Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

annabel68

annabel68

11-04-2013 om 19:49

Nieuwe keuken

Om nog maar even over keukens door te gaan...(zie draadje hierboven)....wij zijn van plan een nieuwe keuken aan te schaffen. Heel leuk en een enorme verandering, de keuken die we nu hebben is 30 jaar oud, waarvan wij 17 jaar hebben mogen meemaken, Afijn, er valt nu echt niets meer op te lappen/te pimpen; hij stort nog net niet in.
Nou heb ik me de afgelopen jaren niet echt verdiept in nieuwe keukens en in alles wat nieuw op de markt is, dus ik vraag jullie tips: wat mag er in een keuken anno 2013 echt niet ontbreken? Wat hebben jullie in jullie (redelijk) nieuwe keuken wat jullie echt niet meer kunnen missen? Wat is het beste aanrechtblad ooit, welke kookplaat/fornuis mag echt niet ontbreken? Wat is het beste keukenmerk, wat het meest bijzondere, ga zo maar door. Kortom: ik zoek inspiratie!
Dank alvast voor het meedenken,
Annabel
PS: wij hebben een oud huis uit 1918 en zoeken een keuken die past bij die sfeer. Dat kan natuurlijk een moderne keuken zijn, maar geen hoogglans wit bijvoorbeeld.


Modern

Ik heb dus juist wel een hoogglans witte keuken!
Wat ik niet meer zou willen missen zijn de inductie kookplaat, mijn wokbrander en Qooker. Verder heb ik lades in alle onderkasten. Dat is ook ideaal. Alle apparatuur is van Neff. Ben ik ook uiterst tevreden over.
Mijn zus woont ook in een oud huis en heeft een Piet Zwart keuken van Bruynzeel. Misschien spreekt zo'n retro keuken jou ook aan?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Wat ligt in je bereik

Haha, ik heb ook een strakke witte greeploze hoogglans keuken (maar ook een nieuw huis)

Je kan wel vragen wat het beste is, maar alles staat of valt met het budget in keukenland. Wordt het Bulthaup of Keukenconcurrent? Graniet blad of kunsttof in granietlook? Miele of Etna? En ga zo door...

Als je de ruimte hebt is een eiland natuurlijk geweldig. Evenals allerlei nice to have's zoals combistoomoven of Qooker. Wij hebben inductie, ben ik supertevreden over maar sommigen zweren nog altijd bij gas.

Het is inderdaad goed om ervaringen te horen over apparatuur, maar voor smaak en keukenopstellingen moet je vooral gaan kijken naar wat je aanspreekt.

Het is wel leuk hoor, op keukenjacht!

Lie

Lie

11-04-2013 om 21:47

Hier ook

Hier ook hoogglans wit, in een huis uit 18-zoveel. De Piet Zwart keuken hebben we ook naar gekeken, maar vonden we het toch niet helemaal...

Wat ik onmisbaar vind zijn de extra hoge (nee, ik ben niet groot) en diepe kastjes. Daardoor heb ik veel meer werkruimte, ook als er al iets op het aanrecht staat. En de grote lades in de onderkastjes. Bovenkastjes hebben we weggelaten en in plaats daarvan twee verlichte planken opgehangen (twee vliegen in één klap!).

Quooker is ook heel erg fijn om te hebben. Ik wilde hem eigenlijk gewoon voor de heb, maar uiteindelijk is het het apparaat dat het meest wordt gebruikt.

Wij hebben gekozen voor een niet-te-duur aanrechtblad. De 'luxe' bladen zouden een naad krijgen doordat onze keuken vrij lang is, en dit blad kon uit één stuk worden gemaakt. Wel meteen de spoelbak mooi laten verzinken. Uiteindelijk vermoed ik dat het blad alsnog langer meegaat dan dat wij hier nog wonen.

