Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

moederdagreclame

Op zich heb ik geen bezwaar tegen Moederdag, ik ben dól op cadeautjes! Maar die reclame...hoezo houdt iedere moeder van make-up, roze, parfum, chocola, zoete taarten, en algehele pastelerigheid? Deze moeder niet dus. Het enige reclameartikel waarvan ik denk, kom maar op: zijn bloemen.
Roepende in de woestijn?


Li

Li

04-05-2016 om 09:36

Nou

In de folders die ik zag, werden vooral huishoudelijke apparaten aangeboden. Het kan dus nog erger! Stofzuigers...seriously???

Vesper Lynd

Vesper Lynd

04-05-2016 om 09:54

Lingerie

Hier op de mat lag een folder met slogan 'verwen moeder' met een foto van lingerie ('moeder' van 25 met maatje Doutzen - het bestaat natuurlijk). Lijkt me niet dat kinderen dat voor hun moeder kopen.

@Emma

@Emma

04-05-2016 om 10:01

Halfords

Een paar jaar geleden, toen daar nog wel eens iemand kwam, hing er bij Halfords een grote poster voor moederdag: geef haar een paar plastic handschoenen en een spons en een schoonmaakmiddeltje voor de auto

Toen ik daar wat van zei keek die jongen me heel glazig aan. Ik zag hem denken: waar hééft dat mens het over?

Li

Li

04-05-2016 om 10:05

Geweldig dit draadje!

Hopelijk komen er nog meer vreselijke cadeaus langs...

Pug

Pug

04-05-2016 om 10:31

Ik hou helemaal niet van make-up, parfum, bonbons, bloemen en dat soort dingen. Bloemen zet ik wel neer en de rest van de familie eet de bonbons op, maar toiletartikelen doe ik echt helemaal niks mee.

Li

Li

04-05-2016 om 10:38

het probleem

is natuurlijk dat "moeders" een veel te diverse doelgroep is. Ja, we hebben allemaal kinderen, maar verder zijn we gewoon een doorsnee van de Nederlandse bevolking. De ene moeder krijgt graag een concert van Bach cadeau, de andere liever rock rock of heeft helemaal niks met muziek. En dat geldt voor alle mogelijke cadeaus.

Ik weet overigens dat ik niks krijg, heb het ook niet gestimuleerd. Teveel moeite, en dan vooral voor mij. Als ik iets wil hebben, koop ik het zelf wel. Of het is zo duur dat ik er bij man en kinderen ook niet om hoef te vragen

Sandra

Sandra

04-05-2016 om 10:43

Hema

Meest storende commercial dit jaar voor moederdag is die van de Hema . Die beiden nagellak aan in 100 kleuren voor alle moeders, zelfs voor de moeders die er niet meer zijn. Een suffer cadeau kan niet naar mijn mening . Gelukkig is de spot sinds gisteren aangepast na heel veel klachten.

Silone

Silone

04-05-2016 om 10:44 Topicstarter

o maar Li

houd je dan helemaal niet van uitpakken en verrassen? Gut als ik iets wil koop ik ook wel, en ik heb vaak genoeg iets voor Moederdag gekregen wat ik eigenlijk niet wil, maar toch met zoveel plezier krijg. Sowieso vind ik Moederdag meer iets voor de basisschoolknutsels waarbij het kind al dagen opgewonden is en eigenlijk zijn mond niet kan houden. Maar goed, ik ben zelf nog een kind denk ik. Ben ook dol op Sinterklaas en de geheimzinnigheid die daar al dagen van te voren om heen hangt.
Die lingerie is denk ik echt voor de 25-jarige moeder. Baby is nog te jong om zelf iets te kopen, dus papa komt met een lingeriesetje aan, met als onderliggende gedachte: leuk dat moederschap, maar nu ben ik weer aan de beurt.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-05-2016 om 10:52

Huishoudelijke apparaten

Ik moet ook altijd lachen als ik zie wat er voorbij komt. Zo stereotiep allemaal. Waarom zou een moeder niet uit haar dak kunnen gaan van een glanzende klopboormachine! Of van een tablet, want dat is dan weer zo'n dingetje dat prompt boven tafel komt met vaderdag. En toch, als ik héél eerlijk ben, zou ik wel blij worden van een mooie keukenapparaat, of van een luchtje, hoewel ik het totaal niet nodig vind om voor dit soort dagen veel geld uit te geven.

