Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bubbelwijn

bubbelwijn

01-01-2017 om 19:39

Nieuw bankstel

We hebben de afgelopen jaren pech gehad met onze bankstellen. Twee miskopen waarbij bij de ene bank het leer heel snel lelijk werd. Bij bank nummer 2 kregen we een enorme zitkuil op de plekken waar we zitten. We zijn eigenlijk vooral teleurgesteld in de service van de winkels waar we ons bankstel hebben gekocht. Deze keer willen we voorkomen dat we weer zo'n misbaksel aanschaffen. Helaas zie je op het internet best vaak negatieve ervaringen van mensen, maar nooit de positieve. Daarom mijn vraag of jullie positieve ervaringen hebben met jullie bank.

Mari39

Mari39

01-01-2017 om 19:50

Ja hoor

Ik heb nooit negatieve ervaringen met banken gehad. Zowel de goedkopere als de duurdere banken. Wij hebben nu een grote hoekbank van Topform. Van stof. Prima kwaliteit en na een jaar of 5 of 6 nog heel goede zitcomfort.
Ik moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met leer en ook niet met IKEA banken.

Triva

Triva

01-01-2017 om 20:03

hier

prima ervaring met twee leren banken van Ikea.

Tango

Tango

01-01-2017 om 20:12

Ik lees mee

Want wij willen ook een nieuwe bank kopen. Niet omdat die andere niet lekker zit maar omdat hij na 11 jaar wel aan vervanging toe is. Hij zit eigenlijk nog heerlijk.
Wij willen ook graag stof, hoewel dit niet echt katbestendig is en ons kattenbeest er wel eens de nagels in zet. Dat wordt dus een plantenspuit bij de hand houden.
We hebben afgelopen week bij Jysk gekeken, werd toevallig hier nieuw geopend. Hadden online een leuke set gezien (3 en 2 zits) maar deze zat dus echt waardeloos. Kussens zakten veel te ver door. Wij willen juist een beetje stevig. We probeerden nog een hoekbank die overigens wel lekker zat, maar het model wilden we niet. Toen nog maar even de naastgelegen Leenbakker ingelopen waar we ook nog wel een aardige set zagen, die lekker zat. Recensies meldden echter dat deze kussens gauw door zouden zakken. Ook maar niet dus. We gaan nu van de week naar Profijtmeubel, waar we tot nu toe al onze banken vandaan hebben. Ikea zou ik wel willen proberen, maar zit hier zo ver uit de buurt, dat ik geen zin heb erheen te rijden om evt. met niets terug te komen.

Yucca

Yucca

01-01-2017 om 20:13

Zeer

Hier al ruim 10 jaar zeer tevreden met een leren bank van Leolux, hij is nog als nieuw.

40er

40er

01-01-2017 om 22:19

Stoffen

Van ikea, zeer tevreden over

Vrienden hebben banken van seats en sofa's gehad, geen aanrader....

Bulk

Bulk

01-01-2017 om 22:30

Seats

Mijn beste banken kwamen van Seats and sofa's en mijn ikeabank is een ramp.
Kussens zakken in, na een jaar al opgevuld maar ik zit alweer scheef en de rugkussens zijn een en al ingezakte opgepropte ellendigheid.

Aan het sparen voor een nieuwe, nog voor er 3 jaar opzit. Zonde.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

01-01-2017 om 22:56

Wij

hebben zo'n 4 jaar geleden twee banken van Montèl gekocht met een heel gladde bekleding. Zitten geweldig en zagen er mooi uit, maar de stof blijft niet mooi. Begon al meteen te ribbelen en trekt ook op de een of andere manier vuil aan, zo lijkt het. Maar dat vuil worden van de bank zou ook te maken kunnen hebben met die drie vandalen hier in huis.

Aagje

Bulk

Bulk

01-01-2017 om 23:26

Tango

kijk eens naar de stof New Touch (zo heette het toen bij ons in elk geval). Dat is echt kattenproef, op het weghalen van haren na dan, dat moet met een vochtige doek, rubberen borstel of met de stofzuiger.
Het voelt een beetje als suède aan. Ideaal voor de klauwtjes van een kat, want daar zie je niets van!