Oja, wij hebben ook een kickspace geplaatst. Dat geeft net dat beetje extra warmte dat we in huis nodig hebben. Als je huis al warm genoeg is geen must, maar wel handiger aanleggen als je keuken nog in aanbouw is

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

11-04-2013 om 22:14

Diep aanrechtblad

Een dieper aanrechtblad dan gebruikelijk is heerlijk, scheelt veel in de werkruimte. Het kan zijn dat de kastjes dan niet met de achterkant tegen de muur staan maar dat zie je toch niet.
Vaatwasser op stahoogte.
Oven op stahoogte.
Als je bovenkastjes hebt daar je stopcontacten in wegwerken.
Kookplaat die groot genoeg is.
Waterkering op je blad.
Alleen een kookeiland als het daadwerkelijk past. Bij mij kan het eigenlijk net niet, maar de vorige bewoners wilden het zo graag. Heel jammer, heb nu geen goede routing in de keuken en is het net te krap.

Rosa van der Zanden

Vraag over diep aanrechtblad

Ik wil ook een nieuwe keuken en heb ruimte in overvloed. Zo'n extra diep aanrechtblad zie ik wel zitten, 80 of 90 cm. diep bijvoorbeeld. Maar het aanrecht zou tussen twee hoge kasten in komen waar de koelkast en de afwasmachine in komen. Maar gaat het nog kloppen dan? Voor de onderkasten maakt het niet uit, maar die hoge kasten zijn maar 60 cm. diep. Weet iemand hoe dat zit?

skik

Brianna F

Brianna F

12-04-2013 om 08:09

Hier

Hoewel ik heel tevreden ben met mijn indertijd zelf getekende keuken, mis ik nog 1 ding. Meer grote diepe lades ipv onderkastjes. Dat is toch gemakkelijker als je de achterste spulletjes nodig hebt.
Verder ben ik helemaal lyrisch over de (extra brede) inductie kookplaat. Zou ik de hoge apothekerskast niet meer willen missen. En is de aparte combi magnetron en een oven ideaal. Combi magnetron omdat deze groter is dan een gewone en de aparte oven omdat het vaak voorkomt dat ik beide nodig heb.
Denk ook even aan je meterkast. Wij hebben destijds iemand een hele nieuwe stoppenkast moeten laten aanleggen met meer groepen en 2 keer krachtstroom voor inductie. Toch een extra postenkost.
Ook moesten alle waterleidingen verlegd omdat ik natuurlijk net alles anders wilde

Waar ik blij mee ben

- laden i.p.v. onderkasten, je kan overal makkelijk bij
- combimagnetron en combistoomoven, de laatste is erg duur dus anders een combimagnetron en aparte oven. Zo handig!
- brede inductieplaat, in grijstint want wij hebben een wit composiet blad en dan steekt zwart zo af.

Wat mij een beetje tegenvalt: het ingebouwde koffieapparaat. Ik hou van koffie met warme melk zoals cappuccino maar wat moet je dat ding vaak reinigen. Anders slibt ie helemaal dicht

Le mans

Prioriteit 1: waterkering op je aanrecht en verzonken spoelbak. Maar ik betwijfel of er nog andere werkbladen geleverd worden.

Ik zou een dubbele of anderhalve spoelbak handig hebben gevonden, maar bij ons paste dat niet.

Wat wij hebben en waar ik heel blij mee ben is een 'side by side' koel-vriescombinatie, een koelkast en een vriezer naast elkaar waarbij elk apparaat even groot is als een standaard koel/vriezer. Vrij groot dus. Dat is handig als je, zoals ik, graag voorraden aanhoudt (wij hebben een grote keuken maar verder in huis geen ruimte voor een vriezer).

En iets waarvan ik meteen riep "die wil ik!" toen ik m zag, en wat in de praktijk ook ontzettend handig is, is een Le Mans inzet in de hoekkast. Google even, dan zie je wat ik bedoel. Ikea heeft ze ook. In wezen een soort element met uittrekbare planken dat met een bochtje uit je hoekkast getrokken kan worden, zodat je die hele hoekkast optimaal kan benutten zonder dat je op je kop erin moet om iets van achteren eruit te graven. Ideaal. Ik heb nu mijn pannen in die kast staan.

