Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dymphne

Dymphne

07-03-2018 om 20:06

Nieuwe wasmachine

Onze wasmachine is na 14 jaar trouwe dienst helaas niet meer te repareren. Ben nu op zoek naar een andere. Zijn er meer die niet al te lang geleden er 1 hebben gekocht. En ben je er tevreden over. Een grote trommel maar ook de mogelijkheid voor een snelle was lijken mij erg handig.


Barbara

Barbara

07-03-2018 om 20:14

7 kilo

wij hebben er een gekocht met een trommel van 7 kilo. Na het wassen vroeg ik me wel af of mijn wasrek was gekrompen
Ik vind het handig.
Aparte spijkerbroekenwas en een mogelijkheid tot uitstellen. Ik zet hem 's avonds aan en vraag hem dan om om 7 u klaar te zijn. Dan gaat hij 's ochtends draaien en kan ik na het opstaan de was ophangen.

Dymphne

Dymphne

07-03-2018 om 20:19

Barbara

Welk merk en evt type heb je? Was ik vergeten boj zijn vraag te zetten,vdat ik dat ook graag wilde weten .

Bo

Bo

07-03-2018 om 20:37

startuitstel

Ja startuitstel is handig. Wat ik handig vind is de mogelijkheid om een snelle was (1 uur) te doen. Mijn wasmachine biedt deze mogelijkheid alleen op 40 en 60 graden. Niet op 30 graden. Daar zou ik een volgende keer op letten. Geen idee trouwens waarom sommige wassen zo lang moeten duren.

Ook heb je nu wasmachines met een 'luikje', dan kan je tijdens de was nog snel een kledingstuk dat je bent vergeten toevoegen. Dat gebeurt mij nogal eens dus lijkt me ook heel handig.

Ik heb nu een AEG. Op zich heel tevreden over maar alweer een jaar of 5 oud.

Zanussi.

Startuitstel en korte was van 30 minuten voor mijn favoriete kledingstuk.

En natuurlijk wolwas, handwas, fijne was en bonte was. Daarbij kan ik kiezen uit: normaal lang programma, kort of extra kort.

Ook centrifugeren qua toeren kan ik kiezen.
En ja, voor 7 kilo textiel.

Dat luikje om de vergeten sokken er bij te gooien heb ik dan weer niet.

Wasmachine was, dacht ik, rond de 500 euro.

@Emma

@Emma

07-03-2018 om 23:50

Aeg

Ik zweer bij Aeg. De mijne is uit 1998, hij heeft echt nog nooit gehaperd of wat dan ook. Was van 53 min. ook op 30 graden, altijd schoon

40er

40er

08-03-2018 om 06:54

Samsung

Eco bubble.
8 kilo
Was programma's van 15, 30 en 60 minuten. Hier kun je volgens mij max 4 kilo indoen.
Verder wasprogramma's van 1,5 tot 5 uur, ligt aan je instelling. De eco bubble knop is voor extra bubbels om je was schoner te krijgen (ik gebruik hem weinig )
Deze is ook zonder luikje.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-03-2018 om 07:25

Wirlpool

Wij hebben pas een Whirlpool gekocht. Ben er erg tevreden over.

olivia

olivia

08-03-2018 om 08:09

en ik

En ik heb nu 3 maanden een siemens. Bevat erg goed, beter nog dan mijn maandagmorgenmodel aeg. Er zitten korte programma's op en je kunt bij de katoenprogramma's kiezen uit kort (een uur), normaal (2 1/2 uur) en eco (3 1/2 uur). Geen luikje in de deur. Enige nadeel vind ik dat er geen koudwaterprogramma op zit.

Jasmijn

Jasmijn

08-03-2018 om 10:39

jeetje

ik wilde heel enthousiast de mijne aanbevelen,maar als ik online google lees ik allemaal klachten. (die ik er niet over heb) dus tja dit is hem, maar volgens de reviews moet je hem niet kopen,alleen ik vind het een prima machine : Zanussi ZWF61400W Wasmachine

Triva

Triva

08-03-2018 om 10:47

luikje?

Mijn Mieledeur (en die mijn moeder had vroeger) kan gewoon open, waar is een 'luikje' voor?

