Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

oregano

oregano

01-06-2013 om 12:15

Nieuwe keuken uitzoeken ( oa ikea?)

Hoi,
Yes we hebben een ander huis gevonden en gekocht. Voor het eerst van mijn leven ga ik een nieuwe keuken kopen. Dus op naar de keukenboer. Nu heeft een collega van mij een keuken van Ikea, deze zijn een stuk goedkoper en deze bevalt haar prima. Heeft iemand van jullie een Ikea keuken en hoe bevalt deze?
Of andere tips bij het kopen van een keuken? Waar moeten we opletten?
Groeten Oregano


P

P

01-06-2013 om 13:22

Ja hier

Staat al een jaar of vier en er is helemaal niks mis mee, we hebben ook de apparaten van Ikea alleen de afwasmachine raad ik niemand aan (we waren een Miele gewend).

Ik heb het door een goede verbouwer laten installeren maar die had wel wat moeite met de waterinstallatie van Ikea (niet altijd even logisch) dus een volgende keer zou ik het wel laten installeren door mensen van Ikea. Dat wel.

Er schijnen problemen geweest te zijn met type deurtjes en er zijn mensen op het forum die elke keer binnen de garantie nieuwe deurtjes halen maar met mijn deuren is niets mis (ik geloof type Adel ofzo iets).

karen

karen

01-06-2013 om 15:16

Kookplaat

Mijn tip, want ik heb nog steeds spijt van de kookplaat die ik nu heb. Kijk goed wat de afmetingen zijn en of je pannen erop passen. Ik had hiervoor een heel afstands oud wit gasfornuis (met de knoppen aan de voorkant) en daar kon ik met 4 koekenpannen (gemiddelde maat en grotere maat) koken en met de kookplaat die ik nu heb kan ik maar met 2 pannen tegelijk koken, (maat medium) en misschien een heel klein steelpannetje erbij. De knoppen stonden de eerste dag al te schroeien van een pan die te dichtbij kwam.
Ik ben daarna nog maanden aan het zoeken geweest naar een kookplaat met 4 pitten die iets voordeliger in elkaar zat qua afmetingen maar niet kunnen vinden (door de indeling van de keuken kan ik geen kookplaat met 6 pitten kwijt, anders had ik dat wel gedaan)
Dus mijn tip, let hierop!
Oh en ik ben nog steeds jaloers op de Quooker die mijn vriendin heeft, zou ik best willen hebben, zo handig (maar geen geld)

Koolmees

Koolmees

01-06-2013 om 19:13

Mijn tip

Mijn tip is: afdingen.
Wij zijn naar drie verschillende keukenboeren geweest. Hebben eerst goed bedacht wat we wilden (kastjes, opstelling, aanrechtblad, apparatuur). En toen hebben we bij allendrie een prijs gevraagd, voor vergelijkbare keukens (vooral in de apparatuur zit heel veel verschil). Het duurt uren, want ze gaan dan die hele keuken uittekenen en dat vond ik erg saai. Toen kregen we drie heel verschillende prijzen. Bij de ene winkel zat de installatie er wel bij, bij de ander niet. En toen heeft mijn man bij degene waar wij het meest vertrouwen in hadden, nog 3000 (!) euro van de prijs af onderhandeld. We hebben nu 8000 euro betaald. Ik was echt geschokt dat dit mogelijk was. En ook dat het zoveel geld was, wat eraf ging. Ik houd helemaal niet van afdingen, doe dat nooit. Maar ik ben toch wel heel blij dat mijn man dit gedaan heeft.
Ik vind nu wel dat de keukenboeren een beetje oplichters zijn. Als mensen zoals ik (die niet van afdingen houden en een beetje naïef zijn) daar binnen komen, betalen ze veel en veel meer, dan nodig is.

Archief

Oregano, er liep nog niet zo lang geleden een draadje in deze rubriek met ongeveer dezelfde vraag. Een paar maanden terug, denk ik. Dus misschien kan je die nog terugvinden.

