Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Livia

Livia

08-09-2018 om 13:42

Molton / matrasbeschermer etc.

Nog even een vraag over beddengoed.

Ik gebruik altijd over het matras een molton en dan een hoeslaken.

Nu kijk ik bij Ikea (n.a.v. aanbevelingen hier over beddengoed) en zoek naar moltons. Maar die noemen ze daar niet. Wel matrasbeschermers (met waterdichte laag of zonder dat).

Gebruik je dan een matrasbeschermer zonder molton, dus meteen je hoeslaken erover?

En zit zo'n matrasbeschermer (de gequilte van Gokart) dan goed? Want die heeft alleen elastiek in de hoek.

En kent iemand die matrasbeschermer van Angsvide (nu EUR 6,99) met waterdichte laag? Is dat zo'n plastic laag? Heb ik wel eens gehad, maar vind ik toch minder.

Cato

Cato

08-09-2018 om 14:20

Ikea

Het beddengoed van de Ikea vind ik prima maar de molton matrashoezen koop ik ergens anders,

Marie

Marie

08-09-2018 om 15:48

Matrasbeschermer is zweten

Het zweet loopt me al bij de rug neer bij de gedachte aan een matrasbeschermer met plastic erin!

Net als Cato vind ik beddengoed van de Ikea prima, maar katoenen moltons haal ik meestal bij de Hema.

Livia

Livia

08-09-2018 om 17:39

Ikea

Een matraspbeschermer heeft een waterdichte laag. De andere volgens mij niet. Maar die heeft alleen een elastieken bandje in de hoek, dus ligt OP het matras, niet OM het matras.

Ik ben benieuwd naar ervaringen maar overweeg ook om de molton bij de Hema te halen.

Plastic

Hier ook zo'n met plastic hoeken molton bij Ikea aangeschaft, tegelijk met het grotere bed daar ook wat beddengoed gehaald. Geen handige molton dus. Komt ook nog nat uit de wasmachine, niet goed te centrifugeren.

https://www.woonexpress.nl/slaapkamer/beddengoed/hoeslakens-moltons/0059130022--000/molton-topper-90x200-molton-topper-wit.html

We hebben er een paar bijgekocht van volledig katoen. Geen plastic. Ik snap het voordeel ook niet.

Vogel

Vogel

08-09-2018 om 19:42

Beiden

Ik heb een matrasbeschermer (met elastieken, blijft prima liggen) en daarover een molton en een hoeslaken. Maar alles zonder plastic, brrr.
Ik heb die matrasbeschermer om (de naam zegt het al) het matras te beschermen. Ik vind het wat frisser vanwege de opvliegers ‘s nachts en met heviger menstrueren houd ik het ‘s nachts ook niet altijd schoon&droog.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.