Ik heb al jaren discussie over het onderwerp moederdag met mijn man. Omdat ik zijn moeder niet ben, ziet hij het ook niet zitten om mij dan wat te geven. Ik wéét dat moederdag tot een commercieel feestje is verworden en ik wéét dat het daar niet om gaat en toch vind ik niks van man krijgen niet leuk. Al 25 jaar dus. Ik ben al heel erg tevreden met een plantje of voor mijn part een bon van Kruidvat waar ik voor 5 euro los mag gaan, het gaat om het idéé. Maar goed, dit hoort niet bij 'grote problemen', dus ik kom het elk jaar weer te boven).

Ontbijt op bed

Op zondagochtend verras ik mijn kinderen met de vraag om een ontbijtje op bed omdat het moederdag is. Soms al de avond tevoren. Soms lukt het.

Nimbo

Nimbo

04-05-2016 om 11:07

zo anne j

jij hebt je goed aangepast aan je ASS kinderen!

Vorig jaar kreeg ik nog heel lief een mooie theedoos van zoon. Inmiddels is e.e.a. veranderd, laat ik zeggen dat hij momenteel niet bij zijn moederliefde kan. Dus op dringend advies van mijn man heb ik mijn moederdagverwachtingen naar het 0 punt geschroefd!

Li

Li

04-05-2016 om 11:13

Silone

Natuurlijk hou ik van uitpakken en verrassen, maar niet als ik mijn eigen "verrassing" moet organiseren. Basisschoolknutsels vind ik wèl helemaal top. Bij de een heel mooi, bij de ander duidelijk met frisse tegenzin en uiteindelijk afgeraffeld door de juf. Helaas zitten ze niet meer op de basisschool.

Met Sinterklaas stel ik wel mijn eisen. Degene die mijn lootje trekt, krijgt het cadeau soms wel door mij aangeleverd, maar komt op geen enkele manier onder het maken van een gedicht uit.

Knutsels

Die basisschoolmoederdagknutsels vond ik ook zo leuk. Sinds dit jaar heb ik geen basisschoolkinderen meer, maar mijn nu brugklassers hebben in groep 7 en 8 ook geen knutsels gemaakt, de juf deed daar niet aan kennelijk. Dat vond ik echt jammer. Verder vind ik een ontbijt op bed en een dikke knuffel wel erg leuk, cadeautjes hoeven van mij niet.

skik

Wilma

Wilma

04-05-2016 om 13:00

Knutsels

Op het kdv had mijn dochter één keer een vaderdagknutsel gemaakt. Hier is geen vader, dus het werd iets voor opa. Op de basisschool hadden ze godzijdank een beleid dat niet niet aan vader- of moederdagcadeaus werd gedaan. Ik heb nooit gevraagd waarom, maar voor mij was het een zegen er niet elke jaar verplicht geknutseld hoefde te worden voor weer een ander soort vaderfiguur of iemand die die rol vervulde, want opa was er inmiddels ook niet meer.
Moederdag kan me niet zo boeien. Net als AnneJ: ik noem een kop koffie op bed (hoeft niet eens een ontbijtje te zijn ) en dan hoop ik er maar het beste van. Dit jaar staat er iets te gebeuren geloof ik, ze doet erg geheimzinnig over zondag

Jaina

Jaina

04-05-2016 om 13:16

Niet eigenlijk

Moederdag hebben we nooit veel aan gedaan. Natuurlijk wel volop knutsels toen ze nog op de basisschool zaten maar daarna is het een beetje weggezakt. Soms herinnert een van de kinderen zich dat het moederdag is en koopt een bos bloemen of een ander cadeau. Zelfgemaakte ontbijtjes op bed heb ik nooit aan gedaan want ik vind ontbijten in bed helemaal niet leuk. Dus daar je me geen plezier mee. Maar goed emotioneel zegt de dag mij gewoon weinig in tegenstelling tot veel andere feestdagen. Mijn moeder vindt het ook niet heel belangrijk maar iets meer dan ik dus ik zorg meestal voor een kaartje en bloemen. Ik zie mijn moeder sowieso bijna elke dag dus daar is moederdag geen uitzondering op.

