Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

zoekertje

zoekertje

24-09-2008 om 13:56

Nieuwe woonplaats gezocht.....

Hallo,

Wij zijn op zoek naar een nieuwe plaats om ons te vestigen, maar zoeken ons rot, en kunnen onze draai er nog niet in vinden. Graag hoor ik van anderen waarom hun plaats zo geweldig is. Wie helpt ons op weg?
Even wat achtergrondinformatie: we zijn een gezin met 3 kinderen (7,4 en 2), we woonden tot maart afgelopen jaar in Zeeland. We zijn ivm. werk verhuisd naar Brabant, maar de plaats waar we nu (tijdelijke huur) wonen bevalt niet. Wat zoeken wij: een plaats in Brabant, Gelderland of Zuid-holland (evt. Utrecht), met een inwoneraantal tussen 5000 - 20000. Met een goede basisschool, een open karakter, dus een plaats waar meer "import" woont. Liefst met wat winkeltjes voor de dagelijkse dingen. En vooral ook een actief dorp, met veel activiteiten. Hiervoor woonden we in nogal een kerkelijk dorp (nogal gereformeerd), dat willen we dus echt niet meer. Oh ja, Voortgezet onderwijs hoeft niet in de plaats zelf te zijn, maar mag wel. Als het maar op redelijke fietsafstand is.

Wie oh wie is zo enthousiast op zijn haar plek dat hij wil vertellen welke plaats het is, zodat wij een beetje een richting krijgen om ons te gaan settelen.

Alvast bedankt!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
*Sophie*

*Sophie*

24-09-2008 om 14:18

Uhm...

Hengelo? Apeldoorn? Arnhem? Deventer? Den Bosch? Ik roep maar wat? Ik woon er zelf niet, maar ik denk dat deze plaatsen 'werelds' genoeg zijn om aan al je wensen te kunnen voldoen. Maar misschien zit ik er helemaal naast

wij zijn ook vast aan het nadenken voor over een jaar of 10. Dan wil ik naar de rechterkant van Nederland.

Succes met beslissen!

groetjes, Sophie.

Tinus_p

Tinus_p

24-09-2008 om 14:30

Heu

Ik zou beginnen met de plaatsjes op minder dan 30 km van de werkplek. Minder forenzen is namelijk ook wat waard.

ingel

ingel

24-09-2008 om 14:35

Zoek gemoedelijkheid

Hoi Sophie,

Bedankt voor je reactie. Wat jij opnoemt zijn allemaal fikse steden, ik zoek het meer in plaatsen tot 20.000 inwoners, meer in de dorpen dus. Maar ik loop in mijn zoektocht er steeds tegenaan, dat het of weer heel kerkelijk is bv., of dat het erg "ons kent ons" is.
Mijn man werkt door heel Nederland, maar zijn kantoor staat in de driehoek van Den Bosch, Tilburg, Eindhoven
De kant van Eindhoven willen we niet op, maar verder kunnen we alles kiezen. We kijken nu naar West-brabant, Zuidelijk Gelderland en Zuid-oost Zuid-Holland. Maar we missen gewoon goede inside-information. Dus verhalen van mensen die er al wonen.
We woonden in Zeeland in een heel klein dorp (2500 inw.), en zoeken wel weer het dorpse karakter, maar wel met meer inwoners en meer voorzieningen. Maar we zijn geen mensen voor in de stad.

Groetjes, Inge

J.

J.

24-09-2008 om 14:58

Goirle?

Ik woon er zelf niet (krijg de naam niet eens naar behoren op z'n Brabants uitgesproken), maar heb er wel familie wonen en het maakt de indruk van een gezellige plaats.
Volgens Wikipedia:
Goirle is een plaats en gemeente in de provincie Noord-Brabant, direct ten zuiden van Tilburg. De gemeente telt 22.419 inwoners (30 juni 2008, bron: CBS), heeft een oppervlakte van 42,21 km² (waarvan 0,01 km² water) en ligt op een hoogte van 15 meter.
De omgeving van Goirle is rijk aan natuurschoon (Regte Heide, Landgoed het Riels Hoefke, Het Ooievaarsnest, Gorp en Rovert). Al te gereformeerd is het daar vast niet )

Marianne

Marianne

24-09-2008 om 15:21

Wel zuid-holland maar misschien net te ver:

