Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bieb63

bieb63

23-04-2020 om 11:57

N.a.v. Ad z'n tas ;-), een retro draadje!

Ik ben helemaal gek van design uit de jaren 50 (en evt. jaren 60 en 70). 'Helaas' is dat nu helemaal hot en daardoor spulletjes duur (of al verkocht). Maar gek genoeg is dat design uit de jaren 50 (en spulletjes) al iets dat ik al veel langer (dus voordat het 'hot' werd) bijzonder en mooi vindt, altijd eigenlijk al. Eigenljjk nu pas er van bewust dat het typisch jaren 50 is.
Wie herkent dat, tips enz enz?

Pirata

Pirata

23-04-2020 om 12:26

In die tijd maakten ze veel dingen nog van mooie materialen. Echt hout enzo. Het werd gemaakt om lang mee.te gaan denk ik.
Je moet er soms tegenaan lopen. Zo heb ik een heel retroservies gevonden op MP, uit een boedel, voor een prikkie. Die mensen hadden niet op het merk gegoogled, elders ging het voor een tientje per bord, ik heb alles voor 25,-.

Pirata

Pirata

23-04-2020 om 12:30

Vintage

En eigenlijk hebben we het over "vintage". Echt uit die tijd. Retro is nieuw, a la 60's.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-04-2020 om 12:42

Tomado rek

Wij hadden thuis al de (boeken)rekjes van Tomado. In zwart/geel/rood.
Ze worden nog steeds gemaakt, in mijn keuken hangt een witte. Ik vind m echt tijdloos.

specht

specht

23-04-2020 om 13:11

Droogrek

Bij ons hangt het tomadodroogrek over de trapleuning op zolder.Mijn moeder gebruikte die minstens 50 jaar geleden al. Ik gebruik het minstens 3 keer per week, en toen iedereen nog thuis woonde dagelijks. Niet kapot te krijgen.

bieb63

bieb63

23-04-2020 om 13:43

Ja Tomado

Heb ik ook een rekje van, met ijzeren plankjes, rood, geel en zwart

Wat ik vooral ook mooi vind zijn die niervormige tafeltjes

Lou

Lou

23-04-2020 om 15:28

Raspmolentje

Ja die Tomadorekjes, die waren toen de normaalste zaak van de wereld en nu zijn ze poepduur, vind ik toch wel komisch. Ik scoor nog af en toe wat in een kringloopwinkel, zoals zo'n prachtig seventies rood met wit raspmolentje. Een andere bezoeker, een dame van rond de zeventig, liet me zien hoe hij werkte. Voor vijftig cent heb ik 'm meegenomen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-04-2020 om 16:00

Ja zo’n rekje boekenrekje.

Ooit als kind voor 2,50 (gulden) op de rommelmarkt gekocht en me daarna tijdens in een opruimige bui laten verleiden om hem weg te gooien. Doe ik noooooit meer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.