Bo

Bo

08-03-2018 om 16:16

luikje

'Luikje' zo heb ik het genoemd, weet niet wat de echte benaming hiervoor is. Zie bijv. https://www.wasmachinestore.nl/product/798594/samsung-ww91k6404sw-addwash.html maar er zijn volgens mij inmiddels meer merken die dit hebben.

Ik heb het niet hoor, maar bij een nieuwe wasmachine vind ik het een 'nice to have'. Bij mijn huidige machine moet ik het programma op pauze zetten, paar minuten wachten tot de deur zich ontgrendeld en kan ik vervolgens iets toevoegen. Nu kan het even snel tijdens het wasprogramma.

Het gebeurt mij geregeld dat ik met handenvol was naar zolder ga en de was in de wasmachine stop, om vervolgens op weg naar beneden nog een belangrijk kledingstuk op de trap te vinden dat ik onderweg verloren ben. Maar misschien ben jij veel georganiseerder dan ik.

Triva

Triva

08-03-2018 om 16:18

Natuurlijk ben ik veel georganiseerder dan jij maar mijn Mieledeur kan gewoon open, daar hoef ik niet langer dan 3 seconden op te wachten

deuren en luikjes

De deur van onze wasmachine kan ook tussentijds open. Ook als de machine vrij vol met water staat. En in zo'n situatie is zo'n luikje toch handiger, kan je was toevoegen zonder dat de lekbak volloopt

Waar zijn toch die ouderwetse bovenladers gebleven? Daar kon je ook altijd zo handig nog wat bijgooien, en niks luikjes.

Groeten,

Temet

Triva

Triva

08-03-2018 om 16:43

Temet

hier drupt hooguit water uit maar goed dat komt dan natuurlijk ook door dat de deur aan de binnenkant nat is

40er

40er

08-03-2018 om 17:28

Temet

Cliënt van mij heeft onlangs een nieuwe miele bovenlader gekocht. Maar die kun je dus echt niet tussentijds open doen hoor. We hebben het echt geprobeert.

Bo

Bo

08-03-2018 om 17:31

AEG

Bij mijn AEG moet ik toch echt een paar minuten wachten voor de deur zich ontgrendelt en daar ben ik veel te ongeduldig voor.

Op vakantie in Amerika hadden wij eens een hele handige wasmachine. Bovenlader en in 30 minuten klaar. Waarom moeten wassen hier altijd 2 uur duren? Ook gewoon Whirlpool maar hier niet te koop: https://www.walmart.com/ip/WHIRLPOOL-3-7-CU-FT-TOP-LOAD-WASHING-MACHINE-WITH-ENERGY-STAR-QUALIFICATION-WHITE/161615145

De was duurt hier onder andere twee uur omdat de nieuwe generatie wasmachines energiebesparend is. Je kan op lagere temperaturen goed wassen, maar dan duurt het wel langer, zoiets.

Mijn broer heeft jaren in Amerika gewoond en klaagde over die wasmachines daar. Ze waren wel lekker snel, alleen werd de was niet goed schoon. Toch een minpuntje

Groeten,

Temet

Bo

Bo

08-03-2018 om 19:32

Temet

Dat kan, op vakantie vond ik het een uitkomst! Thuis kies ik ook het liefst voor 'kort intensief' maar daar blijkt mijn ongeduldigheid weer eens uit. Alleen kan mijn machine dit alleen op 40 en 60 graden, toch een minpuntje.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-03-2018 om 20:47

Waar blijft het water dan Triva?

Bij mijn (ook maandagmorgen) AEG kan de deur alleen open tijdens de programma-onderdelen waarin spoelen en weken geen hoofdrol speelt. Een vergeten sok kan dus alleen in de eerste paar minuten toegevoegd worden. (of op het einde, maar dat heeft weinig nut meer.

Overigens: ik gooi vergeten sokken altijd gewoon in de wasmand. Die komen een volgende keer weer aan de beurt.