Barbara

Barbara

02-01-2017 om 10:13

Karlanda van Ikea al 15 jaar

En hier weer wel goede ervaring met Karlanda van Ikea. We hadden er toendertijd een extra hoes bijgekocht en ieder seizoen wisselen we deze om. Jaar of 3 geleden wel de rugkussens opgevuld met schuimvlakken van de markt, voor € 25,- zat alles weer als nieuw. Alleen begint nu de stof echt te verslijten, super jammer want deze bank zit heerlijk en Ikea verkoopt de hoezen niet meer.
Onlangs wel eens een rondje online gezocht bij Bemz en Savemysofa, maar ik vind het gewoon erg duur, zo'n nieuwe hoes (duurder dan toen bij Ikea) en tja....als de bank al zo oud is...moet je dat dan wel doen.
En bij deze zoektocht keek ik ook even op marktplaats. Daar verkocht iemand een gloednieuwe hoes van Bemz voor een karlanda bank, moest alleen even gestreken worden. Helaas (ik zocht net even) staat deze niet meer online, maar die complete hoes was gewoon te groot, zag er niet uit op die bank, dus dat ga ik echt niet kopen.
Dus ja, eigenlijk wil ik nu een nieuwe hoekzit bank, maar de opvolger van Karlanda (de Karlstad) vind ik lang niet zo lekker zitten, dus ik weet het even niet.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-01-2017 om 10:42

Ikea

Hier een Ikea. Wij zijn heel tevreden. Zit prima, prima prijs en met gezin met huisdieren heel prettig om de hoezen te kunnen wassen.
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik heb begrepen dat Ikea ook niet moeilijk doet als je aanspraak op de garantie wil doen.

Bulk

Bulk

02-01-2017 om 12:01

dat klopt Dendy

Toen ik na nog geen jaar belde (heb 10 jaar op de stof, op de bank meen ik "levenslang"), werd er inderdaad direct een bedrijf naar me toegestuurd. Die man klopte de kussens op, stopte schuimrubber in de zitgedeeltes en de bank leek weer als nieuw.
Ik noem dat dan een veel te vroeg opgelapte bank, maar goed.
Leek als nieuw dan, want een week later was weer alles ingestort.
Dat opschudden was iets dat ik minstens 1 keer per week moest doen, zo zei hij.
Zes kussens uit krappe hoezen halen, opschudden, masseren, knijpen en dan weer terug in de hoes, als je dat lukt.
Elke week. Naast dat ik daar de tijd niet voor heb, wil ik die daar ook niet voor vrijmaken. Mijn handen zijn na 1 kussen al verzuurd.
De zitkussens kon ik wel weer schuimrubber in laten stoppen.
Als ik daar gebruik van had gemaakt had ik elke maand iemand van de ikea over de vloer gehad. Dat vond ik iets teveel van het goede.
Maar ze komen wel, zonder morren, dat is zo.

Triva

Triva

02-01-2017 om 12:06

wij hebben overigens

de Timfors van Ikea. Al een paar jaar zonder problemen. Lekkere zachte zijkant en een hoge rugleuning.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

02-01-2017 om 12:23

Ektorp

Mijn Ektorp van 13 jaar oud is aan een kant wel behoorlijk ingezakt. Dat is de plek van mijn oudste en ik heb geen idee wat ze heeft gedaan om hem zo te misvormen. 'Mijn' kant zit nog prima en het middelste kussen zit zo goed als nieuw
Een duurdere bank dan van Ikea ga ik niet aan beginnen met twee katten en knoeiende kinderen die het liefst brood met hagelslag eten op de bank.

bubbelwijn

bubbelwijn

02-01-2017 om 13:02

Ikea

leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik heb even op de site van Leolux gekeken en die hebben veel banken van onze smaak. We willen trouwens weer een leren bank. Die Timsfors lijkt ons ook wel wat. Bij schoonouders zit een Ikea in de buurt dus daar gaan we eens naar kijken.
Ik begrijp dat je overal wel eens pech kan hebben maar het is dan wel fijn dat de winkel je tegemoet komt en niet zoals in ons geval jou de schuld geeft. Bij onze laatste bank zei de winkel doodleuk dat de bank doorzakte vanwege mijn overgewicht. Nou ben ik geen licht veertje maar ik heb zeker geen overgewicht. En ook al had ik dat wel. Als je de bank koopt staat er nergens een bordje waarop staat geschikt tot maximaal zoveel kilo.

