Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lisa

Lisa

24-08-2013 om 17:42

Nieuw bed/ boxspring - waar op letten?

We willen een nieuw bed kopen, een box spring, elektrisch verstelbaar.

Weten jullie waar we op moeten letten bij het kiezen van een box spring en toplaag (behalve welke we mooi vinden qua vorm en materiaal/kleur)?

Alle (praktische) tips welkom.

NB We hoeven niet per se de goedkoopste (maar ook niet per se de duurste), maar vooral een bed dat goed ligt voor zowel mijn man als voor mij en dat we mooi vinden...

Lisa

Lisa

24-08-2013 om 19:18

En topmatras met beddengoed?

En ik begrijp dat het vaak handig (comfortabel) is een topmatras te nemen. Dat is (veel) dunner dan een normaal matras.

Kan je dan wel je gewone (zelfde maat) hoeslaken en molton gebruiken? (wij doen nu om ons matras altijd een molton en daaromheen het hoeslaken)

bibi63

bibi63

25-08-2013 om 15:09

Lisa

Sterker nog, ik zou niet een speciale hoeslaken voor een topmatras nemen. Onze ervaring is dat deze er steeds afglippen. Liever een gewone, dat blijft prima zitten.
Gr. Bibi

Boxspring

Waarom zijn boxspringbedden ineens zo in de mode? Slaapt het lekkerder dan bijvoorbeeld een pocketvering matras op een dwarsgespanben spiraalbodem (heb ik nu)? Ik vind die boxspring dingen vooral oerlelijk. Enorme grote blokken zijn het en je kan er bijna niet onder met je stofzuiger.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Rafelkap

Rafelkap

25-08-2013 om 15:58

Ervaring

Wij hebben zo'n 10 jaar een boxspring en die slaapt heerlijk. Het is alleen vochtig in onze slaapkamer omdat mijn man ivm allergie niet altijd met open ramen kan slapen en we er de was drogen (nergens anders plek, tenzij het niet regent). Ook kunnen de ramen niet de hele dag open als het regent, 's ochtends een uur lukt vaak wel. Maar het gevolg helaas al: schimmelvorming onder het matras.
Dus de volgende keer wil ik denk ik voor een spiraalbodem kiezen, dat laat meer lucht door.
Deze is gekocht bij een grote beddenspeciaalzaak en dan een eigen merk. We hebben er twee matrassen op liggen en dan die kan je kiezen op hoe zwaar je bent, mijn man heeft een andere (zie je niet). Sinds de vakantie weet ik weer waarom ik twee matrassen wil, al is 1 grote wel gezellig, maar dan word ik wel de hele nacht gelanceerd als mijn man zich omdraait

Rafelkap

Rafelkap

25-08-2013 om 16:00

Triple

Klopt, je komt er niet zo goed onder met een stofzuiger, wel met een swiffer.

Rafelkap

Swifferen is met mijn vaste vloerbedekking helaas niet echt een optie!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Lisa

Lisa

28-08-2013 om 00:07

En zo'n splittopmatras?

Bedankt zover. Hoor graag meer ervaringen.
Wij willen elektrisch verstelbaar.

Dan adviseren ze zo'n splittopmatras, of hoe dat ook heet.

Maar dat is wel waardeloos,moeten we allemaal nieuw beddengoed kopen en vast speciaal, van boven gespleten, dus duur.

wie heeft er ervaring mee? Of wellicht met elektrisch en toch twee losse topmatrassen? De verkoopster zei dat dat rommelig was en dat we daar spijt van zouden krijgen.

Rafelkap

Rafelkap

28-08-2013 om 11:01

Verdienen

Daar heb ik geen ervaring mee, maar natuurlijk adviseren ze eea zodat ze nog meer aan je kunnen verdienen Dus heel goed dat je hier advies vraagt.
Elektrisch zou ik nooit willen: liever handmatig omdat dit m.i. langer meegaat. Nu hebben wij dit niet maar ik mis het niet: ik ben nog niet zo oud dat ik niet gewoon rechtop kan gaan zitten met kussens. Ik denk niet dat ik die functie veel zou gebruiken, tenzij ik ziek bejaard ben Het leest denk ik wel lekker.

Verstelbaar matras

Ik heb gewoon een vlakspiraalbodem in mijn bed. Kan je dus gewoon op liggen. Een slaapkamer is mi ook om in te slapen (ok vrijen mag ook!) maar een tv komt er bijvoorbeeld niet in en ontbijt op bed vind ik vreselijk. Als die zooi in je bed, bah. Aan mij dus niet besteed zo'n dure elektrisch verstelbare bedbodem. Maar wie weet kom ik hiervan terug als ik hoogbejaard ben!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Lisa

Lisa

28-08-2013 om 22:44

Zeker elektrisch verstelbaar

Dat hebben we nu nl. ook (al 14 jaar) en bevalt supergoed (zij het geen boxspring en wel een tv !). Niet kapotgegaan hoor). Dat gaan we dus zeker nemen.