Brielle! Ongeveer 9000 inwoners. Had vroeger een regiofunctie voor het eiland, er zijn binnen de Vesting flink wat winkels en een aantal basisscholen + voortgezet en speciaal onderwijs en 2 sportscholen. Diverse artsen, tandartsen binnen de vesting, een mooie bieb en zeer belangrijk: de HEMA . Buiten de Vesting (fietsafstand) nog meer scholen, een zwembad, sportcomplex, theater en nog wat pleintjes met winkels. Brielle is een oude stad met een stuk of 400 monumenten. Geen trein of metro, wel een bus. Veel import, ik vind de sfeer zeer gemoedelijk. Voor openingstijd je spullen bij de schoenmaker op de stoep leggen en het komt allemaal goed.

*Sophie*

*Sophie*

24-09-2008 om 15:41

Oke....uhm...

Tiel dan?
Is wel nog te veel inwoners misschien, maar kijk eens wat ik erover op Wikipedia vond:
....een groot deel van de bevolking onkerkelijk is...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tiel

Het ligt vast peachtig, want aan de Linge! Als ook Tiel te groot is zijn de aangrenzende gemeenten: Neerijnen, West Maas en Waal, Neder-Betuwe, Buren en Geldermalsen.

Op Wikipedia kun je van allerlei gemeenten lezen hoe ze in elkaar zitten, van inwonersaantal tot evenementen en kerkelijkheid. Echt handig.

groetjes, Sophie.

MargotL

MargotL

24-09-2008 om 16:06

Oisterwijk

Oisterwijk is ook zo'n dorp. Bijna 20000 inwoners, genoeg eigen winkels, maar de stad is dichtbij.
Het heeft een station en VO, maar ook goede scholen in de omgeving (Tilburg, Boxtel, Vught).

Succes met zoeken, Margot

Karin

Karin

24-09-2008 om 16:14

Best natuurlijk

Dan ben je op zoek naar best, als ik het zo lees, 28.000 inw, leuke winkels , hele goede voorzieningen op alle gebieden. Is zelfs al een keer op 1 gekomen bij de elsevier op basis van het voorzieningen niveau.

Geen ons kent ons mentaliteit (maar wel gezellig),geen kerkdorp, veel import en er word veel georganiseerd en vooral de ligging is perfect. De trein gaat alle kanten uit, en met de auto ben je ook zo overal als er geen files staan.

Huizenprijs is best fors, maar er staat nu best wat te koop in de nieuwbouwwijken, succes Karin

Bastet

Bastet

24-09-2008 om 16:16

En....

Een goede vriendin van mij woont in Vlijmen.Veel import,gezellig dorp.
Groetjes,Bastet

Heesch

Ik ga ook meedenken. En ik denk direct aan:
Heesch.

Een gezellig dorp op niet al te verre afstand van Eindhoven, Nijmegen en Den Bosch. Er zijn veel supermarkten en zelfs een HEMA. Er zijn meerdere basisscholen en ook een MAVO (althans zo heette dat vroeger, wat het nu precies is weet ik niet).
Er woont ook import, al zullen het geen mensen uit Amsterdam oid zijn, daar is het dorp denk ik te klein voor. Volgens mij heeft het tussen de 15 en 20 duizend inwoners.

succes met het maken van je keuze.

groetjes van Charlotte

O ja, er staat nu een leuk huis te koop, 2 onder 1 kap.

Laminaat

Laminaat

24-09-2008 om 18:06

Zaltbommel

Zaltbommel.
Ligt aan de A2, heeft iets meer inwoners dan je wil, maar is zeer dorps (laten ze het niet horen, het is een vestingstadje) en erg mooi. Alle voorzieningen die je je maar wenst.
Kijk er eens even, of op z'n minst op wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaltbommel
Groet,
Laminaat

Je zoekt mijn dorp/stadje

Wij wonen in Geertruidenberg en voorheen in Raamsdonksveer. Beide zijn leuke dorpen hoewel Geertruidenberg officieel een vesting stad is. Het is kleiner dan een stad maar groot genoeg dat je geen ons kent ons krijgt. Wij hebben hier (geertruidenberg) 3 goede scholen bassisonderwijs en in Raamsdonskveer 5 ook is er voorgezet onderwijs en een aantal kinderdagverblijven. Genoeg supermarkten en anderen winkeltjes en regelmatig leuke dingen te doen zoals braderie, kermis carnaval enz.en niet kerkelijk
Maar ben wel erg benieuwd waar jullie nu wonen?

gr aapie

Aanvulling

Ik vergeet nog wat dingen:
We hebben een hoop groen (parkjes enz), speeltuintjes een grootte kinderboerderij en een buiten zwembad,sportschool en een hoop kinder clubjes zoals gymen, dansen, muziek.
Je merktt wel dat ik enthiosiast ben haha

gr aapie

zoekertje

zoekertje

24-09-2008 om 22:02

Leuk, leuk, leuk!