En ja, die reclames zijn enorm stereotype. Of bloemen, parfum en bonbons of huishoudelijke apparaten. Andere liefhebberijen hebben moeders blijkbaar niet.

Rosalie

Rosalie

04-05-2016 om 14:00

hier ook niet uitgebreid

Inderdaad ook een man die vind dat ik zijn moeder niet ben (doet voor zijn moeder overigens ook niet wat, woont te ver weg). Hij vindt het veel teveel commercieel gedoe. Ik vind het stiekem wel leuk ook al ben ik het wel met hem eens.
De kinderen maken altijd wel een knutsel of tekening, en dat is erg leuk. Ik vond het nu al hilarisch: dochter (gr 5) kwam overduidelijk met een mapje thuis waar niet in gekeken mocht worden maar waar alleen maar toetsen en zo in zouden zitten En met de opmerking op de donderdag voor de vakantie: oh we hebben nog niks voor Moederdag gemaakt, ben benieuwd of we dat morgen gaan doen. haha. Zoon van 6 was ook al zo grappig. Ik mocht de hele tijd op school niet in zijn kastje kijken vanwege wat daar lag voor moederdag. Voor de vakantie krijgt hij het mee, wil hij gaan spelen dus ik krijg het tasje in mijn handen geduwd. Ik heb er uiteraard braaf niet ingekeken En ik verheug me nu al op zondag!
En die reclames zijn gewoon stom

Roos

Brianna F

Brianna F

04-05-2016 om 16:12

toch wel

Ik geef hints, leg een avond van te voren een briefje klaar met wat ik graag voor ontbijt wil hebben. Ik ben dol op ontbijtjes op bed, maar krijg ze nooit, alleen wel op moederdag, dus daar geniet ik dubbel en dwars van. En mijn hints worden altijd wel opgepakt.

Jeanne

Jeanne

04-05-2016 om 16:13

zondag

Wij hebben het afgelopen zondag al gevierd, komende zondag komt niet zo goed uit. En met dat vieren bedoel ik dan de geknutselde cadeautjes op bed krijgen en daarna met z'n allen brunchen met lekkere broodjes en verse jus d'orange. Verder doen we hier niet aan vader-en moederdag, puberzoon geeft geen cadeautje meer.

Lou

Lou

04-05-2016 om 17:24

Lukt nooit

Hier lukt mijn eigen moederdagidee ook nooit, maar daar moet ik dan ook eigenlijk wel weer om lachen. Ik zou het bijvoorbeeld superleuk vinden als dochter de was ophangt of zo, zo'n suf klusje wat ik altijd doe. Veeg de vloer, geef de planten water, maakt niet uit wat. En dan geen cadeautje. Maar nee, elk jaar krijg ik een cadeautje (van papa's geld ook nog haha). Ook lief hoor! En eerlijk is eerlijk, het zijn uitstekende cadeautjes, goed over nagedacht. Het verbaast me alleen dat ze zich niets aantrekt van wat ik toch zo duidelijk zeg. Luie snertpuber

Tango

Tango

04-05-2016 om 17:45

Bloemen

Ik hou dan weer niet van bloemen. Met een lekkere bodylotion maak je me wel blij. Verder vind ik moederdag ook niet zo nodig hoor. Die zelfgemaakte kadoos van school zijn leuk maar vaak verre van bruikbaar. Ik ben ook nog jarig rond dezelfde tijd, soms op moederdag dus. Dan is het helemaal overdreven. We doen er hier dus niet zoveel aan. Zou het wel weer waarderen als de kinderen op die dag iets voor me doen (klusjes e.d.), maar dat waardeer ik op andere dagen net zo goed

Zo lief

Zo lief

04-05-2016 om 20:07

Al cadeautje gehad

Gisteren wilde dochter heel graag van haar zakgeld een cadeau kopen, dus samen met mij naar de winkels. Ik wachten op een bankje in de buurt en zij de winkels in. Toen ze klaar was kwam ze terug met een bosje bloemen verstopt achter haar rug. Ze was zo blij met haar aankoop, dus hebben we ' s avonds een Moederdag voorproefje gedaan.

het wordt hier weer niks

Ik vind alleen de basisschoolknutsels leuk, maar de school in kwestie laat het mooi afweten omdat moederdag steeds in de Meivakantie valt. Komen ze daar lekker makkelijk vanaf!
Dat hele moederdag is mij een biet, dus ik hoef ook echt niks. En partner krijgt of iets onbenulligs, of ook niks. Of een knutsel (denk: gelamineerde stropdas - in de 14 jaar dat ik hem nu ken heeft hij twee keer een stropdas om gehad).

