Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kluivertje

Kluivertje

18-10-2017 om 15:52

Nepnagels

Ik ben een nagelbijter en mijn nagels zijn dus niet zo mooi.

I.v.m. bepaalde omstandigheden de komende tijd waarbij ik er verzorgd uit moet zien, overweeg ik nepnagels te nemen.

Ik zie mezelf er niet mee klungelen, dus wil het laten doen.

Wie heeft tips/adviezen waar ik het kan laten doen, liefst niet te duur, maar waar het wel goed (genoeg) gebeurt dat ze er niet meteen vanaf donderen. Ik zal ze niet te lang laten aanmeten, want dan gaat het vast meteen mis (ik ben natuurlijk niets gewend qua nagels).

En hebben jullie nog andere tips waar ik op moet letten als ik het ergens wil laten doen? Bijv. hoe lang of kort van tevoren laten doen is handig, hoe onderhouden? Hoe zorgen dat de nagellak goed blijft (of juist geen nagellak). Nou ja, zeg maar alles waar ik als kluivertje totaal geen idee en totaal geen ervaring mee heb (ik lak mijn nagels nooit).

Ik snap: laten groeien is het beste (en daar zijn allerlei tips voor), maar omdat ik vrees dat het me ondanks het goede doel niet gaat lukken, hier maar even vragen over nepnagels.

Pats

Pats

18-10-2017 om 17:05

Waar

Waar woon je, want t heeft niet zoveel zin om een styliste te noemen uit Limburg als jij van Vlieland komt

Ga naar een gediplomeerd styliste, niet naar een nagelfabriek die op productiesnelheid werken.
Laat in geen geval met een electrische vijl je nagels bewerken.
Sterker nog, laat je nagels doen met een ander product.
Ik vind tips onnatuurlijk en het beschadigd de eigen nagel.
Beter een goede manicure met een ander product dat ik niet zal noemen maar waar ik zelf mee werk.
Je hoeft daarbij niet op te ruwen, het verwijderen gaat zonder vijlen en het blijft gewoon 2 weken zitten. Het is een soakoff power polish. Zit qua sterkte tussen gel en nagellak in, maar geen gel- ingrediënten.
Daar zou ik op zoeken en die tips/verlening laten gaan want het is niet goed voor de eigen nagel en aangezien je al een bijter bent zullen die niet sterk of onbeschadigd zijn.

Kluivertje

Kluivertje

18-10-2017 om 17:43

Pats

Dank je wel voor je reactie, maar als leek snap ik er eigenlijk weinig van.

Laat je nagels doen met een ander product? - hoezo, anders dan wat? (een elektrische vijl?)

Wat zijn tips? (die onnatuurlijk zijn)

Blijven de nagels maar 2 weken zitten?! Zo kort? Hoe duur is het dan?

En waar moet ik op zoeken?

Sorry, misschien ben ik heel dom, maar kan je het me nog even uitleggen wat je allemaal adviseert (ik denk heel nuttig als ik het snap) maar dan allemaal uitgelegd voor een super leek, die niets van nepnagels en manicure af weet?

En hoeveel zou het moeten kosten en hoe lang houdt het dan (voordat ik misschien iets moet laten bijwerken? Of kan je het ook eenmalig doen?

Kluivertje

Kluivertje

18-10-2017 om 17:44

materiaal

En adviseer je gelnagels (heet dat zo?) of juist niet? En waarom?

Krisje

Krisje

18-10-2017 om 20:39

Ik heb er helemaal geen verstand van

maar bovenstaande leest als het begin van een soap. Kluivertje die denkt "ik moet nepnagels", heel simpel, ze zijn niet echt dus nep.
Dan komt Pats met een soort nagelstyliste-geheimtaal-reactie. Vast heel goed bedoeld, echt, maar de reactie daarop van Kluivertje is prachtig. Ik zie de vraagtekens boven haar hoofd rondzweven.

Pats

Pats

18-10-2017 om 23:19

Hier

Ik werk met een product, een soakoff polish ( op te lossen met aceton dus je hoeft het niet weg te vijlen).

Bij gel/acryl en een verlenging met tips moet je de eigen nagel ruw maken om het product te laten hechten. Dat is slecht voor je eigen nagel. Je vijlt de bovenste laag ruw en dat maakt de nagel kwetsbaar.
Ook bij het er afhalen moet je vijlen, mijne lost gewoon op.

Na twee à 3 weken zie je bij alle producten uitgroei, net zoals je hebt bij het verven van het haar; daar zit geen verschil in.

Je kunt het eenmalig doen, maar er komt een keer dat je het restant moet verwijderen. Bij rood heb je dat probleem eerder dan bij doorzichtig.
Sommige bedrijven doen de dingen graag snel en zetten dan een electrische vijl op je nagel. Dat brengt schade aan en zou ik je niet adviseren.

Afhankelijk van het hebben van een salon, werken vanuit huis , gaan de prijzen rond de 30-45 euro voor een nieuwe set.
Opvullen( uitgroei bijwerken) na twee weken kost ook geld.

Ik zou als ik jou was eens een soak off product proberen, veel salons bieden dat ook aan. Maar ook dan ruwen dan vaak de nagel eerst op en dat is bij dit product niet nodig.

De nagels groeien mee met je eigen nagel. Bij de nagelriem krijg je uitgroei. Dat wordt zichtbaar met ongeveer twee weken, vandaar daarna een behandeling om dat bij te werken.

De soak off is ook goedkoper en sneller aangebracht en scheelt tijd en geld en je hebt dezelfde opties als gel.
Van hardheid van product is acryl het hardst, gel is flexibeler en soak off naar verhouding het zachtst.

Zoek eens op soak off of sheklac (merk) op YouTube dan zie je hoe ze werken. Kijk dan om te vergelijken ook naar gel en acryl. Dat is schitterend hoor maar niet zo goed voor je natuurlijke nagel.

Een tip is een stukje kunstnagels dat wordt gebruikt om de nagel langer te maken. Daar wordt vaak de maat niet goed van gepast en dan krijg je een onnatuurlijk bredere of te smalle nagel. De verlenging kan ook met acryl of gel gemaakt worden, dat ziet er vaak veel beter uit.

Als je in de buurt woont mag je het zo een keer uitproberen hoor
Omgeving Den Haag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.