Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pelle

Pelle

13-08-2009 om 18:19

Nieuwe onzinnige vraag: wat hebben jullie in de meterkast?

Klein weddenschapje met pelleman

Wat hebben jullie in de meterkast gestopt aan spullen behalve de meetapparatuur en heb je daar plankjes gemaakt?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Van alles

een tas met geheime reserve/schoenkadootjes voorraad.
de flessen wijn die niet in de andere kast passen.

..valt wel mee eigenlijk! Je kunt nog goed bij de meters.

Minet

Minet

13-08-2009 om 18:33

Niet zoveel

Er hangt een grote plastic tas met daarin alle andere plastic tassen die we hebben.
Onderin staan 2 paar gevoerde winterlaarzen van manlief en mijzelf. Daarnaast de nodige draden van modem, digi-tv, telefoon etc.
Geen plankjes hier, alleen een haak voor de plastictasjestas.

Rosalinde

Rosalinde

13-08-2009 om 18:43

Paar dingen

We hebben een kleine smalle meterkast,reserve sleutels hangen erin,er staat een schaaltje met kleingeld (voor collectes).En er staat een tube handcrème.

Julia64

Julia64

13-08-2009 om 18:55

Heel veel

Onze "meterkast" is tegelijkertijd trapkast (dus de schuine ruimte onder de trap naar boven). Heeft dus vooral de functie van voorraadkast (veel houdbare boodschappen), schoonmaakmiddelen, stofzuiger, emmer en dweil, krat met oud papier, lege flessen etc.etc. Onze watermeter zit ergens in de gang onder de grond.
In ons vorige huis hadden we een kleine meterkast in de gang. Daar paste echt niks in behalve de meters. Sterker nog, er hing al een gas- en elektrameter en daar heeft vriend een kastje omheen getimmerd.
Pelle, wat voor weddenschap had je dan met je man..?

groet
Julia

Meter

hoi
in de meterkast hangen alleen de meters en dan is ie redelijk vol. Het is een nieuwbouwhuis, elke millimeter is strak ingepland.

Mijn man heeft er nog een minicomputer staan van zijn werk, nodig in het geval dat hij standby heeft.

mijn ouders hadden een jaren 70 huis, een wat grotere meterkast en mijn moeder had er dan ook de strijkplank staan en allemaal inpakpapier.

Groetjes
Gruffalo (ook erg benieuwd naar de weddenschap)

Hanne.

Hanne.

13-08-2009 om 19:52

Van alles

Vlaggenmast
Parapluus
Schoonmaakmiddelen die we nooit gebruiken
Router
Kleren hangers

Plankjes hebben we niet, zou ik wel graag willen

liora

liora

13-08-2009 om 20:03

Hier

Hahaha, geestige vraag. Ik heb een emmer met daarin een dweilstok, een dweil. verder boodschappentassen en plastic tasjes, en een doos met pluggen en schroefjes en zo.

Yta Chalne

Yta Chalne

13-08-2009 om 20:27

Klein

Hier ook een vrij smalle en ondiepe meterkast, maar toch staan er laarzen en schoenen, mutsen/wanten/sjaals in een mand, een hondenmand/riem (voor de oppashond) en kindersloffen (worden nooit gebruikt). Oh ja, en de meters.

Lynna

Lynna

13-08-2009 om 20:34

Natuurlijk de stofzuiger!

Ik verbaas me erover hoe weinig mensen blijkbaar hun stofzuiger in de meterkast hebben staan. Waar laat je die dan??????

Ik heb dus een stofzuiger, wat rollen kado-papier en 2 tennisrackets. Zodra ik de deur openmaak valt meestal alles eruit

Lindis

Lindis

13-08-2009 om 20:41

Kleine meterkast

Wij hebben een kleine meterkast waar helaas de stofzuiger niet inpast. Nu staat ie in de weg in de bijkeuken.

terug naar de vraag van Pelle:
op een plank staat de printer. Verder liggen er de paraplu's, de router hangt er en ook het sleutelrekje met de reservesleutels hangt er.

Mama van Jesse

Mama van Jesse

13-08-2009 om 20:41

Leuke vraag!

In onze meterkast staat de vlag het grootste gedeelte van het jaar, en er hangen wat computer"dingen", inderdaad.