Ik vroeg vanochtend aan de kinderen of ze zich bij wijze van moederdagcadeautje misschien eens een week zonder mopperen, miepen en traineren konden aankleden in de ochtend, maar mijn zoon maakte duidelijk dat ik dat op mijn buik kon schrijven. Nou, laat dan maar

Ik zei gisteren al tegen partner: nog een paar dagen, dan gaan we over op de tv-reclames voor mannenluchtjes (nadat de derde parfumreclame in éen reclameblok was langsgekomen). En barbecue-accesoires natuurlijk.

Groeten,

Temet

MamavanSenH

MamavanSenH

05-05-2016 om 17:37

Duur

Wat mij altijd opvalt is dat moederdagcadeaus zo duur zijn. Echt, ik hou best van mijn moeder. Maar 200 euro uitgeven aan een moederdagcadeau vind ik een beetje overdreven. Mijn moeder krijgt een mooi boeket. En ik krijg niks, mijn kinderen weten nog niet dat het moederdag is .

Hortensia

Hortensia

05-05-2016 om 18:45

ja, inderdaad

Parfummetjes waar een stevig prijskaartje aan hangt...

Ik ben trouwens iemand die blijer is met (als we dan toch ruig gaan uitgeven) een extra lens voor mijn camera, of (als we het bescheiden houden) plantjes voor in de tuin (Aldi had afgelopen week prachtige bakjes dus ik heb mezelf maar eens gekieteld ). Oh ja, waar ze me ook blij mee kunnen maken is een flesje liquid smoke!

Parfummetjes, lingerie, nagellakjes, ik heb er niks mee...

Jongste vroeg vorige week wat ik wilde. Liefst lowbudget natuurlijk. Nu schiet me opeens een leuk moederdagcadeautje te binnen: mijn tuinterras moet dringend geveegd worden! Daar zet ik dan een barbecue-etentje tegenover

Kijken of ik hem zo gek kan krijgen

Fiorucci

Fiorucci

06-05-2016 om 18:06

Uniek

Ik Ben waarschijnlijk de enige moeder in Nederland die een dode kikker krijgt,haha! Ik spaar namelijk vlinders, insecten etc achter glas...en dit jaar krijg ik een kikker. Zoon van 19 kon het niet laten om die vast te overhandigen.

alleen de knutsels

Hier doen we met vader- en moederdag alleen de knutsels die op school gemaakt zijn. En een ontbijtje op bed.

Mijn zoon is nu 12 enz it in de brugklas, en ik denk eigenlijk dat hij ook iets knutselt hier thuis. Of tekent. Afgelopen november hefet hij ook thuis een lampion geknutseld voor sint maarten.

Triva

Triva

07-05-2016 om 15:29

ik zou zo graag

die Hemareclame willen zien maar ik krijg hem niet gegoogeld (wel de eerste versie natuurlijk).

@Emma

@Emma

08-05-2016 om 10:37

Hier

Ik kreeg koffie op bed met een grote Tony Chocolonely reep, de oranje, de lekkerste.......
Ze heeft hem voor het grootste deel zelf opgegeten, en ze wilde het eigenlijk al gister geven, en nu snap ik waarom . Heerlijk kind 's ochtends in bed.

En ik kreeg....

Een boekenlegger! Zelfgemaakt van vilt met borduurdraad door dochter die in haar creatieve periode zit.
En ontbijt op bed! Fantastisch weer met dat zonnetje. Mooie moederdag.
Nou ja, liefde krijg ik toch wel elke dag.

Marjoleine64

Marjoleine64

08-05-2016 om 15:19

En ik kreeg

Van de jongens een luxe wafel/tosti apparaat. Zodat zij makkelijker lekkere tosti's kunnen maken (en ik ook). En van man een mooie orchidee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.