Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Naaimachinehulp gevraagd!

Mijn naaimachine (een spartan 1015) doet het niet meer goed! Ik weet (denk ik) wat het probleem is, de onderdraad heeft geen of niet genoeg spanning. Maar ik ben de handleiding kwijt, dus kan niet vinden hoe ik dat moet aanpassen. Wie kan me helpen?
Het is een vrij standaard naaimachine, geen lock of zo.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jose van Polanen

Jose van Polanen

22-10-2008 om 20:23

Spoeltje

Ik heb het zo geleerd, ik hoop dat het ook zo moet bij jouw machine, kan ik van hier niet zien. Pak het spoelhuis. Op het spoelhuis zit een schroefje. Dat schroefje een beetje aandraaien. Doe een spoeltje in het spoelhuis. Pak de draad. Laat de combi spoel in spoelhuis aan de draad hangen. Windt de spoel zz af? Dan zit het schroefje nog te los en is de spanning nog te slap. Windt de spoel niet meer af maar ook niet als je aan de draad schudt? Dan heb je het misschien ietsje te vast gedraaid en is de spanning te hoog.
Samenvattend: Spoel en spoelhuis moeten precies aan de draad blijven hangen als je die stil houdt. Dan is de spanning goed.
Succes,

egberdien

egberdien

22-10-2008 om 20:36 Topicstarter

Het spoelhuis

zit vast in de machine, ik leg het spoeltje er dus in. Om er goed bij te kunnen moet ik een plaat losschroeven (dat lukt wel hoor). Dan kan ik het spoelhuis er ook wel uithalen, zal dit eens proberen (het spoelhuis met naaimachine en al laten bungelen lijkt me niet echt een goed idee....)

Jose van Polanen

Jose van Polanen

22-10-2008 om 21:05

In dat geval

weet ik niet of mijn raad wel zo wijs is. Bedoel jij dat jij het klosje in de machine legt? Dus ik heb hier een "klosje" met het garen erop, dat noem ik het spoeltje en dat gaat hier in een spoelhuis en dat geheel gaat in de machine. Bij jou niet dan?
groet,

egberdien

egberdien

22-10-2008 om 22:04 Topicstarter

Je begrijpt het,

Ik had vroeger ook een machine waar dat omhulsel er uit ging, maar nu dus niet.

egberdien

egberdien

22-10-2008 om 22:12 Topicstarter

Lewenstein

Het is trouwens dezelfde naaimachine als de Lewenstein Amazone 1015, kom ik nu achter.

Internet?

Soms zijn handleidingen op internet te vinden, google daar eens op?

1016

Ik vind wel een Lewenstein 1016, maar misschien kun je op deze site zelf even snuffelen.

http://www.gerrijts.nl/gebruiksaanwijzing_naaimach_2jp.htm. Als je hem aanklikt krijg je een bestand waarin je de gebruiksaanwijzing kunt lezen.Er staat idd iets over een schroefje bij het spoelhuis..

Damajo

egberdien

egberdien

23-10-2008 om 09:11 Topicstarter

Ja,

ik heb al gegoogled. De 1016 is heel anders dan de mijne, met een los spoelhuis. Maar ik heb Lewenstein gemaild voor een handleiding, en als ik die daar niet krijg dan kan ik er vast wel 1 kopen op de site van gerrijts, want de machine is nog in de handel. Die had ik ook gemaild, en van hen had ik de lewenstein-tip gekregen. Bedankt allemaal!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.