Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tonny

Tonny

20-07-2013 om 20:04

Nog mensen met een ouderwets koffiezetapparaat hier?

Van de week viel me op dat ik erg moest zoeken naar de filterzakjes in de supermarkt. Een enorm rek met zelf te malen bonen en allerlei soorten en maten pads, ook nog wel wat vacuum verpakte gemalen koffie, maar filterzakjes, ho maar. Die bleken in een heel ander blok bij de koffiemelk ( wat ik nooit gebruik) te staan.

Hebben jullie nog een ouderwets koffiezetapparaat of zo'n lekker lawaaiig groot ding dat ter plekke maalt etcetera? Of iets met pads ?


Fiorucci

Fiorucci

20-07-2013 om 20:36

Ja hoor

Ik heb een gewoon filterapparaat en een nespresso.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-07-2013 om 20:37

Wij hebben

zo'n lawaaiapparaat wat zelf maalt. Dat wilde mijn man graag. Tis een hoop gedoe met schoonmaken, maakt herrie en de bonen die wij het lekkerst vinden kosten een vermogen. Maar het is wel vreselijk lekkere koffie!

Dendy

Tink

Tink

20-07-2013 om 20:52

Hier

... een gewoon ouderwets filterapparaat, van Braun geloof ik. Nou drinken wij zo weinig koffie ik jaren doe met een pak filters, maar een poosje terug waren ze dan toch op. En ik moest inderdaad ook even zoeken!

Vic

Vic

20-07-2013 om 21:06

Senseo

En ja, dat vind ik echt lekker

Een heel gewone Rowenta. Ik heb een tijdje een Nespresso gehad, maar dat liep qua kosten een beetje uit de klauwen en was met visite of verjaardagen een langdurig karwei om iedereen van een kopje koffie te voorzien. Daarom mijn oude trouwe apparaat weer tevoorschijn gehaald. De koffie komt direct in een thermoskan, blijft lang lekker en je kan veel tegelijk maken.

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

20-07-2013 om 23:20

Senseo

Als het geldschip ooit nog eens aanmeert, wil ik graag een espresso-apparaat, maar tot die tijd doen we het met een simpele Senseo.

neteret mut

neteret mut

20-07-2013 om 23:26

een gewoon koffiezetapparaat, geen Senseo of anders soortgelijks. Geen enkel probleem om filters te vinden, aldi, lidl, elke supermarkt heeft ze bij het koffieschap staan (voorzover ik weet dan)

Merel

Merel

20-07-2013 om 23:46

Dendy

Dendy, wij hadden eerst ook hele dure bonen van Simon Levelt, ik geloof 23 euro de kilo. Nu hebben we een hele lekkere variant gevonden, gewoon bij de Lidl (iets van 7 euro de kilo) en echt net zo prima, misschien een keertje proberen? (man hier is n.l. ook een echte zeur wat koffie betreft, niet snel tevreden, maar deze is echt volmondig goedgekeurd) En dat scheelt dus wel.
Zo'n boontjes machine is tegenwoordig niet zo heel duur meer en ik vind het makkelijk dat ik binnen een minuut een kopje koffie heb en niet eerst het te moeten gaan zetten.

Knurf

Knurf

21-07-2013 om 09:05

Gewoon koffiezetapparaat hier

ik heb niks met Senseo, of Nespresso of weet ik wat allemaal. Elke ochtend zet ik twee koppen koffie in mijn Brauntje, gewoon snelfiltermaling (meestal DE of Perla) in een filterzak nummer 4.

En inderdaad is bij de AH het koffie-rel ook helemaal gereorganiseerd laatst, nu stonden de filterzakjes ineens bij de suiker en de melkpoeder in plaats van bij de koffie.

nathalie

nathalie

21-07-2013 om 09:56

Net als knurf

Een gewone ouderwetse Braun met snelfiltermaling uit een pak. Merk wisselt wel eens, is een tijd Perla geweest, of van de Lidl, nu is het K&G. En in de tent zetten we nog uit de hand, met een keteltje kokend water en een los filter bovenop de thermoskan. Heerlijk rustgevend!
Een collega van mijn man heeft ook zo'n ding waar bonen ingaan en koffie uitkomt en volgens hem is dat de enige echte koffie. Flinke prijs per kopje. Gelukkig hebben wij niet zo'n verfijnde smaak en ik vind onze koffie al sowieso beter smaken dan senseo.
Kaaskopje, je hebt het over een geldschip maar is senseo niet een stuk duurder dan gewoon los zetten met een pak koffie en losse filters?

amk

amk

21-07-2013 om 10:05

Ergens wel

Beneden in de berging in de originele doos staat een koffie apparaat. Komt er 2x per jaar uit. 1x voor het jaarlijkse badmintontoernooi en 1x voor onze gezamelijke verjaardag. En dan nog moeten anderen de koffie zetten als ze iets drinkbaars willen. Koffiedrinkers bij mij moeten het doen met oploskoffie. Maar ik heb weinig echte koffiedrinkers in mijn omgeving de meesten drinken al zo lang ik ze ken allen thee.

dc

dc

21-07-2013 om 12:11

Ik koop altijd max havelaar koffie, en toen ik een keer zocht naar zoiets voor een senseo kon ik het niet vinden, dus ben ik bij de ouderwetse filtermachine gebleven.

Zelf malen

dat maakt het grootste verschil.

Sinds het espressoapparaat is geexplodeerd zetten wij weer filterkoffie met de hand.

Maar dus wel zelfgemalen.

Fiorucci

Fiorucci

21-07-2013 om 12:41

Bij de Wereldwinkel heb je dergelijke pads, fairtrade.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-07-2013 om 12:42

Combi

Hier een 'gewoon' koffiezetautomaat (dus met filterzakjes), maar wel een die de bonen maalt.