Bulk

Bulk

02-01-2017 om 14:09

bubbelwijn offtopic

Dat had ik eens bij een vloerkleed. Lag onder een salontafel, je kon er hooguit met je voeten op als je net dicht rond de tafel liep.
Het kleed kreeg veel haken en toen wist de verkoper me door de telefoon te vertellen dat dat kwam omdat ik er intensief op liep.
Nu lijkt me dat niet heel bijzonder, gezien dat ding op de vloer ligt, maar ook het intensieve deel vond ik zo knap gezien en dat de kinderen er intensief met speelgoed op speelden en overheen reden en dáárom kreeg ik haken, niets aan te doen, geen fabrieksfout, dus zwaaizwaai.
Nu lag dat vloerkleed bij mij dus onder een salontafel en ik had helemaal geen kinderen.
Ik heb hem wel met zijn bijzondere helderziende gave gefeliciteerd.

De persoon die jou te woord stond was gewoon ronduit onbeschoft.
Daar ken ik ook nog wel wat voorbeelden van, maar dat is voer voor een ander onderwerp.
Succes met het maken van je keuze

filalu

filalu

02-01-2017 om 15:13

Leolux

Via marktplaats heb ik een 2e hands bank van Leolux gekocht. Deze heb ik al weer 5 jaar en is nog heel mooi. Ook mijn al oude 2e hands stoel van Leolux is nog heel mooi.
Ooit een bankje gehad van de bijenkorf wat na een paar jaar al instortte. En een bank van de Ikea die het heel aardig heeft gedaan, maar niet zo lang mooi blijft als de Leolux banken.

Geen Jysk kopen!

Ik heb hier 2 jaartjes geleden een hoekbank van Jysk gekocht, het grootste miskoop ooit. De kussens zijn ontzettend lelijk geworden en de stof is na 2 jaartjes helemaal pillig. Helaas nu even geen geld voor een nieuwe maar nooit meer een Jysk wat mij betreft.
Sini

Christel

Christel

02-01-2017 om 19:25

Bulk en bubbelwijn nog een keer offtopic

Wij kochten vorig jaar een op maat gemaakte eettafel, een grote van 2,50 bij 1,20 meter. Die ging na drie weken wiebelen in de lengterichting. Ik belde het bedrijf en toen werd er gezegd: u eet er zeker ook aan? Ja, inderdaad, het is een EETtafel. Het is opgelost, maar dat kostte moeite.

Bulk

Bulk

02-01-2017 om 19:27

Christel

Geweldig! (fijn dat het is opgelost)

La

La

03-01-2017 om 07:07

Waar een leuke meubelboulevard

We zijn op zoek naar het onmogelijke geloof ik, een grote wit (PU) leren hoekbank zonder loungedeelte voor een redelijke prijs. Met leuningen aan beide kanten en een niet al te diepe zitting. We zijn hier in de buurt een beetje uitgekeken. Iemand een tip voor een leuke meubelboulevard? Waalwijk bv, is dat wat? End hier uit de buurt, maar evt kunnen we er morgen wel naar toe rijden. Of ergens anders?

Als ik op google intik:"Hoekbank wit pu", dan kan ik maar kiezen vanaf 400 euro. Zelfs bij Leen Bakker. Je kan ook zoeken op "leatherlook". Een bank naar je zin kan vaak ook wit bekleed worden.
Waalwijk is leuk om rond te neuzen maar als je specifiek voor iets gaat zou ik eerst google afstruinen.

Tango

Tango

05-01-2017 om 12:34

Geslaagd

Wij zijn inmiddels geslaagd, op ons vertrouwde adresje Profijt Meubel. We twijfelden zelfs nog tussen 2 verschillende sets, uiteindelijk de tweede gekozen omdat die het lekkerst zat. Redelijk betaalbaar ook nog. Alleen zo jammer dat het nog 8 weken duurt tot we hem hebben. De andere kon wel direct mee, was een aanbieding, maar die vonden we toch net iets minder geschikt.
Het is uiteindelijk ook weer een stoffen bank geworden, beetje ruwere stof, ben benieuwd wat de kat ermee doet. Volgens de verkoopster was het niet te voorspellen waar katten wel of niet aan krabben.
Overigens gaan wij altijd naar de Rijneke Boulevard, maar weet niet of dat in jullie buurt zit, La.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.