Ik twijfel wel over de splittopmatras en hoop dus daarover nog reacties te krijgen (of het ook met 2 aparte goed gaat, m.n. als je een elektrisch verstelbare hebt).

En natuurlijk alle andere ervaringen en tips...

Mijn ervaring

Goedendag allen,

Ik heb zelf ook erg goede ervaring met boxsprings. Heb zelf mijn boxspring op maat laten maken bij BoxspringCity (www.boxspringcity.nl) en ben daar tot heden erg tevreden over. Vooral prijs/kwaliteitverhouding is goed. Ze zijn niet duur en leveren echt goede boxsprings. Ik heb zelf destijds een elektrische genomen, wat eigenlijk wel een luxe is om in weekend lekker te luieren is zoiets ideaal!

wij hebben

Al een jaar of 8 een elektrisch verstelbare boxspring en dit bevalt prima. Slaapt heerlijk en zou niks anders willen! Doordat ie elektrisch verstelbaar is kan je er dus prima onder stofzuigen. We hebben geen splittopmatras (ik neem aan dat je hiermee zo'n dun dekmatrasje bedoelt?). Gewoon 2 matrassen die soepen zijn voor elektrisch verstelbaar gebruik. Maar ik wil ook per se 2 aparte dekbedden dus het is voor mij geen issue. Ik vind een 2 persoonsdekbed meestal veel te warm.

bertje1

bertje1

05-03-2014 om 22:00

spijt van boxspring

hij slaapt op zich wel goed, hoewel matrassen nu wat doorliggen... (niet extreem oud). maar een boxpring is helemaal niet handig, wij hebben 2 matrassen en er zit altijd een spleet tussen en de matrassen schuiven gewoon (ook al zeggen ze in de winkel van niet..). En makkelijk 'op de rand zitten' gaat niet zo makkelijk. Als ik het nog eens zou moeten doen, zou ik een 'zachte' omlijsting nemen en een beetje een hoog bed.
succes.

Dalarna

Dalarna

06-03-2014 om 08:35

Bertje

Met alle boxsprings die wij hadden op vakantie had ik precies hetzelfde probleem. Altijd dat schuiven.

Monique D*

Monique D*

06-03-2014 om 14:13

Voordelen boxspring: matras die niet teveel door veert

Triple: "Waarom zijn boxspringbedden ineens zo in de mode? Slaapt het lekkerder dan bijvoorbeeld een pocketvering matras op een dwarsgespanben spiraalbodem (heb ik nu)?"

Morgen krijg ik een boxspring (zie ander draadje). Ook ik heb nu een bed met spriaalbodem en pocketvering matras. Maar die matras veert teveel door. Ik krijg last van mijn rug omdat mijn spieren tijdens mijn slaap niet goed kunnen ontspannen. Ben ook meer dan 90 kg zwaar. Daarvoor had ik een binnenveringmatras, maar die veerde ook teveel door. Ik lag dan in een kuil, mijn achterste ging naar beneden en mijn bovenrug kreeg geen steun.
Ik heb de pocketveringmatras als test op de grond gelegd en het lijkt dan wel alsof het beter ligt. Maar om mijn oordeel te vormen moet ik er eerst een nachtje op slapen. Dat weet ik pas zaterdag. Mocht het toch niet zo zijn dan stuur ik deze matras weer terug en ga ik richting IKEA om de matras die geschikt is voor mij uit te zoeken. Het moet vlak liggen en niet teveel meeveren.

Omdat een boxspring harder is dan een spriraalbed kan het zijn dat die matras dan beter ligt. Ik ben benieuwd.
Mijn nachtrust vind ik erg belangrijk, ik wil geen rugpijn bij het opstaan. Dat betekent dat mijn lichaam niet goed is uitgerust.

En wat betreft het stofzuigen onder die boxspring? Een swiffer is een goed idee, ik heb laminaat.

Dalarna

Dalarna

06-03-2014 om 16:23

Mionique

Dus kent alleen maar boxsprings en spiraalbodems? Ik zweer bij lattenbodems moet ik zeggen....

Rafelkap

Rafelkap

06-03-2014 om 17:29

boxspring vocht en stof?

wat ik me afvraag: gaat in een boxspring niet veel meer vocht (en dus schimmel etc.) zitten dan in een lattenbodem? Een ook stof en huismijt, omdat er stof omheen zit?
Is het voor allergische mensen eigenlijk wel aan te bevelen?