Groeten,

Temet

Hier is ie

Hier is het begin van die draad waar ik het net over had. Eindeloze beschouwingen over onder andere waterkeringen :- ) maar nog veel meer

http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/PostLink.cgi?post=2973252

Inductie!

Je moet serieus een inductiekookplaat overwegen! Ik heb er zelf sinds een klein jaar een en ben er zó blij mee. Kookt eigenlijk hetzelfde als gas maar je haalt er een doekje over en schoon. Ideaal.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

madelief

madelief

02-06-2013 om 14:24

Keuken

Wij hebben twee jaar geleden de keuken vervangen. Ook een Ikea overwogen maar uiteindelijk had die teveel standaard maten waardoor er bij een andere keukenwinkel een kastje extra in paste . Ikea had veel passtukken.
Daarnaasst kon Ikea geen schuine kastjes leveren tewijl ik ern kastje half voor mijn raam niet mooi vond. Uiteindelijk een prachtige keuken voor niet heel veel geld. Een vriendin heeft Kvik, ook erg de moeite waard om te kijken! Ook goed nadenken over je achterwand, wij hebben tegels genomen maar zo lang gezocht wat we mooi vonden. Succes!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Twee dingen

Ik heb gehoord dat er een kwaliteitsverschil zit in de Ikea keuken van nu en van een paar jaar geleden. Ik heb zelf geen Ikea keuken dus ik heb er geen ervaring mee. Maar neem het mee in je beslissing zou ik zeggen.
Daarnaast weet ik dat er redelijk wat Duitse keukenboeren zijn in de grensstreek die hun keukens verkopen in Nederland. Die zijn vaak veel en veel goedkoper en vaak inclusief installatie en van een goede kwaliteit. Ze komen tot aan Enkhuizen, zeg maar. Ik wil daarmee zeggen dat je niet in de grensstreek hoeft te wonen om er een te bestellen.

kastanjet

kastanjet

03-06-2013 om 08:05

Duitsland

Wij hebben een keuken in Nordhorn gekocht, na talloze bezoeken aan Nederlandse keukenboeren (waar wij niet blij van werden). Wij zijn zeer tevreden over het meedenken over, de prijs en kwaliteit van de keuken.

Puck

Puck

10-06-2013 om 09:36

Ook duitsland

Wij hebben ook een keuken in Duitsland gekocht bij Ekelhoff in Nordhorn. Ook wij hebben talloze nederlandse keukenzaken afgestuind zonder ook maar een keer het idee te hebben dat we iets geweldig vonden. Net als Kastanjet zijn wij uitermate tevreden over de service, inderdaad het meedenken, de vriendelijkheid en de optimale prijs-kwaliteitsverhouding. Na 6 jaar ben ik nog iedere dag blij met mijn keuken.

Brummel

Brummel

10-06-2013 om 10:23

Ikea

Als je Ikea keuken wil zou ik nog even wachten, binnenkort komt er een grote aanpassing van het assortiment betreffende de kastjes. Dan ben je van de passtukken verlost, er komen meer verschillende maten.

oregano

oregano

16-06-2013 om 19:53

Terug bij af, ....het raam vergeten...en nu....wie wil meedenken

Na talloze uren doorgebracht te hebben bij div keukenwinkels waarvan sommige vriendelijk en eentje echt vreselijk, toneelstuk en zelfs wat intimiderendk zijn we terug bij af. We zoeken een keuken in L vorm afm 3 x 1,94 m Lange muur loopt paralel aan de kamer. Nu wilden we aan het begin van deze muur de hoge koelvries combi anders kijk je er canaf de zijkant tegenaan vanuit de kamer als hij rechts vd smalle muur staat. Maar van de week lag ik in bed , allemaal keukens in mijn hoofd en bedacht me dat aan de linkerkant vd langere muur een raam zit naast de keukendeur naar de tuin. Dus zonde om daar de hoge inbouwkast voor koelvries combi voor te zetten . Dus dan kan hij eigenlijk alleen aan smalle kant en dan zie je de hoge zijkant vanaf de kamer. Ik kan moeilijk inschatten hoe storend dit zal zijn maar zie geen andere mogelijkheid.
Ook hebben we verschillende tekeningen, sommige spoelbak lange muur, sta je dus met de rug naar de kamer en fornuis smalle kant. Of spoelbak aan smalle muur, en gasfornuis aan lange muur.
Ik kom er niet uit...dit zou toch leuk moeten zijn maar ja twijfel de twijfel...
Wie heeft ideeen of adviezen? Hoe hebben jullie een keuze gemaakt?
Bedankt!
Oregano