Waar ik spijt van heb is mijn oven, die niet zo handig is. De volgende keer wil ik er een die per graad digitaal kan worden ingesteld, en het interieur moet er anders uit zien: nu zitten er rekjes tegen de zijwanden waar dan weer de platen en roosters ingeschoven moeten worden. En die rekjes halen een paar centimeter van de binnenruimte af waardoor er dingen soms net niet passen, terwijl je ook ovens hebt waar in de wand sleuven zijn uitgespaard waar de platen etc in schuiven. Typisch het soort detail dat je pas opmerkt als je het verkeerd hebt gedaan. Ik had die oven van een plaatje bij de keukenboer uitgezocht (nieuwbouwhuis, projectleverancier). Dat doe ik niet meer.

Geen beschouwingen over kookplaten, ik heb gewoon een vierpitsgasplaat en kan daar prima mee uit de voeten. De verfoeilijke trend om de sudderpit naar voren te halen is geloof ik alweer voorbij.

En ik hou zelf niet van kookeilanden, omdat ik heen-en-weren tussen spoelbak en kookplaat (met hete pannen etc) niet handig vind. Maar da's persoonlijk.

Groeten

Temet

Hanny61

Hanny61

12-04-2013 om 10:19

Grote koelkast

Wij hebben een grote inbouwkoelkast en ik ben daar heel blij mee. Net als Temet had ik graag twee of 1 1/2 spoelbak gehad, maar dat past bij ons niet. Ook hebben we een 'gewoon' vierpits-gasstel, dat vind ik toch wat krap. Als ik de ruimte had, zou ik voor iets groters hebben gekozen. Wij hebben een natuurstenen aanrechtblad en een achterwand van hetzelfde materiaal. De keuken zelf is matwit met bovenkasten met matglazen deurtjes. Ons huis is uit de twintiger jaren van de vorige eeuw en de keuken past daar goed bij, omdat deze de sfeer heeft van de keuken uit die tijd.

Hanny61

Hanny61

12-04-2013 om 10:21

Waterkering

Omdat we een waterkering in het natuurstenen blad niet mooi vonden, hebben we die weggelaten. Daar heb ik spijt van gehad. Ik dacht dat een waterkering niet echt nodig was, omdat we een vaatwasser hebben en er weinig met de hand wordt afgewassen. Helaas blijkt dat er toch nogal eens water langs de kastjes te druppen en daar kan zelfs onze Siematic keuken niet tegen.

Waterkering 2

Waterkering zie je bij strakke keukens echt niet meer. Ik wilde ook een anderhalve spoelbak maar ook dat werd me afgeraden door de keukenboer (want lelijk - zijn mening) en ik moet zeggen dat ik het ook niet mis, terwijl het in m'n vorige keuken wel zat.

Zo'n hoekkast/caroussel kast is idd handig, kan je veel in kwijt.

Koolmees

Koolmees

12-04-2013 om 10:53

Waterkering

Wij hebben ook geen waterkering in het blad, maar missen die niet. En dat terwijl wij nogal knoeierig van aard zijn.

Wij hebben een greeploze keuken en dat is echt heel handig. Zo schoon gemaakt. Daar ben ik blij mee.
Geen half spoelbakje meer, daar ben ik ook blij mee. Dat ding was altijd vies.
We hebben geen bovenkastjes en lades in de onderkasten. Daar past echt heel veel in. Dus dat was ook een goede optie.
Ik heb een rvs spatplaat achter de kookplaat, dat is ook prettig. Die maakt ook heel makkelijk schoon.

