Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
17-01-2019 om 21:07
Soms heb je gewoon trek om iets te snaaien maar is er niks in huis. Tenminste, geen 'officiele' snacks zoals koekjes, chocola of chips. Dan moet je wát natuurlijk een ga je op zoek in al je keukenkastjes. Vandaar dat ik nu een bakje sukade zit. Verrassend lekker moet ik zeggen, zoet maar toch ook fris. Ik eet het wel met een theelepeltje want het is nogal plakkerig. Wat eten jullie in zo'n bui als er niks meer is?
skik
24-01-2019 om 15:17
Stelle
Ik associeer edelgistvlokken inderdaad met de veganistische keuken, want vziw worden ze vooral gebruikt als vervanging van dingen als gerapste kaas. Dus denk ik dan: er is geen reden om die dingen in huis te halen als je geen veganist bent.Ben je wel vegetariër maar geen veganist, dan kan je immers net zo goed geraspte kaas nemen.
Veganistisch Indonesisch/Indisch koken is lastig: trassi is in heel veel gerechten een belangrijke smaakmaker. En daar is toch echt niets veganistisch aan (of zelfs vegetarisch).
Dus dat ik zou denken dat edelgist gezond is en gezond niet lekker, dat maak je er zelf van. Ik denk dat edelgist = veganist, Indisch = niet veganist, dat was het meer.
Groeten,
Temet
24-01-2019 om 15:24
Temet
kaas is pas vegetarisch als het er op staat.
Veel van het gebruikte stremsel is van dierlijke oorspong want goedkoper dan de microbiele stremsels die als bijkomend nadeel in sommige gevallen ook nog geproduceerd zijn met genetisch gemodificeerde microben.
Dus ook als vegetarier zijn edelgistvlokken een goede toevoeging, zeker voor de wat strictere vegetariers.
24-01-2019 om 15:49
Temet
ik maakte voor vegetarische vriendin ooit een heerlijke Gado Gado. Ik zei haar ik moet alleen de satesaus nog even aanpassen.. Zij: doe maar niet. Ik: maar er zit tras..... Zij: niemand vertellen maar het is met trassie veel lekkerder. Ze heeft gelijk natuurlijk
Mijk
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.