Oh ja en dan nog welk werkblad, graniet , natuursteen. We willen liefst steen, maar weten niet welke. Is graniet praktisch? Ik heb internet al afgestruind maar ben ook benieuwd naar eigen ervaringen van jullie. Welk blad bevalt goed?

P

P

16-06-2013 om 20:57

Plaatje

Upload even een plattegrond naar www.mijnalbum.nl ofzo dan zien we het beter.

Vic

Vic

16-06-2013 om 21:01

Twee keer onderbouw

Als je de koelkast en aparte vriezer onderbouw neemt, hoef je nergens een hoge kast neer te zetten. Dat had ik in mijn vorige keuken. Voordeel is dat je extra aanrecht krijgt.

oregano

oregano

17-06-2013 om 21:54

Wie weet een goede keukenzaak in het noorden?

Heb even div fora gelezen en kom steeds meer terug van nog een bezoek aan een grote keukenwinkel met alle trucjes van dien, vreselijk. Wie heeft goede ervaringen met een bepaalde zaak?
Bedankt,
Oregano
Oh ja we moeten wachten op de tekening vd aannemer voor de precieze afmetingen, heeft te maken met een dragende paal die vervangen wordt door een u constructie oid.

Stenna

Stenna

17-06-2013 om 23:00

Toch ikea

Heb alleen maar tamelijk slechte ervaringen met de echte keukenzaken. Wat een gedoe. De laatste keer (10 jaar geleden al weer) gezworen dat ik het nooit meer zou doen en alleen nog maar naar de Ikea zou gaan. En dan bijv laten installeren door een betrouwbare installateur die je kent of die je via anderen kent.

Puck

Puck

18-06-2013 om 08:49

Toch net over de grens

Geen trucjes, geen addertjes, geen sluwe verkooppraatjes, geen bonussen als je toch die en die extra neemt. Gewoon recht toe recht aan, zonder omhalen. Direct en duidelijk voor een lage prijs die je in Nederland niet voor een vergelijkbare kwaliteit betaalt: ik zeg toch Duitsland.

oregano

oregano

18-06-2013 om 11:28

Puck, vlakbij bellingwolde?

Ik hoorde dat er vlakbij bellingwolde een goede zaak is in duitsland, weet jij welke dat is? Nordhorn vinden we wat ver.
Thanks.

Puck

Puck

18-06-2013 om 11:50

Sorry oregano

Geen idee, wij zijn in Nordhorn geslaagd en we hebben er gewoon een dagje uit van gemaakt. Noordhorn is voor ons meer dan 3 uur rijden, maar het was zeker de moeite waard.

Merel

Merel

18-06-2013 om 12:46

Oregano

Even reageren op je berichtje over welke apparaten je waar neer gaat zetten.
Ik zou het fornuis op de smalle kant zetten, dan kan je tijdens het koken de kamer inkijken, m.a.w. je hebt meer contact dan wanneer je er met je rug naartoe staat. Je staat langer voor een fornuis dan voor een spoelbak, dus daarom die keuze.
Vrienden van ons hebben ook ongeveer jouw indeling en inderdaad de hoge koelkast aan de zijkant, dus rand kamer. Staat helemaal niet gek, zij hebben er een soort muurtje van gemaakt en daar hangt een spiegel tegenaan. Maar wat iemand anders al schreef, 2 lage kasten zou ook nog kunnen natuurlijk, maar dan moet je weer door de knieeen voor de koelkast (ben ik niet meer gewend ;-0)

oregano

oregano

18-06-2013 om 13:19

Merel bedankt

Dit soort praktische tips maken me helemaal blij. Ook natuurlijk van de anderen, zodra maten definitief bekend zijn zal ik duidelijker beeld geven.
Dat van dat muurtje en die spiegel lijkt me een goede oplossing voor zover we nu kunnen inschatten.

