en dat ben ik niet.
En daarbij weet ik niet hoe je zo'n mixer-op-standaard moet noemen.

Iemand die me kan helpen hoe ik dit kan aanpakken of iemand die er zelf eentje heeft en daar tevreden over is (en even kijkt op de doos hoe zo'n ding heet).

Ik bedenk me net dat je ook nog zo'n site hebt met vergelijk ofzo, dat ga ik ook nog even proberen. Ondertussen heb ik mijn hoop op jullie gevestigd.

Nu donderdag moet (mag) ik met mijn schoonmoeder ze gaan halen, alledrie de schoondochters hetzelfde kado. 't Is pas voor kerst, maar ze wil graag alles op tijd (hoe op tijd wil je zijn?) klaar hebben.

Alvast heel erg bedankt (en ja, dat leerproces van niet-direct-ja-zeggen-maar-eerst-bedenktijd-vragen zit ik nog middenin...).

Groetjes, Wilma.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mijk

mijk

16-11-2008 om 17:48

Zo een bijvoorbeeld?

http://www.deleukstetaarten.nl/?Reviews:Kenwood_Patissier_MX

Er staat nog een review maar ook hier worden ze keukenmachine genoemd. Er is blijkbaar geen goed woord voor.

Planeetmixer

Dat is dus de term die je bedoeld denk ik, planeetmixer.
Kenwood heeft er 1, en ook kitchenaid is goed!

Wilma

Wilma

17-11-2008 om 10:16

Iemand die zo'n ding zelf heeft?

Tjonge zeg, wat een geld voor zo'n Kenwood of een Kitchen-Aid, wel mooie apparaten, maar jeetje wat een geld. 'k Denk níet dat mijn schoonma dát in gedachten had.

Jullie bedankt voor de links, ik heb even gekeken. Bij een goedkopere, een Philips, vliegt het deeg soms alle kanten op en gaan de haken snel stuk.

Is er hier bij OOL iemand die zo'n ding heeft en er dus ervaring mee heeft?? In mijn ogen lijkt 't nu weer zo'n typisch apparaat wat ergens veel plaats in staat te nemen en weinig gebruikt gaat worden. Máár ik kan me vergissen .

Groetjes, Wilma (zal binnenkort wel een volgend draadje openen met "wat te vragen aan schoonouders voor kerst" ).

Wilma

Wilma

17-11-2008 om 11:02

Eigenlijk vooral cake of eiwit of slagroom

Veel meer zal 't niet worden denk ik. Maar we hebben hier een leuk recept gekregen voor een christoffeltaart (recept al jaren in de familie van schoonfamilie), maar 't enige nadeel is dat je lang moet staan kloppen (eiwit en later slagroom), dus nou vond ma 't een leuk kadootje, zo'n mixer. Voor alledrie de schoondochters, zodat 't recept in de familie blijft (vermoed ik).

Hm, ik heb een kleine keuken, dus zo'n ding standaard laten staan is helaas geen optie.

En oh ja, die christoffeltaart is op zich super, want ik moet glutenvrij (weet ik pas een paar maanden) de rest van m'n leven, dus op zich superlief ook dat ze met dat recept aan kwamen draven.

Fijn dat je zo meedenkt, Cobi, kan ik wat mee !

Groetjes, Wilma

Philips

ik heb 26 jaar geleden! de Philips gekregen en ik vind het een prima mixer.
de mixer is ook los te gebruiken (zonder kom)
ik mix mijn gehakt,mijn cakedeeg,mijn pannekoekenbeslag en mijn slagroom er altijd mee.
gebruik hem dus niet heel vaak,maar vind het wel een ideaal ding.

Annet

Annet

17-11-2008 om 16:11

Blender?

Is een blender niet handiger dan. Die neemt in ieder geval minder plek in.

Enne...... Kun je dat recept hier neer zetten? Ik krijg met pakjesavond familieleden die glutenvrij eten. En christoffeltaart ligt bij de Limburgse familie heel goed.

Wilma

Wilma

18-11-2008 om 11:44

Recept glutenvrije christoffeltaart

Benodigdheden voor één taart:

- 6 eiwitten (mag géén eigeel bij zitten)
- 300 gram suiker + 2 eetlepels suiker voor in de slagroom
- 1 liter slagroom
- 1 eetlepel cacao
- 2 zakjes klopvast
- Aluminiumfolie
- 2 vlaaivormen (of lage ronde bakvormen)

Zes eiwitten (géén eigeel) en 300 gram suiker samen kloppen op de hoogste stand tot het stijf is (kan wel een kwartier zijn dat je aan ’t kloppen bent).
Aluminiumfolie met de doffe kant naar boven in de vlaaivormen doen en op de doffe kant wat poedersuiker strooien. Dan ’t eiwit erin en dit iets uitsmeren, niet helemaal tot aan de rand (het eiwit zet nog iets uit).
Dan eerst een uur op 160 graden in de oven, daarna nóg anderhalf uur op 130 graden.

2,5 Bakje slagroom (van 250 gram) kloppen met 1 eetlepel suiker en 1 eetlepel cacao en 2 zakjes klopvast tot een stevige massa.
Dit uitsmeren op één eiwitbodem, niet alles, ongeveer een kwart overlaten om later langs de zijkanten te smeren en bovenop.
Dan tweede eiwitbodem zachtjes op de taart doen en de rest van het slagroom/cacaomengsel langs de zijkanten smeren en bovenop.

Rest van de slagroom, is iets van 1,5 bekertje, en 1 eetlepel suiker kloppen.

Slagroom in spuitzak doen (of in plastic zak met een hoekje eraf geknipt als je geen spuitzak hebt) en bovenop de rest van de slagroom in een leuk patroon spuiten.

Taart snijden met elektrisch mes.

(bodems kunnen evt. van tevoren (zelfs enkele weken) klaargemaakt worden en droog (níet in een plastic zak) bewaard worden.)

EET SMAKELIJK !!

Wilma

Wilma

18-11-2008 om 11:47

Ai, klein foutje in 't recept

De tijd in de oven is eerst een uur of 160 graden en daarna nog een hálf uur op 130 graden (in 't recept staat nog anderhalf uur).

En die blender is inderdaad makkelijker, maar dan kan 't net zo goed met de mixer die ik al heb. Lukt prima allemaal. Maar schoonmoe wil nu eenmaal dat we niet een kwartier of langer hoeven staan mixen, op zich érg lief, alleen is 't zo'n groot gevaarte, die mixer op standaard.

'k Denk dat 't een Philips gaat worden trouwens. Cobi, waarvoor gebruik jij 'm dan allemaal, of bak je elke dag wel iets ??

Groetjes, Wilma

Bastet

Bastet

18-11-2008 om 17:42

Hahaha cobi

Ik ben dól op bourbon..)
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.