Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Karin

Karin

25-09-2009 om 09:37

Nicotineaanslag( veel!) op deuren,, hoe goed schoonmaken?

Hoi, ik moet het huis van schoonpa schoonmaken, hij is naar bejaardenflat verhuisd. Nu rookt hij als een ketter en alles is vergeeld door de nicotine. Het moet schoon van de woninbouw, anders gaat het hem veel geld kosten. Dus ik wil aan de slag, maar hoe krijg ik bijv, de deuren en plinten goed wit en schoon? Plafond wordt gewit dus dat hoeft niet.
Wie heeft echt goede tip? Welk middel werkt echt goed tegen nicotine aanslag?
Dank!
Karin

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

25-09-2009 om 09:50

Dasty

Dasty van Wibra werkt het beste,is mijn ervaring,geel spul,zit in een spuitfles.Goed inspuiten en met eens chuurspons aan de slag.Maar zelfs dan is het een regelrechte K*klus,sterkte ermee!!
Groetjes,bastet

marie

marie

25-09-2009 om 09:56

Ammonia

Hallo
Gewoon met water en ammonia - goedkoop en werkt prima. Je kunt ook een sopje maken met allesreiniger met ammonia erdoor.
Let op! Voordat je het plafond gaat witten ook dit eerst afnemen met water en ammonia, anders blijf je aan de gang! De vettigheid/geligheid komt er anders gewoon weer doorheen. Afnemen gaat het beste met een borstel.
Mocht je trouwens last hebben van een verstopte neus, dan is dat na dit klusje gelijk over. Ammonia werkt ook prima om je neus weer "vrij" te krijgen.
Veel succes!

Vera*

Vera*

25-09-2009 om 10:20

Granolreiniger

Toen wij lang geleden gingen samenwonen kregen wij een flat waar heel veel in gerookt was. Het granol (zat ook op het plafond) was helemaal geel. Na behandelen met de granolreiniger was het weer zo wit geworden dat we het bijna niet meer wilden sauzen.
Een alternatief voor ammonia is St Marc, dat is milieuvriendelijk en heeft een dennengeurtje.

ayla

ayla

25-09-2009 om 12:00

Idd st marc

ik heb ook goede ervaring met st marc, ruikt lekkerder, beter voor je en werkt even goed

Prulletje

Prulletje

25-09-2009 om 18:35

Ik zou zeggen

Laat het hem maar geld kosten, daar ga ik niet aan beginnen!
Maar dat is niet de tip die je zoekt, denk ik.

Prulletje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.