Wat veel reacties! Mijn man en ik hebben net alles verslonden wat jullie getikt hebben.
Ik zal even zeggen waar we nu wonen, we zitten nu bij het Sprookjesbos. Deze plaats ligt heel mooi, maar er is heel veel overlast van jeugd, de plaats heeft geen "hart", geen activiteiten voor de jeugd.

En enerzijds vinden we de afstand naar opa en oma en andere familie in Zeeland best ver, niet voor ons, maar wel voor hun, daarom kijken we ook meer naar West-Brabant. Maar als we daar geen rekening mee zouden houden zouden we eerder verder Brabant of Gelderland in gaan. Dat is ook een beetje het dilemma waar we mee worstelen.

Wat Marianne tikt, over je spullen bij de schoenmaker voor de deur leggen en dan komt het helemaal goed, dan begint het te borrelen bij me van binnen, want dat is precies de sfeer die we zoeken. Maar dan inderdaad iets dichterbij het werk. Alhoewel mijn man door heel Nederland rijdt, heeft hij toch ook wel met zijn kantoor te maken. Het moet dus een beetje centraal liggen.

Maar dit smaakt naar meer! Roep maar!
Plaatsen die bij ons wel eens de gedachten passeren zijn Drunen, Udenhout, Woudrichem (maar alles om Woudrichem heen is weer zo gereformeerd, dat dat ons weerhoudt, maar we zijn wel dol op vestingsstadjes), Rucphen, Hoeven, Terheijden, Made.

Maar voor komend weekend genoeg om te toeren zie ik wel, van Tiel naar Goirle etc, etc.

Groetjes, en bedankt tot zover!

Ik dus

Ik dus

24-09-2008 om 22:04

Etten-leur

heeft alle eigenschappen die jij benoemd.
Ik kom hier niet vandaan maar woon er nu al een aantal jaren met heel veel plezier. We hebben alles, theater, bios, kunst, kroegen, bieb, stad, veel en goede scholen.
Alles wat je zoekt.

wees welkom!

Zundert

leek mij ook wel wat. Niet zo groot, maar wel veel voorzieningen en er gebeuren zo veel leuke dingen. West-Brabant bovendien. Ik vind het wel een nadeel dat het wat verder van de snelweg af ligt.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-09-2008 om 09:25

Kijk eens even

op funda op postcode 4007. Het is hier heel fijn wonen. Alles bij de hand, weinig criminaliteit. Voor kinderen is het hier het paradijs. De stad is vlakbij, net als de A15. Op www.septieme.nl kan je het nieuwste project zien.
En als je meer wil weten wil ik je wel mijn mailadres geven.

grt, Dendy

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-09-2008 om 09:31

Aanvulling

En wat ik hier vooral prettig vind is dat het kleinschalig voelt maar niet bekrompen. Mensen zeggen elkaar gedag, maar kijken elkaar niet op de vingers. Dat was voor ons de reden om hier naar toe te verhuizen, beetje dorp maar stadse mentaliteit.
Er is nog een oolér die door mijn tip hier is komen wonen, maar ik heb geen idee of die nog op het forum komt.

Dendy

Christine

Christine

25-09-2008 om 11:56

6851

Dat is de postcode van Huissen, waar wij al 11 jaar met veel plezier wonen. Onze kinderen van 7 en 9 gaan er naar één van de 6 basisscholen, dus keuze genoeg
Huissen heeft ongeveer 17.000 inwoners en, hoewel het van oudsher een zeer katholiek dorp is (met nu dus nog steeds een aantal aanverwante, leuke activiteiten), is er inmiddels zoveel import dat ik het makkelijke vond om contacten op te doen. Het heeft daarbij waarschijnlijk wel geholpen, dat op de school van de meiden voornamelijk import zit.....
Qua winkels en andere faciliteiten hebben we ook niet te klagen; er is een HEMA, AH, Super de Boer, Blokker en wat aardige kledingwinkels, maar ook een cadeauwinkel, er komt binnenkort een bijouterie en een Action
Daarnaast is er een levendig verenigingsleven.
Al met al vind ik het een heerlijk dorp (laat ze het niet horen in Huissen; "we" hadden eerder stadsrechten dan Arnhem, waar we vlakbij zitten).

