Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Oma in spe

Oma in spe

30-09-2017 om 16:59

Naai- knutsel- en hobbyboek voor aanstaande oma's.

Aangezien ik over enkele maanden oma word wil ik graag wat dingen zelf maken zoals bijvoorbeeld een boxkleed, badcape of mobiel of meer van dat soort dingen. Met de naaimachine, dus geen haak of breitoestanden. Ik ben dus op zoek naar een goed boek met ideeën en patronen maar kan niet echts iets vinden. Bij Bol wel gezocht maar eigenlijk hebben alle boeken slechte reviews. Wie weet wel een goed boek, of een goede website?

Li

Li

30-09-2017 om 18:50

Patronen

Je kan patronen vinden op verschillende sites zoals naaipatronen.nl of patronenwinkel.nl. Daar vind je patronen voor kleertjes maar ook voor knuffels, boxkleden enzovoorts.

40er

40er

01-10-2017 om 13:44

Bieb

Of in de bieb een knippie (geen knip) lenen. Staan veel patronen in.
En kijk ook eens op pinterest, ook veel leuks te vinden.

Bij een goede stoffenwinkel hebben ze vaak ook patronen te koop, bv burda. Maar naaipatronen.nl is ook leuk, zoals Li al noemde.

Leuk een boek


https://www.youtube.com/watch?v=FroD9XeowwI
Dochter speurt voor haar werkjes het internet af, net wat ze wil maken. Er is van alles, ook vloggers die niets anders doen dan dingetjes naaien.
In de commentaren eronder kun je zien of iets leuk aankomt of niet.
Maar een leuk hobbyboek in de kast is natuurlijk ook leuk.

Oma in spe

Oma in spe

06-10-2017 om 12:25

Babynestje

Dank jullie wel voor de Ideeën. Van een babynestje had ik werkelijk nog nooit gehoord, weer wat geleerd.

Tijgeroog

Tijgeroog

06-10-2017 om 12:41

Ik had deze

https://www.bol.com/nl/p/het-knippie-baby-creatiefboek/666846874/

Is niet meer te krijgen, maar nog wel bij de bibliotheek. En daar is misschien wel meer te vinden.
https://webcat.bibliotheekmb.nl/cgi-bin/bx.pl?event=osearch&format=xml&vestnr=5099&var=portal&qs=Baby%20handwerken&zoek_knop=Zoek...#/search?qs=Baby%20handwerken

Ook had ik een klein boekje met dingen van Beatrix Potter stof voor op de babykamer. Nou heb ik niets met die tekeningen, maar ik kon de ontwerpen en ideeën prima gebruiken om met een andere stof iets moois van te maken. Kan het boekje online niet zo snel vinden, maar misschien kan ik het thuis nog vinden.

kringloop

Ideaal voor dit soort dingen. Daar liggen vaak heel veel knippies en andere oudere naai- en knutselboeken. Vooral voor baby's is dat niet zo erg onderhevig aan mode, dus oude magazines zijn prima te gebruiken.

overigens

Gefeliciteerd met de aanstaande familie-uitbreiding.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

10-10-2017 om 22:13

ha oma, gefeliciteerd!

Toen ik zeven jaar geleden in dezelfde situatie verkeerde, dacht ik terug aan Ariadne voor Baby en Peuter, een mooi blad dat elk jaar een paar keer verscheen en volop leuke suggesties bood. Wat heb ik daar veel uit gemaakt destijds.
Maar ja, dat blad bestond niet meer.

Inderdaad is in Knippie van alles te vinden aan kleinemaatjesmode en decoratiespullen, maar ik vond het wennen.
Mode (ook voor baby's) zie je vooral in de gebruikte tinten, denk ik, maar ook de pasvorm en styling luisteren nauw.

Instagram en Pinterest lijken me goede inspiratiebronnen. Veel plezier!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.