Wij hebben nu een boxspring, maar denk voor het bed hierna aan een lattenbodem (met veel latjes).

bibi63

bibi63

06-03-2014 om 21:21

mijn ultieme reden voor een boxspring

is het feit dat het niet doorzakt, dus heel fijn voor m'n rug! Er zijn ook wel nadelen (zoals hier genoemd, als er niet met de stofzuiger onder kunnen e.d.), maar die wegen niet op tegen mijn slaapcomfort.
Gr. Bibi

Dalarna

Dalarna

06-03-2014 om 21:46

Bibi

Maar waarom zou een lattenbodem doorzakken en nee ik heb het niet over de bodem van een tientje van Ikea

bibi63

bibi63

06-03-2014 om 23:20

Dalarna

Enkel en alleen omdat dat mijn ervaring is.... Ergens in het midden, rughoogte, zakt het iets naar beneden.
Bibi

Klaartje

Klaartje

07-03-2014 om 09:17

Heerlijk

Wij hebben nu sinds een tijdje een boxspring. Meestal hebben ze idd 2 matrassen op elkaar die kunnen verschuiven. De onze is uit 1 stuk, dat verschuift niet. Ik zou moeten kijken voor het merk, maar we hebben wel een goede genomen. Omdat het een showroommodel is kregen we heel veel korting. We hebben dus een "zachte"" en een "harde" matras, maar voor ons ideaal want man is veel zwaarden dan ik ben. Bovenop ligt een splittopper en daar hebben we inderdaad van die speciale hoeslakens op liggen, dus met een split bovenaan. Ik moest toch nieuw beddengoed kopen want we hadden hiervoor een kleiner bed. Maar ze zijn wel prijzig. Ik ben toevallig deze week ziek geweest en vond ik eigenlijk eerst wel echt luxe, nu heb ik er helemaal geen spijt meer van. Zit je normaal met kussen te rommelen en krijg je snel last van lang in bed liggen, deze keer zette ik alles even hoger of lager als ik anders wilde liggen. Gelukkig ben ik niet zo vaak ziek, maar dit was wel erg fijn. Wij hebben trouwens 25 jaar garantie op de matrassen, die er niet af kunnen, maar aangeraden wordt om de splittopper na 10 jaar te vervangen. Ik kan trouwens wel met de stofzuiger makkelijk onder bed komen, en anders kun je altijd de boel omhoogzetten en zo stofzuigen.
Ik heb er absoluut geen spijt van.

Ook een boxspring gekocht.

Ik vind het heerlijk liggen. Je hebt boxsprings in allerlei soorten. Er zijn ook boxsprings waarbij de box een lattenbodem heeft, dat zijn de goedkopere. Onze box is een stevig matras. Wij hebben ieder een aparte box, een 2 persoons matras en een 2 persoons topper. Alles helemaal apart hoeft niet te gaan schuiven begrepen wij als je de boel kan koppelen. Ik vond 2 losse matrassen wat rommelig. Wij hebben dus geen elektrisch verstelbare bodem. Over de topmatras zit een molton en een hoeslaken, die zijn helemaal niet duur meer. Ook kan ik gewoon stofzuigen onder het bed, poten kan je in ieder gewenste lengte kopen. Heb ik rekening mee gehouden bij de keuze van de poten. Ook Ikea heeft alle hoogtes en modellen in poten heb ik gezien, dus anderen die het bed te laag vinden, kunnen altijd nog nieuwe poten er onder zetten.

Monique D*

Monique D*

11-03-2014 om 14:54

Ben tevreden over de boxspring

De boxspring bevalt prima. Het enige wat je moet doen is de poten eronder schroeven en dan is het klaar. Het is een fijne harde ondergrond voor het matras. Matras erop, hoeslaken eromheen, dekbed eroverheen en liggen maar!

Eronder stofzuigen is geen enkel probleem. De opening is groot genoeg. Eventueel kan je het zelf even opschuiven.

Nieuwe boxspring

Ik wist ook niet waar ik op moest letten toen ik een boxspring ging kopen. Daarom liet ik met informeren en hoorde ik dat pocketvering het beste zou zijn. Dus ik zoeken en kwam ik bij www.beddenbriljant.nl . Nu een bed voor €600 gekocht en slaap hier heerlijk op. Zeker een aanrader

Sneeuwitje

Sneeuwitje

01-04-2015 om 22:24

hier ook

Wij hebben in december een bed gekocht (februari geleverd), via swiss-sense. Tot nu toe bevalt ie meer dan uittekend. We hebben gekozen voor een vlakke uitvoering, scheelde ruim 800 euro en we denken dat we het relatief weinig gaan gebruiken (en dat hoor ik van meer mensen), maar goed, dat is natuurlijk aan jezelf.
Wij hebben 2 matrassen, maar ze zitten vrij stevig tegen elkaar, met een soort hoes met 'rits' aan be buitenkant, ik weet ff niet hoe ik het ander moet omschrijven. daarbovenop een 2 persoons topper, dus de 'gleuf' in het midden, daar hebben we geen last van. Heerlijk! Laat je wel goed voorlichten in de winkels, ga bij verschillende plekken kijken. Keuze van matras is erg afhankelijk van een aantal zaken (gewicht, hoe je slaapt, of je het altijd warm of koud hebt). Zo kan je kiezen voor traagschuim, koudschuim of latex matrassen bijvoorbeeld. Man heeft het altijd warm en dus is traagschuim geen goed idee vertelde men ons in vrijwel alle winkels, want dat houdt veel meer lichaamswarmte vast. Wat ik heerlijk vind verder is dat de boxpring wat hoger is.

Groetjes, Sneeuwwitje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.