Waterkering 4

Nou ja, ik schreef het al, hier dus nooit maar dan ook nooit meer een blad zonder waterkering. Maar je weet zelf of je zo droog en netjes werkt dat je een waterkering niet mist. Voor mij geldt dat in elk geval duidelijk niet, en ik pas graag mijn werkruimte aan mezelf aan ipv andersom

Als je keuken scheef naar achteren staat, zodat de achterkant iets lager is dan de voorkant, kan je ook prima zonder (ik heb de omgekeerde situatie gehad: zeer lage waterkering, keuken licht hellend naar voren. Niet fijn)

Groeten,

Temet

Caitlynn

Caitlynn

12-04-2013 om 12:23

Waterkering 5

Wij hebben een waterkering en nog zitten er iedere dag van die vieze druppels op mijn onderkastjes. Ik vraag me dus regelmatig af wat de toegevoegde waarde van zo'n waterkering is, met drie viespeuken in huis.
Wat ik heel handig vind, is koelkast, magnetron of oven e.d. op stahoogte. Die lades in je kastjes, in plaats van planken, vind ik een superuitvinding. Jammergenoeg heb ik die (nog) niet. Zo'n eiland met daaronder lades vind ik ook heel handig. Wij zouden ervoor kiezen om aan de ene kant lades en aan de andere kant stoelen te plaatsen. En ik zou ook voor een greeploze keuken gaan, met zo min mogelijk randjes en hoekjes waar die vieze vetaanslag op/ tussen gaat zitten. Dat scheelt je echt veel irritatie en poetswerk. Met 1 wasbak kunnen wij goed uit de weg. En ik zou heel kritisch kijken naar je werkruimte. En plaats voor een vuilnisbak. Daar hadden wij geen rekening mee gehouden en nu staat dat ding buiten, omdat er nergens plaats voor is, heel onhandig!
Wat ik zelf nooit meer in mijn keuken zou laten plaatsen: de hoge apothekerskast, wat een on- en rommelding. Om hem open te krijgen, trek ik mezelf een hernia. Met glazen kastdeurtjes moet je goed opletten of je spulletjes in het kastje netjes staan, dat is hier ook een irritatiepuntje. Nooit meer een afzuigkap die op zijn kant ligt en je uit moet trekken, heel mooi, maar zo onpraktisch en een onding om schoon te maken. En een glad gasstel met van die zware gietijzeren dingen erop, waar je je pannen op zet: als het nieuw is, is het prachtig, maar als je het gebruikt, worden die gietijzeren dingen kaal, ziet het er niet meer uit en krijg je het niet goed schoon.

Merel

Merel

12-04-2013 om 13:02

Mijn tips

Ik wilde een keuken met van die frontdeurtjes, maar mijn moeder raadde dat af, want daar bleef sneller vuil in zitten en ze heeft gelijk gehad. Ik heb strakke witte deurtjes (half mat) en een vriendin van mij heeft wel van die deurtjes, die van mij zijn zó schoon. Of erger nog, ik maak ze amper schoon want je ziet er niets op.
Mijn broer had hoogglans kastjes, ook niet doen, zeker niet als je een raam haaks op hebt staan (dan zie je aldoor vingerafdrukken)
Zelf heb ik spijt van mijn kookplaat. Hiervoor had ik jaren jang een fornuis (heel simpel wit) met de knoppen aan de voorkant. Ik kon koken met 4 pannen tegelijk. Nu nog maar met 2 en dan een heel klein pannetje ofzo. De draaiknoppen waren binnen een week al verschroeid.
Ik had deze plaat uit een folder en ben nadien nog gaan zoeken naar platen met meer ruimte maar die zijn er niet. Dus ik baal, ik had beter weer een los fornuis kunnen nemen (ik heb alleen maar plek voor een 4 pits plaat, geen 6 pits (waar je dan met 4 pannen op kan koken)

Koolmees

Koolmees

12-04-2013 om 13:48

Nog een tip

Toen wij onze keuken kochten, ging er echt ontzettend veel geld van de prijs af, bij de onderhandeling. Daar ben ik echt van geschrokken. Dus wel doen hoor, dat onderhandelen!
Ik vond het enorm saai, in zo'n zaak een offerte laten maken. Het duurde uren. Maar toch ben ik blij dat we naar verschillende zaken zijn geweest en dat mijn man zo onderhandeld heeft. (Het is zijn beroep ook, onderhandelen, ik vind het vreselijk, dus hij doet dat altijd). Tussen de bruto vraagprijs en wat we uiteindelijk betaalden, zat een verschil van 25%!

