Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nieuwe wasmachine

Mijn wasmachine is aan vervanging toe. Tips voor wat fijn/handig/nodig is?
Ik zie automatisch wasmiddel systeem, stoomfunctie, bubbels en weet ik het.
Budget ca €700,- 
Wie heeft er tips?
(3 persoons huishouden)


Ik vind het heel handig dat ik hem later kan laten beginnen. Zomers zet ik hem 's avonds aan, zeg tegen hem dat hij om 7 uur klaar moet zijn en dan hang ik de was buiten en ga naar mijn werk. In de winter laat ik hem 's middags wassen en als ik thuiskom, hang ik de was op. Ik zet wel altijd een wekker op mijn telefoon.
Dat is eigenlijk het enige. Ik heb 10 programma's, maar gebruik er maar 2 of 3. En ik vermoed dat meer mensen dat hebben. Dus ik vind ook eenvoud belangrijk. 
O ja, wij hebben een heel grote trommel, 7 of 9 kilo. Helaas gingen al snel na aankoop twee kinderen uit huis en is hij nu eigenlijk iets te groot. Jullie zijn met drie dus een extra grote trommel zou ik bij jullie niet doen.  

Bezoek aan een witgoedwinkel die showmodellen of wasmachines met een klein deukje verkopen. Scheelt gauw de helft van de prijs zodat je ook naar een wasmachine met betere kwaliteit kan kijken.

Geen Samsung nemen. De mijne was binnen een jaar kapot. Veel gedoe met de garantie, tot Cool Blue zich ermee ging bemoeien. Die hebben het fantastisch opgelost. Toen ze een nieuwe wasmachine kwamen brengen, vertelden de Cool Blue mannen dat ze heel veel kapotte Samsung wasmachines moeten ophalen. 

Twee functies die ik niet graag zou missen zijn de uitgestelde start ( wat hierboven al wordt genoemd) en het 'handwas' programma. Maar ik vermoed dat die wel zo ongeveer op alle machines zitten.

Hou er rekening mee dat machines die energiezuinig zijn, dat meestal zijn omdat hun programma's lang duren. Hier duurt het lange programma op de ecostand meer dan 4 uur!. Ik druk dus altijd op 'tijd besparen', dan nog duurt het ecoprogramma 2,5 uur. Zonder voorwas. Ik heb trouwens een AEG, ben er wel tevreden over

Al die programma's prima, heel handig maar waar ik echt blij mee ben is de add-on functie. Dan Kan die sok die je tussen badkamer en wasmachine bent verloren er toch nog bij.
En dat die muziekdoos aan geluidjes makkelijk uit gezet kan worden.

Wij hebben al jaren een Miele, dit is wel wat duurder maar een goede investering.

Wij hebben al jaren een Zanussi. Zuinige en goedkoopste wasmachines die er zijn ongeveer (huidige machine kostte nog geen 400 euro). Zonder poespas dus er kan ook niet veel stuk...de vorige ging 13 jaar mee. Niet de allerlangste levensduur van een machine denk ik maar voor dat geld ben ik dik tevreden. Wast ook uitstekend, het belangrijkste natuurlijk! 

Ik ook een zanussi, erg tevreden over! Grote trommel, uitgesteld in te programmeren, en wat extra programma's, waarvan ik alleen het wolwas programma wel eens gebruik, naast de gebruikelijke programma's.

Uitgesteld programma en mogelijkheid om een kort programma te draaien.
Ooit de fout gemaakt om daar niet naar te kijken en toen had ik een wasmachine die minimaal 2,5 uur nodig had per was. Dan is het lastig als je meerdere wassen per dag moet draaien. Maar misschien is het voor jou geen issue.
Zelf zou ik ook gaan voor een grote trommel (in jouw geval niet) en de mogelijkheid om op een hoog toerental te centrifugeren omdat ik veel was ophang en met 5 volwassenen heb ik veel rek-ruimte nodig (dus moet snel weer droog zijn). Vooral dit najaar, toen het niet zo koud was, maar wel nat en koel weer, droogde mijn was binnen erg slecht.
N.a.v. de tips die je hier krijgt zelf bedenken of het ook op jou van toepassing is!

Die centrifuge is wel iets om op te letten inderdaad. Mijn ideaal zou zijn als ik die apart zou kunnen instellen. Soms wil ik iets heel snel even opfrissen met een heel kort programma, maar die programma's zijn bij mijn machine voor de fijne was  en daar hoort dan ook minder intensief centrifugeren bij. Ik kan wel de temperatuur aanpassen, maar dus niet het toerental vd centrifuge, dat is gekoppeld aan het gekozen programma, en dat is niet altijd handig

Temet schreef op 12-01-2024 om 08:08:

Die centrifuge is wel iets om op te letten inderdaad. Mijn ideaal zou zijn als ik die apart zou kunnen instellen. Soms wil ik iets heel snel even opfrissen met een heel kort programma, maar die programma's zijn bij mijn machine voor de fijne was en daar hoort dan ook minder intensief centrifugeren bij. Ik kan wel de temperatuur aanpassen, maar dus niet het toerental vd centrifuge, dat is gekoppeld aan het gekozen programma, en dat is niet altijd handig

Dat kan wel op mijn Zanussi. Extra kort (15-20 minuten ongeveer), 20º en centrifugeren op verschillende standen  Ik heb verder geen aandelen hoor. 

Temet schreef op 12-01-2024 om 08:08:

Die centrifuge is wel iets om op te letten inderdaad. Mijn ideaal zou zijn als ik die apart zou kunnen instellen. Soms wil ik iets heel snel even opfrissen met een heel kort programma, maar die programma's zijn bij mijn machine voor de fijne was en daar hoort dan ook minder intensief centrifugeren bij. Ik kan wel de temperatuur aanpassen, maar dus niet het toerental vd centrifuge, dat is gekoppeld aan het gekozen programma, en dat is niet altijd handig

Voor dar opfrissen heb ik zelfs een speciaal programma: airwash, die gebruiken we nog wel eens.

En bijna alle machines hebben een apart centrifuge programma toch.

Dat aparte centrifugeprogramma heeft onze wasmachine inderdaad ook, maar dat kost dan weer een kwartier ofzo. Beetje onhandig, het zou praktischer zijn als ik het toerental in een programma zou kunnen aanpassen

Fourtyfour

Fourtyfour

14-01-2024 om 09:32 Topicstarter

De nieuwe staat inmiddels. Kortere was cyclus dan mijn vorige, centrifuge apart in te stellen. Stoomfunctie voor grondig reinigen. En.... Hij blijft op de plaats staan als hij centrifugeert en maakt zo'n beetje de helft minder lawaai 😁

En wat voor een is het geworden?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.