Rondrijden

Rij eens rond in de omgeving waar je nu bent.

Verder, is Bergen-op-Zoom niets?

Anders, Hendrik-Ido-Ambacht (dorps, wel groot, rijke gemeente dus veel voorzieningen), Barendrecht, Ridderkerk, Heerjansdam. Liggen wel in de BibleBelt, maar door de import vallen die nauwelijks meer op. En je zit wel weer op een eiland. Is toch een lekkerder gevoel voor een Zeeuw.

Ja!

Ridderkerk en omgeving is leuk wonen! Dorps maar voorzieningen genoeg. Zou er zo weer willen wonen, helaas werkt man niet mee.
Alhoewel het natuurlijk niet zo dicht in de buurt van Eindhoven enzo ligt.
Succes met zoeken!

Eindhovenaar

Eindhovenaar

25-09-2008 om 13:38

Eindhoven

ik weet dat je Eindhoven al hebt uitgesloten, maar misschien moet je dat toch eens heroverwegen. Eindhoven zelf bestaat eigenlijk uit 6 gefuseerde dorpen, en dat is nog steeds te merken. Eindhoven is een stad met een dorps karakter. Alle voorzieningen zijn er qua winkels en scholing. En zelf woon ik in een jaren 50 wijk, en zit met de fiets in 5 minuten in de bossen en de weilanden. Eindhoven is een groene stad, en ligt in een groene omgeving.
En in een straal van 15 kilometer heb je heel veel grotere en kleinere dorpen.

yvonne

yvonne

25-09-2008 om 13:44

Zeker huissen!

Echt wel! Mijn verhaalje'; ik ben twee jaar terug bij mijn vriend ingetrokken, we hebben samen 4 kids.Mensen zijn heel vriendelijk en gemoedelijk hier.Wordt meoiteloos opgenomen, alles is goed en, ach, doe maar rustig...het komt allemaal wel! Geen gejaag.Verschillende scholen, zowel basis als voortgezet, voortgezet zit trouwens ook om veel plaatsen om ons heen...zat sportclubs...elke keer weer iets anders te doen in het dorp(sorry stad).Tussen de kassen en uitgestrekte weilanden, dicht bij velperbroek circuit(dus vrij centraal)...Ik ga hier NOOIT meer weg!)

emmonis

emmonis

25-09-2008 om 15:10

Aha

vlakbij het sprookjesbos en gereformeerd. Tja, dan is er maar 1 mogelijkheid .
Over Udenhout. Het is een klein dorp, met een duidelijke kern, maar iedereen kent elkaar daar. De sociale controle is er groot.Maar ik denk dat je dat in elk klein dorp tegenkomt. Zelf vind ik Hilvarenbeek leuk. Klein en gemoedelijk. Oisterwijk is groter, er woont meer import en er is een leuk centrum.

zoekertje

zoekertje

25-09-2008 om 15:53

Emmonis

Emmonis, de plaats waar we nu tijdelijk wonen is niet gereformeerd hoor. Het dorp wat jij bedoelt ligt naast ons.
Het gereformeerde dorp dat ik bedoelde lag in Zeeland, daar waar we tien jaar gewoond hebben.

Hilvarenbeek daar heb ik laatst ook iemand over gesproken, die was er verliefd op.
En sfeervolle, kleine plaatsjes, dat is wat we zoeken. Oisterwijk zullen we binnenkort ook eens bekijken, even sfeer proeven.

Bedankt!

Christine

Christine

25-09-2008 om 16:03

Wat leuk, nog iemand uit huissen

...... Wie weet, kennen we elkaar wel!!

Drunen is erg leuk

ik heb er jaaaren gewoond en zou nog wel eens mijn huissie in vlijmen op willen pakken. en dat terwijl het hier ook erg leuk is hoor....zeker nu ik mensen heb leren kennen de afgelopen jaren.

yvonne

yvonne

26-09-2008 om 08:50

Nou, denk het niet! christine

Ik woon pas sinds ongeveer anderhalf jaar hier! Woon jij (vanaf de pleij) Aan het begin of eind van huissen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.