Chantal

Chantal

12-04-2013 om 13:55

Hier

Wat ik niet zou willen missen: een brede inductiekookplaat. Het werkt net zo snel als gas, ik kan met 5 pannen tegelijk koken (ook grote pannen) en je hoeft er alleen met een doekje over heen.
Wij hebben granieten blad zonder waterkering. Geen probleem.
Wij hebben combi-magnetron en gewone oven. Dat vind ik wel handig.
Kastjes zijn glad, handig etc. Maar soms denk ik ook wel dat ik nu dus een keuken heb zoals 80% van NL.
Hier achter kookplaat een granieten plaat (zelfde materiaal als aanrechtblad): ideaal.
Ik heb een keukenkastje (gootsteen) opgeofferd voor vuilnis. Ik heb 4 grote bakken voor plastic, papier, groenafval en gewoon afval (kleinste bakje). Echt ideaal.
Ik heb lang getwijfeld over een Quooker. Ik vond het gevaarlijk en veel energie verbruiken. Vriendin zweert erbij.
Wij hebben een gewone kraan waarvan je het bovenste deel kunt uittrekken. Ideaal om een emmer te vullen.

Tip over kookplaat

Uit vorige keukendraden en ik ga hem zeker zelf ook weer toepassen als ik weer op een nieuwe uit ga: neem de pannen waarin je veel kookt mee, om te passen of ze op de kookplaat passen. Ik heb een 5-pits kookplaat, maar door de wat onhandige constructie en de rare plaatsing van de knoppen kan ik bepaalde combinaties van pannen niet neerzetten. Dat blijkt in de praktijk heel lastig te zijn, want een paar koekenpannen tegelijk heb je zomaar nodig. Of een flinke braadpan en een koekenpan, ik noem maar wat. We zijn nu aan het overwegen om alleen de kookplaat te gaan vervangen, hoewel die nog niet "op" is, alleen om wat meer ruimte te krijgen.

Waterkering 6

Nooit zonder, altijd met. Ik regel wel met mezelf dat ik het mooi vind

Maaike

Maaike

12-04-2013 om 17:17

Kraan uit de muur

Als ik een nieuwe keuken zou kunnen uitkiezen, zou ik de kraan uit de muur laten komen, dus niet uit het aanrecht. Het wordt altijd nat aan de voet van de kraan en het is zo vervelend schoon te houden.

Margriet*

Margriet*

12-04-2013 om 18:40

Waterkering 7

Nog nooit gemist sinds we een afwasmaschine hebben. We zijn niet perse heel netjes ofzo. Eerst hadden we hout, nu graniet en straks (jippie wij gaan verbouwen) een composiet aanrechtblad.
Wij hebben een hoek in de keuken en willen ook zo'n super handig uittrekplateau (le mans?).
Verder staat er op ons lijstj":
-Een Qooker, liefst een combikraan
-De grootste maat inbouwkoelkast (we gaan terug van twee koelkasten naar 1) met drie vriesladen
-twee ovens boven elkaar, 1 gewone/1 combi (ipv het enorme brede gasfornuis met oven, die heel onhandig is voor het opwarmen van een paar croissantjes
-een inbouw afzuigkap in het plafond (geen lelijke kap meer), wij koken nl voor het raam.
-een 1,5 spoelbak, wil niet zonder!
-een 90 cm breed gasfornuis zonder zware roosters van gietijzer (echt ondingen, al het vuil brand erin). Van Pelgrim hebben ze er een met de juiste indeling, zodat je en een Wok en een grote koekenpan naast elkaar kunt zetten.
-Extra diepe en hoge keuken met laden voor veel bergruimte.
-gladde fronten, nooit meer paneeldeuren, liefst greeploos.
-Witte keuken gecombineerd met het blok met oven/koelkast in zelf gemaakte fronten van echt hout (heb je veel meer keus!)
-geen tegels meer, maar glad gestucte muur met lak erover (we hebben nu zo'n roestvrijstalen achterkant achter het fornuis en dat is echt een onding qua schoonmaken).

