Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tijgeroog

Tijgeroog

15-06-2009 om 11:03

Naam op schoolbeker?

Hoe zorg ik dat de naam van m'n zoontje netjes op z'n schoolbekers en trommeltjes blijft staan?

Hij zit nu 2 weken op school, en neemt elke dag 2 bekers, een broodtrommeltje en vaak vaak een fruitbakje mee (continu rooster) Die spullen gaan 's avonds allemaal in de vaatwasser (en dat blijf ik doen ), maar binnen een paar dagen zijn de namen, die ik er netjes met watervaste stift op gezet had er weer af.
Wie heeft een wondermiddel waarmee het blijft zitten? Ik ken de plaklabels van goed gemerkt, maar ik vind die erg duur, en ik geloof ook niet dat ik 50 stickers nodig heb...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

15-06-2009 om 11:21

Pleisters of leukoplast

Op de pleister de naams schrijven met watervaste marker, die zwarte stiften voor op cd's enzo. Wel watervaste nemen dus.

Ik hoef maar eens in de twee maanden de pleisters et vervangen, dan zijn ze wel weggespoeld in de vaatwasser, maar ze blijven verder prima zitten. En het kost zowat niets.

Nog simpeler: plakband over de naam heen

Dus eerst watervaste stift en dan kleurloos plakband eroverheen. Blijft hier al jaaaren zitten!

Mamvantwee

Mamvantwee

15-06-2009 om 11:41

Super-plakband

Bij ons spoelt plakband elke vaatwasbeurt weg... Hebben jullie superplakband?

Plastic labelwriter

zoiets heb ik er in het begin op gedaan. Ik heb dat apparaatje ooit gekocht met verschillende spoeltjes erbij, ze hebben ook textiel dat is handig voor jassen enzo.

MaximeM

MaximeM

15-06-2009 om 11:50

Ook labelwriter

Hoi,

Ik heb ook zo'n labelwriter, al jàren. Je kan het voor zoveel dingen gebruiken dat het echt niet zonde is om aan te schafffen. Ik gebruik 'm nog steeds regelmatig en zo duur zijn ze nou ook weer niet.

Maxime

Hier

Ik heb voor onze dochter (die sinds maart op school zit) een setje stickers besteld via www.goed-gemerkt.nl en deze stickers zitter er nu nog op. trommeltjes en beker gaan iedere dag in de vaatwasser en ziet er nog mooi uit.

gr Aapie

Vic

Vic

15-06-2009 om 12:01

Simpel

Ik heb gewoon een papiertje met balpen beschreven en dat met plakband op de beker en broodtrommel geplakt. Het is heel normaal plakband, 1 euro (ofzo) voor 4 rollen bij de AH. Het zit er al op sinds januari, gaat minstens 3x per week in de vaatwasser, en is nog steeds leesbaar.

Sascha2

Sascha2

15-06-2009 om 20:07

Koter kado

Wij hebben bij koterkado (misschien bedoel jij hetzelfde, juliza, maar ik kan je link niet openen met mijn pda) een beker met gedrukte naam en broodtrommeltje met foto besteld. Leuk cadeau voor de verjaardag van mijn zoon. Alleen het deksel van het trommeltje wassen we met de hand af, de rest gaat in de vaatwasser.

marie

marie

15-06-2009 om 20:37

Goed gemerkt

Hallo
Hier gebruiken we labels van Goed Gemerkt:
http://www.goedgemerkt.com/
Zijn vaatwasmachinebestendig en ook nog in leuke kleurtjes.
succes

Annet

Annet

15-06-2009 om 22:04

Toch stickers goedgemerkt

Je kunt ze nog heel lang voor van alles gebruiken. Hier gaan ze ook op fietsen, hockeysticks, beker en bestek voor het paasontbijt/kerstdiner, ander buitenspeelgoed waarmee ze buiten de tuin gaan, sportbeker, tassen (aan de binnenkant), etc.
Vaak schrijf ik in watervast stift mijn mobiele nummer erbij.
Sinds we deze stickers plakken, raken we haast niets meer kwijt. Dus de kosten haal je er wel uit. Zorg wel dat je een neutraal plaatje neemt (of geen plaatje) zodat ze niet te kinderachtig worden.
In kleding (gym, jassen, etc) plakken we de textiel labels.

MaximeM

MaximeM

16-06-2009 om 08:48

Nog even labelwriter € 19.95 / € 24.95

Hoi,

Ben ik nog even hoor, ik zie dat de stickers die je kunt bestellen op goedgemerkt iets van € 12,95 kosten voor 50 stuks? Voor € 19.95 (nu in de aanbieding bij Vikingdirect) is er zo'n labelwriter te koop. En dan kan je àlles schrijven wat je maar wilt (en niet alleen naam/telefoonnummer wat je toen besteld had) dus hier zitten ze op bekers van welk kind dan ook, bij het kerstdiner op school plak ik zelfs hele kleine labeltjes op het bestek wat ze van huis moeten meenemen. Maar ook thuis op kastplanken, wat er hoor te staan (niet bij alle kasten, maar bij mijn dochter in de kledingkast zorgt het voor orde (dus label met broeken, trui korte mouw, trui lange mouw) ook snoeren hebben bij mij een labeltje... achter de computer weet ik nooit welk stekkertje waarvan is, dus er hangt een labeltje aan (dubbel uitprinten en tegen elkaar dichtplakken met snoertje ertussen) Fietssleutels hebben op deze manier ook een label.
Kortom je kan het op deze manier voor véél meer gebruiken en ook voor íeder gezinslid.

Probeer je niets op de dingen hoor ( haha gaat er wel op lijken zo, maar het lijkt mij gewoon veel handiger en op termijn goedkoper)

Maxime

judiths mama

judiths mama

16-06-2009 om 11:15

Met name

www.met-name.nl, daar hebben wij de bekers en trommels van. Ik vind het ideaal, alles gaat al 2,5 jaar in de afwasmachine en het zit er nog prima op.
De deksels van de bekers niet trouwens, die was ik met de hand.

Saskia

Tijgeroog

Tijgeroog

16-06-2009 om 15:09

Fijn!

Fijn, al die reacties. Ik heb een aantal tips opgevolgd: nu zijn dus de bekers en trommeltjes aan alle kanten onder gestift en geplakt, om eens te kijken wat het beste bevalt.
En daarnaast neem ik de aanschaf van de labelwriter in overweging. Die wilde ik vroeger al graag hebben maar zag er te weinig toegevoegde waarde van. Die is er nu dus eigenlijk wel, een goede smoes dus.

Tijgeroog

Tijgeroog

16-06-2009 om 15:16

Maxime

Nog een vraagje, welke labelwriter heb jij dan? En waar kan ik die bij Viking vinden? (dat van die opstrijklabels vind ik een erg interessante mogelijkheid)

MaximeM

MaximeM

16-06-2009 om 16:10

Oh sorry, bij overtoom

Hoi, dit is de link, het was niet bij viking, maar bij overtoom.

http://www.overtoom.nl/dymo-letratag_75941673.html

En inderdaad je hebt papieren labels, plastic en stof. Die van plastic blijven prima in de vaatwasser trouwens.

Ikzelf heb een ouder model en was toen 80 gulden ! (zo oud dus) maar toen had je ook geen keuze uit meerdere modellen.

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.