Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Karin

Karin

29-10-2008 om 16:46

Nieuwe buren party/housewarming, wie vraag je wel/niet?

Hoi ,
Wij wonen sinds paar maandjes in ons nieuwe huis in een nieuwe plaats.Nu leek het me wel leuk om wat buren te vragen als een soort kennismaking, of housewarming.
Niet met vrienden, daar houden we een apart feestje voor. HOe ga ik dit aanpakken? Ik ken nu een aantal buren, sommige zijn leuk en met sommige heb ik weinig of geen contact. Er zijn ook die ik minder leuk vind( lijken dan).
Wie ga ik vragen? En ook met het oog op de ruimte, want de meeste hebben kinderen, en ik heb maar een normale woonkamer van 30m2.
Zal ik het smiddags een uurtje of 2 houden? Met een hapje en drankje? Wie wil er meedenken, en wat is leuk?( en wat niet?)
groeten, Karin

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Katie

Katie

29-10-2008 om 16:50

Ik lees mee!

Ook ik ben pas verhuisd en lees graag met de tips mee.
ciao,Katie

Beide kanten 4?

je kan je 'rijtje' vragen (de mensen die op dezelfde rij wonen). wij zijn 4 jaar geleden verhuist en hebben voor iedereen, dus familie, vrienden en collega's, bekenden én dus de buren een 'open dag' gehouden. met drankje, hapje, broodjes en 's avonds ook wat warms (cartering). door het aanwezige eten en dat de hele dag kwamen ook vrijwel álle mensen. over de dag verdeeld, sommigen wat langer dan anderen, ook van ver weg.
buren hebben we beide kanten 4 gedaan (wij wonen op hoek dus beide kanten straat op) én wat buren die verder woonden en waar we zo zijdelings al contact mee hadden (b.v. zoon bij oudste in de klas).
het was erg gezellig. we hadden het in 1 keer 'gehad', dus niet ettelijke keren alles laten zien aan visites. en erg leuk, al die verschillende contacten door elkaar, mensen die elkaar anders nooit zien...
succes, groeten albana

steffie G

steffie G

29-10-2008 om 22:05

Een maand geleden

hadden wij een housewarming van onze buren. Aan de overkant van ons is een rijtje, waar de buren wonen, ze hebben hun eigen rijtje uitgenodigd en wij, 4 woningen (vrijstaande) van de overkant. Nu bestaat deze straat ook al ruim 60 jaar en de rijtjes zijn erg in verloop de laatste jaren... Maar we waren om 20.00 uitgenodigd, kinderen mochten mee komen, maar hebben wij niet gedaan.De buren (jong stel) waren bloednerveus, best wel sneu.. maar omdat wij als buurt elkaar goed kennen was het ijs voor hen ook snel gebroken. Ik denk als daar bijv. familie of vrienden van het stel hadden bijgezeten, ze minder met ons hadden kunnen kletsen. Nu heb je ook echt de gelegenheid met ze te praten omdat de groep niet zo groot is.Wij zijn rond 0.00 naar huis gegaan (als eersten) maar de rest was geloof ik ook 1.00 thuis. Succes Steffie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.