Kijk eens bij Lodderkeukens, alleen de basis koop je daar, apparatuur shop je bij elkaar op internet of in Bussum (ben even de naam kwijt van de zaak).

Nu nog de keuken kopen!

annabel68

annabel68

12-04-2013 om 18:54

Geweldig!

Wat een reacties! Dank! De tips van de lades vind ik heel goed, had ik nog niet bij stil gestaan. Mijn man was gelijk enthousiast. De gladde kastdeurtjes zonder greepjes is trouwens ook een goede tip, alleen ik vrees dat er dan voor ons niet zoveel keus overblijft. De waterkering: heel goed om daar over na te denken. En de kookplaat...ik ben toch wel erg blij met gas. Dus ws wordt het iets in die richting. BEn wel benieuwd naar nog meer ervaringen met kookplaten.
Ik heb trouwens niets tegen hoogglans-wit hoor! Maar bij ons zou het echt niet staan. De Piet Zwart keukens kennen we, erg leuk. Maar toch niet helemaal wat we zoeken. We houden van eenvoud, mooie materialen (hout, natuursteen) en vooral: TIJDLOOS! We moeten immers weer 30 jaar ermee verder Ik weet dat bovenkastjes uit zijn, wil inderdaad ook geen bovenkastjes. Hoe bevalt jullie dat? Geen of wel bovenkastjes?
Nogmaals, dank tot zover! Ik lees nieuwsgierig verder!
Annabel

Vic

Vic

12-04-2013 om 19:05

Niet veel eisen

Ik heb net een nieuwe keuken uitgezocht. Ik heb een beperkt budget maar hoef ook niet zoveel toeters en bellen Het liefst had ik een 90 cm. fornuis (Boretti) genomen, maar dat is gewoon geen praktische optie in een keuken van 3,45 m. breed. Dan houd je bijna geen aanrecht over. Daarom een gaskookplaat van 70 cm. met 4 pitten. Ik heb ook mijn wens voor symmetrie laten varen ten gunste van meer werkruimte. De spoelbak zit niet in het midden waardoor ik ca. 1,30 aanrecht heb, i.p.v. 2 x 60 cm. Ik heb gekozen voor de kleinste spoelbak, 45 cm. breed, omdat ik meer niet nodig heb. Ik heb nu 1,5 spoelbak en dat kleine bakje gebruik ik eigenlijk alleen om vuile vaat in te zetten tijdens het koken.
Eigenlijk ben ik niet helemaal representatief voor een keukenkoper, omdat ik nu in mijn keukentje een 45 cm. vaatwasser en een onderbouw koelkastje heb, dus al dolgelukkig ben met mijn nieuwe grote koelkast met 3 vriesladen en grote vaatwasser.
Verder heb ik qua apparatuur een oven (hetelucht/conventioneel/grill) en een afzuigkap.
Ik heb gekozen voor een kunststof aanrecht (budgetkwestie, maar ik kan er wel mee leven) met rechte randen en zonder waterkering (heb ik nu ook niet, mis ik niet). De keukenman vertelde dat tegenwoordig alle spoelbakken ingebouwd worden, dus geen lelijk vuilaantrekkend randje.
Verder nog tips. Het is i.d.d. absurd wat kunt afdingen. Ik heb ca. 40% van de prijs af gekregen. Niet eens bewust eigenlijk. Ik zei dat ik nog een andere offerte had aangevraagd en er eens over na zou denken (serieus), waarop die man vroeg wat hij met de prijs moest doen zodat ik accoord zou gaan. Vervolgens ging hij zogenaamd met het hoofdkantoor bellen en kwam weer met een tegenvoorstel wat 200 euro boven mijn prijs lag. Sloeg helemaal nergens op natuurlijk, om dan nog over 200 euro te miepen

Lynna

Lynna

13-04-2013 om 08:11

La onder vaatwasser

Waar ik nog elke dag blij mee ben is dat we de vaatwasser bovenop een keukenlade hebben laten zetten. Daardoor staat de vaatwasser hoger en dar geeft erg veel gemak met in- en uitruimen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Margriet*