Brugman

Ik heb net een nieuwe keuken en ben bij verschillende bedrijven geweest en heb diverse offertes laten maken. Ook omdat ik nogal een ingewikkelde eis had. Namelijk het gebruik van 3 stukken betonnen aanrechtblad (met allemaal een andere afmeting) die ik al had en moesten worden gebruikt. In feite moest de hele keuken om die bladen gepuzzeld worden.

Bij Brugman waren ze echt enorm doortastend qua oplossingen, meedenken etc. Met een hele goeie prijs. Ik heb de installatie er bij gekocht en dat hebben ze ook heel netjes en allemaal volgens afspraak gedaan.

Brugman dus. En ik ben echt een ENORME zeurpiet als het op dit soort dingen aan komt. Al is het ook maar net wie je dan treft in zo een zaak vermoed ik (dit was in Amsterdam).

oregano

oregano

18-06-2013 om 22:08

Op naar nordhorn as zaterdag...

Ben benieuwd. 300 km rijden dus heb hoge verwachtingen ; )

Puck

Puck

19-06-2013 om 08:13

Enne.. nordhorn

Als de keukenboer erg tegenvalt dan is Nordhorn wel een gezellig stadje. Volgens mij zit daar in het centrum ook een speciaalzaak van Poggenpohl, heel wat anders, ander budget, maar kijken kan altijd.

oregano

oregano

22-06-2013 om 15:53

Puck, welke winkel? wij zijn nu ekelhoff..

ziet er allemaal.erg duur uit hier, hebeen even uurtje vrij omdat ze.nu.de.tekening maken. ook vroegen ze naar ons budget. ik vraag me een beetje.of of we wel in de juisge zaak.zijn...wordt vervolgd.

kastanjet

kastanjet

22-06-2013 om 17:12

Wij waren bij küchenland

Da's toch dezelfde als Eckelhoff?

Monet

Monet

22-06-2013 om 20:10

Küchenland ekelhoff

Ja oregano en kastanjet, dat is inderdaad dezelfde
Wij kochten er wat jaren terug al eens een keuken die in nederland een paar duizend euro duurder uitviel dan dat wij er daar voor betaalden. Een veel mooiere keuken dus passend in ons budget, prima kwaliteit, snelle service bij probleempjes ook.

oregano

oregano

23-06-2013 om 12:29

Nog geen keuken...

We werden vriendelijk te woord gestaan, echter de verkoper praatte zoveel en zo snel dat ik nauwelijks kon bijbenen terwijl ik toch goed duits spreek. Jammer vond ik dat ik zelf moest zeggen dat ik de spoelbak vlak naast het gasfornuis niet praktisch vond want geen werkruimte naast fornuis...tekening werd vriendelijk veranderd, verkoper had zeker verstand van keukens maar er was weinig uitwisseling over en weer. Hij had duidelijk zijn stokpaardjes m.n. Over de frontjes van folie die kwalitatief slecht zouden zijn. Uiteindelijk wel aardige tekening maar toch nog duurder dan hier bij bv superkeukens...die ook de keukens uit duitsland haalt. Dus deze week nog maar even daar weer heen. En Misschien nog Riga keukens, of toch Ikea. Ik vind het wel moeilijk hoor, nog steeds niet het idee gehad van: yes, deze wordt het!
Iemand ervaring met superkeukens toevaliig?

P

P

23-06-2013 om 14:38

Ikea

Ga eens op een rustige ochtend naar Ikea en laat je daar nu eens goed informeren.

puberma

puberma

23-06-2013 om 18:24

Hier

Keuken geërfd van vorige bewoners. Frontjes van folie (Keller keuken) Wil ik nooit meer hebben, Folie krult er aan alle kanten af.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.