Geen plankjes, maar de vorige bewoonster had er zo'n wc-verfrisser blokje ingezet, en ik ben bang dat het lege hulsje er nog staat na 6 jaar......*schaam*

Inderdaad wat voor weddenschap heb je, pelle??

Enne.....onze stofzuiger staat boven in de overloop-inloopkast.

Groet, mamavanJesse.

Hanne.

Hanne.

13-08-2009 om 20:44

Stofzuiger?!?

Stofzuiger in de meterkast? Een kruimeldief krijg ik er misschien nog net ingepropt, maar dan houdt het wel op.

M'n huidige meterkast is hier exact die diepte van de meters, alleen aan de zijkant is nog wat ruimte. M'n stofzuiger is echt groter. Overigens was m'n vorige 'meterkast' nog kleiner. Daar paste naast de meters alleen nog een bosje reservesleutels bij...

De stofzuiger staat hier in de trapkast, of in de slaapkamer naast de kast of als manlief heeft gezogen daar waar hij is opgehouden...momenteel dus al 3 dagen midden in de woonkamer (en ik weiger uit principe om 't voor hem op te ruimen)

joos

joos

13-08-2009 om 20:48

Hier

staat de vlaggenmast er en er hangt een dynamo zaklamp (voor als de stoppen eens in het donker doorslaan). Toen ik die daar ophing, vond ik me zo'n verantwoorde en praktische huisvrouw. Dat gevoel heb ik verder dus nooit.

Jessica O

Jessica O

13-08-2009 om 20:50

Welke van de 3?

Want hier zitten alle meters dus apart.
Electra zit in de kamer, in een kastje in de hoek, valt niet zo op. Water zit in de gang, in een keldertje onder de vloer (dus eerst altijd het kastje aan de kant, anders kan je er niet bij) en het gas zit in de kelder, daar staan volgens mij nog een paar vazen bij in.
Als ik het zo opschrijf denk ik zelf wel, wat een raar huis heb ik toch.

Jessica

Rosalinde

Rosalinde

13-08-2009 om 20:53

Stofzuiger

Ha,ha,nou die stofzuiger past er echt niet in,staat in de bijkeuken.
Ook de vlaggenmast past niet.In lengte is de meterkast denk ik net aan een meter hoog,hangt halverwege de muur.En dan smal en ondiep.Zaklamp zou nog wel kunnen,dat is wel een slim idee!

Marit

Marit

13-08-2009 om 21:00

Strijkplank,

strijkijzer en natuurlijk ook de stofzuiger!
Marit

Tirza G.

Tirza G.

13-08-2009 om 21:18

Trap

De 5-treden-huishoudtrap, die leunt zachtjes tegen de elektriciteitsmeter, een mandje met schoenpoetsspullen, een mandje met nostalgische hondenspullen van de honden die we niet meer hebben (riemen, borstels), de neksteun-hoofd-gevallen voor in de auto op lange ritten en een ophangrekje voor reservesleutels en sleutels van de buren enzo.

Tirza

neteret mut

neteret mut

13-08-2009 om 21:26

Geen

wij hebben geen meterkast. In de kelder zit de watermeter ergens en aan de muur hangen de stoppen enz. Een beetje onhandig want een enkele keer lopen we per ongeluk tegen de hoofdschakelaar aan. Een gasmeter hebben we niet, de verwarming werkt op stookolie en dat zit in een opslagtank onder de voortuin ( de brander/ kachel staat in de kelder).
Vorige huis hadden we een redelijk kleine meterkast en daarin lagen wat kaarsen, lampolie, wat spuitbusdingen/ schoonmaakspul. Op 1 op maat gemaakte plank en wat haken.

Chantelle

Chantelle

13-08-2009 om 21:31

Weinig...

Nieuwbouwhuis, maar niet een hele kleine meterkast. Veel kastjes voor telefoon, computer, alarminstallatie, licht voor buiten, etc. Door de electricien is mij op het hart gedrukt om vooral niet te veel spul in de meterkast te bewaren. Kan gevaarlijk zijn ivm brandgevaar. Het enige wat er staat is een houder met rollen toiletpapier (gevaarlijk dus) en zo'n spinraggeval. Ook wat spaarlampen, batterijen, zaklamp, waxinelichtjes en een vaste telefoon (klinkt stom, maar ik ben altijd bang dat ik in geval van uiterste nood niet één van onze tig telefoons kan vinden...)