Margriet*

13-04-2013 om 21:38

Vic

"Het liefst had ik een 90 cm. fornuis (Boretti) genomen, maar dat is gewoon geen praktische optie in een keuken van 3,45 m. breed. Dan houd je bijna geen aanrecht over. Daarom een gaskookplaat van 70 cm. met 4 pitten. Ik heb ook mijn wens voor symmetrie laten varen ten gunste van meer werkruimte. De spoelbak zit niet in het midden waardoor ik ca. 1,30 aanrecht heb, i.p.v. 2 x 60 cm. Ik heb gekozen voor de kleinste spoelbak, 45 cm. breed, omdat ik meer niet nodig heb."

Maar de breedte van je keuken heeft toch niets te maken met de lengte van je aanrechtblad?
Wij hebben straks een keukenblad van 3.60 lang. Met een fornuis van 90 cm en 1,5 spoelbak iets van 60 cm houdt ik nog genoeg aanrechtruimte over (2,10)

Vic

Vic

13-04-2013 om 22:14

Margriet

"Maar de breedte van je keuken heeft toch niets te maken met de lengte van je aanrechtblad?"
Alles Ik heb op de 3,45 m. eerst een hoge koelkast (60 cm.), dan volgens mij 30 cm. aanrecht, 45. cm. spoelbak, 1,30 m. aanrecht, fornuis en weer 30 cm. aanrecht. Als ik de spoelbak aan de andere kant van de vaatwasser had gedaan, had ik twee kleinere stukken aanrecht gehad.

Klaartje

Klaartje

14-04-2013 om 13:10

Waar ik blij mee ben

Is de freshzone in de koelkast. 1 La voor vlees en 1 voor groente. Blijft echt heel lang goed.

Wel/niet

Heb sinds een jaar of twee deze keuken.

blij met:
verhoogde vaatwasser
schuine afzuigkap (mijn man is lang en kookt veel)
ovenla- dus geen klep maar een la
glazen plaat als achterwand
inductiekookplaat
laden
gladde fronten
keukenonderkasten extra hoog en extra diep

zou de combikraan niet meer doen. Duur in aanschaf en gebruik en natuurlijk net na de garantie kaduuk. Waterkokertje weer op het aanrecht en dat bevalt ons ook weer prima.

In ons nieuwe huis heb ik juist weer zin in een hele simpele keuken, misschien zelfs wel met losse apparatuur. Zag dat bij iemand die heel slim vrijstaande apparatuur had geintergreerd in de keuken. Had wel een leuke eigenwijze look.

Margriet*

Margriet*

14-04-2013 om 22:50

Aha vic

Ik miste de koelkast en nog wat aanrechtblad al.

mirreke

mirreke

20-04-2013 om 15:39

Wat mij nu handig lijkt

Zelf hebben wij:
Een hoog aanrecht. Man en kinderen zijn lang, ik zelf niet, maar ik vind het heerlijk, een hoog aanrecht.
Fornuis en ijskast losstaand, vaatwasser en magnetron geIntegreerd.
Aan een kant toch bovenkastjes, omdat we anders geen plek genoeg hebben, maar je kijkt er niet tegenaan. deze muur valt achter de hoge ijskast.
Glazen achterwand, heerlijk.

Dubbele wasbak, maar dan wel zo smal dat deze op een smalle lade past. Heel prettig, ik gebruik het kleine wasbakje voor groente ed. wassen.

Achteraf kritiek op onze keuken:

Een niet zo hoge plint, dat hebben we nu wel en is echt zonde van de ruimte, er had gemakkelijk nog een lade onder gekund.
Ik zou graag een breder aanrecht met dus diepere laden hebben gehad.
Een hogere vaatwasser lijkt mij superhandig, vooral als je nu al je keuken koopt op 'later'. Met bukken ed is dat heel prettig.

Nog een tip: Let ook op het loopje, dus op de logistieke indeling. Enne: zorg voor genoeg stopcontacten!!!

Ik ben erg blij met onze keuken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.