Gewoon snelfiltermaling hoor. En een ouderwets koffieapparaat. Geen problemen met kopen van koffiefilters of koffie. Overal kan je het gewoon krijgen. Van plus tot AH en van liddl tot aldi.
Als we een keer zin hebben erin malen we bonen en zetten met de hand. Maar dat is meestal in de winter
Dan klop ik ook echte slagroom meestal....heerlijk.
Ik houd helemaal niet van senseo. Gruwelijk vind ik dat, brrrr vieze smaak, lijkt niet eens op koffie. Wel van nespresso (heet dat zo?) waar de bonen á la minuut gemalen worden, dat vind ik wél lekker. Voor een keertje dan. Ook vinden wij erg lekker zo'n klein potje dat je op het fornhuis zet om espresso te maken. Daarvoor malen we meestal ook bonen. Dat doen we ook met grote regelmaat. Maar ook meestal in de winter.
groeten albana

Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-07-2013 om 14:31

Ijvogeltje

Welke combi hebben jullie? Wij hebben een volautomaat,maar vooral het gedeelte waar de koffie gezet wordt is een ellende met schoonmaken. Slangetjes vol met prut.

Dendy

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-07-2013 om 16:43

Dendy

Het is een apparaat van Princess. Hij werkt als gewoon koffiezetapparaat: je doet de juiste hoeveelheid water er in, een filterzakje in de houder, en je plaatst de koffiepot eronder. Je doet er alleen geen snelfiltermaling in, want het apparaat heeft een bonenreservoir. Je stelt met een aparte knop in voor hoeveel kopjes het apparaat moet gaan malen. Geen slangetjes, geen prut, geen onderhoud

Rafelkap

Rafelkap

22-07-2013 om 08:28

Filter

Hier ook filterkoffie, filter met lange tuit (zodat ie niet snel omvalt, vd bever) op thermosfles. Scheelt weer een apparaat die we niet hoeven te ontkalken en geen ruimte inneemt.
Zelf malen wil ik ook eens proberen, ga ik me na de vakantie eens in verdiepen.

madelief

madelief

22-07-2013 om 10:07

Filterkoffie

Mijn schoonmoeder zet altijd filterkoffie, de lekkerste koffie ooit
Vindt mijn man. Ik drink geen koffie dus wij hebben zo'n herrie bonen/machine. Nu heeft manlief elke keer een verse kop. Op de boot begaf de Senseo het op zaterdagavond toen alles dicht was. We hebben altijd wel een filter met koffie aan boord maar lang leve marktplaats, we konden dezelfde avond zo'n Nescafe Dolce Gusto ophalen om de hoek van de haven. Die koffie is duurder dan de Senseo maar omdat we er alleen in de weekenden en vakanties zijn is dat goed te doen. Hij vindt de koffie overigens wel lekkerder dan de Senseo.
Maar als hij bij zijn moeder is drinkt hij echt het liefste de hand-opgeschonken-filter koffie!!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

nolly

nolly

22-07-2013 om 13:24

Gewoon

wij hebben een gewoon koffiezet apparaat.

Ik wil nog steeds wel graag een zetter waar ik ook cappuchino's in kan maken en dan het liefst eentje waar gemalen koffie in kan én waar pads inkunnen. zodat je kunt kiezen wat je op dat moment wil.
De pads zou dan meer zijn om andere smaakjes te proberen en het af en toe te doen.

oja, en ik heb oploskoffie in huis voor mn zoon. Die vind dat lekkerder dan gewone koffie.

Allebei

Even gauw koffie zetten we met de senseo, maar als ik meer zet of als er bezoek is gebruik ik het ouderwetse apparaat, wat inmiddels eigenlijk wel aan vervanging toe is...

Braun

Hier ook een Braun met filterzakjes. Op mijn werk hebben we zo'n bonenmaal apparaat. De koffie uit mijn apparaat vind ik lekkerder. Mild maar toch vol smaak. De koffie op mijn werk is heel pittig, soms lekker, maar niet altijd.

+ Brunette +

+ Brunette +

24-07-2013 om 13:58

Geen enkel apparaat. bestaat dat nog?

Mijn dochter en ik drinken geen koffie. Soms maak ik koffie voor visite met zo'n mediterraan potje met een taille en van die hoekige rondingen (http://www.bing.com/images/search?q=cafetera&FORM=BILH). Stond toevallig in het huis toen ik het kocht, anders zou ik me waarschijnlijk beperen tot Nescafé.

Fiorucci

Fiorucci

24-07-2013 om 15:24

Tuurlijk

Zat mensen gebruiken een perculator of een doordruk koffiezetter.

Pluk53

Pluk53

24-07-2013 om 16:41

Doordruksysteem

geeft de lekkerste koffie. Kijk onder "French press".

Fiorucci

Fiorucci

24-07-2013 om 17:16

Pluk

De koffie is prima inderdaad, maar die uit een perculator ook. En nespresso ristretto..

Knurf

Knurf

24-07-2013 om 19:30

Maar fio

'Zat mensen gebruiken een perculator of een doordruk koffiezetter.'

Maar om het water warm te krijgen heb je toch een waterkoker of een gasfornuis nodig? Of zijn dat geen apparaten?

Fiorucci

Fiorucci

24-07-2013 om 21:56

Knurf

Ja, dat is waar. Maar dat geldt dus ook voor de perculator die Brunette noemt....die moet ook op het gas.

Gewoon apparaat

Wij hebben ook nog een ouderwets koffiezetapparaat en het bvalt verder prima. Ik zie geen reden om op zo'n duur pad- of herrieapparaat over te stappen Maar inderdaad, supermarkten lijken meer en meer de filterzakjes te verstoppen...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.