Lente

Lente

08-03-2018 om 21:00

Snel versus zuinig

Hier een nieuwe wasmachine die op het zuinige programma 6 uur doet over de witte was op 60 graden.
En dat is dan zuiniger qua water en stroom dan een kort programma. En dat is wennen.
Want in mijn hoofd was korter ook zuiniger.
En dat zie je ook geregeld in adviezen staan over het gebruik van de wasmachine.
Maar dat klopt dus niet.

Eerlijk gezegd gebruik ik dit programma voor de witte was meestal wel, maar voor de gewone gekleurde of lichte was kies ik dan toch voor het programma van 1 uur op 40 graden. Terwijl daar ook langere zuinige programma’s voor zijn.
Die korte tijd is toch aantrekkelijk

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-03-2018 om 21:07

6 uur?

Zo bont maakt mijn AEG het niet, maar om iets een beetje schoon te krijgen ben je wel gauw een uurtje of 2 onderweg. Erg onhandig.
Het was best een duur ding, maar ik mis mijn oude doorgeschoven Siemens nog steeds. Nooit meer een AEG....

Bo

Bo

08-03-2018 om 21:14

6 uur?

6 uur? Dan maar minder zuinig, sorry dat zou voor mij niet acceptabel zijn. Ik vind 2-2,5 uur al te lang en in mijn optiek zinloos (maar ik ben gewoon een gebruiker geen kenner).

Kies gewoon

een energieklasse en kies binnen die energieklasse de goedkoopste. Simpel. En nog veel kans dat die uiteindelijk het langste zal meegaan. Liegen over hun energieklasse doen ze allemaal en ongeveer allemaal evenveel.

Over een goedkoop merk als Beko wordt wel vaker smalend gedaan, maar ze laten wel vaker probleemloos Whirlpool, AEG, Siemens, Samsung, ... een poepje ruiken.

Vergeet ook al dat gedoe over "energie- en waterbesparende programma's". Het is onzin. Ik heb het jarenlang, bij allerlei merken en types, opgemeten. Als er al een besparing is, is ze marginaal. Ik heb nooit een grotere besparing dan 0,08kWh, 5l water gemeten. Doorgaans scoorde het energie- en waterbesparende programma even goed/slecht als het equivalente, gewone programma.

En laat uw hoofd niet op hol brengen door zogezegde "innovaties" zoals een klepje om ter elfder ure er nog een sok bij te gooien... Of die 98 programma's waarvan u er wellicht toch maar 4 of 5 zal gebruiken.

Amsterdamse

Amsterdamse

08-03-2018 om 23:31

Piepsignaal

De mijne geeft een luid piepsignaal, pieieiep pieieieiep pieieieiep, als de was klaar is, en blijft piepen totdat ik de machine heb uitgezet. Echt zó irritant.
De volgende wasmachine mag dat niet hebben, zo’n piep.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-03-2018 om 00:23

Draadje doorknippen

Van de toeter en weg is piep...

Yaron

Yaron

09-03-2018 om 07:56

Piep

De piep kon ik bij onze machine uitzetten door een combinatie van toetsen tegelijk in te drukken, even zoeken in de handleiding.

Ik heb een samsung

En die heeft op alle temperaturen een heel fijn 1 uurs programma dat gewone was prima schoon wast. En ook nog eens een leuk deuntje als ie klaar is i.p.v. zo’n nare dwingende piep. Ik ben tevreden. Ecobubble of zo heet ie.

Ingrid

Amsterdamse

Amsterdamse

09-03-2018 om 09:24

Piep

Yaron, de handleiding had ik al van voor tot achter doorgelezen (zeer uitzonderlijk voor mij), maar helaas niks over uitzetten van de piep.
Ginny, ik ga op zoek naar het draadje. Waar ongeveer kan ik zoiets vinden? Moet ik iets open maken?

Jasmijn

Jasmijn

09-03-2018 om 09:34

Amsterdamse

Ik zou eerst nog even de leverancier bellen/mailen. Misschien is er toch nog een trucje voor? Bij mijn droger kon ik het inderdaad met toetscombinaties uitzetten.

Triva

Triva

09-03-2018 om 11:13

inderdaad

eerst eens even bellen, dit soort dingen moeten toch uit kunnen? Niet iedereen wil zo iets horen, zeker niet in de nacht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.