Vic

Vic

13-08-2009 om 21:33

Weinig

De gas- en electrameter en een extra stopcontact.

Nasha 1st

Nasha 1st

13-08-2009 om 21:38

Troep

er liggen wat reservelampen, de stofdoekenmand met stofdoeken staat er, er hangt een grote plastic tas met daarin de voorraad plastic tassen voor onverwachte momenten, een paraplu, en verder wat rommeltjes. Oh ja, en een noodpakket, zaklamp met wat kaarsje en waxinelichtjes, voor als de stroom uitvalt....stofzuiger kan ik er niet in kwijt...

De meterkast

Onze meterkast zit buiten,dus alleen de meetapparatuur zit er in,hij gaat 2x per jaar open,1x om de meterstanden op te nemen,en 1x om de buitenkerstverlichting aan te sluiten.
enne,wie wint deze weddenschap?

tonny

tonny

13-08-2009 om 21:48

In onze meterkast

past helaas geen stofzuiger!!!

Wat er behalve de gebruikelijke meetapparatuur wel in zit:

flessen wijn
kaarten/ toeristische boekjes
wat gereedschap
enkele flesjes water
inpakpapier voor cadeautjes

Sjocola

Sjocola

13-08-2009 om 21:57

En?

Ik ben heel benieuwd, Pelle
Wie heeft er gewonnen en wat was de weddenschap?

Groet,

Sjocola (bij wie de meterkast nog net dichtkan )

Mmm echt heel veel

ik heb net even gekeken de kelderkast doet zijn naam eer aan in dit huis want ook daadwerkelijk de toegang tot de kelder. Dus een ruime 'kast': twee schappen vol met handige voorraad etenswaren (anders steeds naar de kelder) die je veel gebruikt, de meterkast uiteraard, aansluitingen isdn,internet,telefoon (aan muur) nog een klein plankje boven in voor de stoppen etc. Onder de laagste plank ouderwetse haken (zat er allemaal al in) met daaraan twee rieten tassen. Op de grond de stofzuiger, twee emmers met schoonmaakmiddelen en doeken etc. Bezem, zwabber, vloerschoonmaakding, ragebol, twee stokken met haken voor de diverse kleine raampjes in huis, trekker: dit alles in een hoek bij elkaar gezet min of meer. En tenslotte niet geheel onbelangrijk de trap naar de kelder. Boven in 'trapportaaltje' nog een plank met daarop soeppan, grote braadpan, wok en tajine.
O ja en aan de binnenkant van de deur de verschillende kalenders (bakken, oudpapier etc).
Gas zit in een kastje in het portaal en wateraansluiting in de kelder.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-08-2009 om 22:29

Troepkast

Het is er een rommeltje, maar waar hij vast voor wordt gebruikt is de strijkplank en er hangt een oranje 'buiten'snoer voor de enkele keer dat we de heg onderhanden nemen. Volgens manlief zou de stofzuiger er in moeten passen, ik betwijfel het, dus dit draadje zou wel eens een prachtige aanzet kunnen zijn om die kast eindelijk weer eens netjes te maken en te kijken of de stofzuiger past. Nu staat de stofzuiger in wat vroeger de bijkeuken was, maar door ons bij de keuken getrokken is.

amk

amk

13-08-2009 om 22:41

Niks

want hij zit beneden in de centrale gang bij de kelderboxen. Veel te ver lopen om er iets in te stoppen dat je nodig hebt. Dan kan het handiger in de berging staan.

Stofzuiger staat hier in mijn studeerkamer naast een kast.

Lampen

Enkel gloeilampen. Er wonen ook veel spinnen. Verder past er niets in.

Jakiro

Jakiro

13-08-2009 om 23:44

Wat in een meterkast hoort

De gasmeter, watermeter en elektriciteitmeter.
De antennekast, de ADSL kast, de router, het alarmsysteem en het besturingssysteem van de camerabeveiliging.
Een briefje met welke kamers op welke groep zitten, reservestoppen en de metalen draden die uit de loze leidingen van het huis kwamen (moet ik eens weg gooien)
Verder niks.
Jakiro

Minet

Minet

14-08-2009 om 07:57

Hoort dat?

Wie zegt mij wat er in een meterkast hoort? Waarom zou er niets anders in een meterkast kunnen zitten dan de opsomming van Jakiro?
Wie het weet mag het zeggen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.