Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-01-2017 om 22:49

Nieuwe sloten, wat kost dat?

Ik wil nieuwe sloten in de voor- en achterdeur, maar vind het nogal lastig om een betrouwbaar bedrijf te vinden. Schijnbaar zit er nogal wat kaf tussen het koren. In mijn omgeving roept iedereen dat het heel makkelijk is om zelf sloten te plaatsen maar ik zie dat echt niet zitten. Dus toch maar wat offertes opvragen. Hebben jullie enig idee wat een 'normale' prijs is voor het plaatsen van twee sloten? Hoeft niet met allerlei toeters, bellen en veiligheidscertificaten want die heb ik nu ook niet.

vlinder72

vlinder72

17-01-2017 om 09:14

Kosten van het slot

Als ik op de website van de gamma kijk, kost een goed slot rond de 80 euro. Daar komt dan nog arbeidsloon en voorrijkosten bij

Ad Hombre

Ad Hombre

17-01-2017 om 10:20

Cylinders

Meestal heb je alleen nieuwe cylinders nodig. Dat is het deel waar je de sleutel insteekt. Hoeft niet veel te kosten.

Voorbeeld:
https://www.bol.com/nl/p/starx-cilinderslot-messing-vernikkeld-60-mm/9200000027704689/?Referrer=ADVNLGOO002042-G-33926487810-S-51320962143-9200000027704689

Aan de zijkant van de deur zit een schroef, die draai je eruit, vervolgens steek je de sleutel in de cylinder en draai je die een stukje om totdat je voelt dat de cylinder loskomt. Als dat lukt kun je de rest ook zelf.

Neem 'm mee naar de ijzerwinkel en haal er net zo een. Je wilt waarschijnlijk wel twee cylinders die met dezelfde sleutel openen, dat heet 'gelijksluitend'. Neem dan allebei de oude cylinders mee.

Is goed zelf te doen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

17-01-2017 om 11:43

Dat is wat ik bedoel Ik durf dat helemaal niet zelf te proberen want als het mislukt moet ik op stel en sprong een kennis of een deskundige inschakelen. Maar zeg 180 euro om twee sloten (plus sleutels) te monteren is een reële prijs, waarbij je niet wordt opgelicht?

Ad Hombre

Ad Hombre

17-01-2017 om 11:59

Phyrne

"Dat is wat ik bedoel Ik durf dat helemaal niet zelf te proberen want als het mislukt moet ik op stel en sprong een kennis of een deskundige inschakelen."

Nee, joh, kan bijna niet misgaan. Als je die cylinder er niet uitkrijgt kun je altijd nog een expert bellen. Als je hem er wel uitkrijgt kun je hem omwisselen voor een nieuwe in de winkel. Die krijg je er dan gegarandeerd ook in (terugzetten is het omgekeerde van eruit halen).

Maar ja, als je echt wil zijn er vast aardig wat die die 180 EUR van je aan willen nemen. Paar tientjes materiaal en de rest arbeidsloon

Vraag anders een handige buurman.

Wat ook kan

Kijk op werkspot.nl daar kun je met 1 'oproep' meerdere offertes krijgen. Via die weg hebben wij ooit dakramen laten plaatsen. En wat ook kan, kijk of de plaatselijke bouwzaak een klusservice heeft. Grote kans dat dat wat scherper is qua prijs.
Enne, die handige buurman is ook een hele goede optie. Mijn (handige) man zou het zo doen voor buren.

Lente

Lente

17-01-2017 om 20:24

Ik zou die buurman iets anders aanpakken

Vraag de buurman of hij in kan springen als het niet lukt. Want je wilt het wel proberen maar je voelt je niet zeker genoeg.
Vervolgens probeer je het op de afgesproken dag/tijdvak zelf. En als het dan echt niet lukt, vraag je de buurman om te helpen. En let je goed op en leer hoe het wel kan.
Daarna haal je nieuw cylinders en probeer je ze zelf te plaatsen. Als dat niet lukt, kun je buurman weer inschakelen.
Als ik de buurman was, zou ik het voordoen en ze er weer uithalen. Zodat je het alsnog zelf kunt leren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.