Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Emma b

Emma b

09-11-2008 om 20:20

Nogmaals de was: hoevaak wassen jullie per week?

Ik heb hier al een aantal keren draadjes gezien over de was, ook waarin mensen aangeven hoe vaak ze wassen per week. Toch nog een keer de vraag om helder voor mezelf te krijgen hoe jullie toch zo weinig kunnen wassen.
Het lukt mij niet. Ik heb hier laatst in een draadje op geschreven dat ik 5 keer per week was. Dacht ik.
Niet dus. Het is wel 7/8/9 keer. Zeker als er ook beddengoed gewassen wordt.
Wij zijn met 3 hier in huis. Twee kinderen, totaal 4 keer sport op school (met handdoek en douchen), 6 trainen plus wedstrijden (met douchen) voor sport, 2 keer fitnissen, 2 keer pilates, 3 keer zwemmen, 1 keer sauna. Dan broeken 3 dagen aan (vroeger was dat maar 1 dag) als ze schoon blijven, net als vesten. Ondergoed en shirt iedere dag schoon. Ondergoed en sokken ook. Handdoeken uit de douche samen met handdoeken van sport 2 keer per week/3 keer per week.
Wat doe ik nu verkeerd? We zijn maar met z'n drieen. Hoe kan het nu dat ik hier op ool lees dat gezinnen om de dag wassen? Sporten jullie minder?
Kortom: hoe beperk ik mijn hoeveelheid was?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

09-11-2008 om 20:31

Handdoeken

Da's inderdaad wel vaak met 3 mensen...
Wat ik hier doe met de handdoeken: naar sport neem je geen schone handdoek mee, maar de handdoek uit de badkamer. Voor het douchen kun je dan weer een schone handdoek pakken. En hier wordt door kind niet gedouched op dagen dat hij dat elders doet, dus dat is maar één keer een natte handdoek.
En hoe vol zit jouw machine eigenlijk? Hier krijg ik de deur zowat niet dichtgedaan, zo vol zit het ding.
In totaal zit ik meestal op 3 wassen per week (2 volwassenen, 1 6-jarige en 1 dreumes).

Massi Nissa

Massi Nissa

09-11-2008 om 20:36

Vijf keer

Hier twee volwassenen (elk 1 sport) en een dametje van bijna twee dat nog volop kwijlt, morst, op haar knieen met een stokje in een regenplas zit te roeren etc. Ik heb gemiddeld zo'n vijf wassen per week (5 kilo per was). Soms meer (bedden doe ik 1x per drie weken), soms eentje minder. Ik sta zondagsmorgens dus vijf wassen te strijken, min datgene wat wij alweer uit de mand hebben gevist omdat we het tussendoor nodig hadden.
Ik vind dat ik achterlijk veel was, vooral omdat man en ik toen wij nog een duootje vormden elke week twee wasjes draaiden, een wit en een bont. Maar het kan toch nooit dat een kind voor drie extra wassen zorgt? Zijn we dan zelf makkelijker geworden? Ik heb wel het idee dat er ook meer handdoeken, theedoeken en vaatdoekjes doorgaan dan voorheen.
Groetjes, ik lees mee want ik wil ook minder wassen
Massi

mopperkont

mopperkont

09-11-2008 om 21:07

5 a 6 keer

En dan maximaal 2 wasjes per dag, omdat ik heel lang strijken niet fijn vind.

Ongeveer 6 á 7

Wij gezin van 5. Ik denk dat ik gemiddeld 6 á 7 wassen per week heb. Scheelt trouwens wel of het beddengoed erbij zit of niet. Al verschoon ik nooit alles tegelijk, maar om de beurt. En hier extra 3x gymkleding + handdoek van de kinderen en 1x per week 3 maal scouting kleding.

Ik was zeker niet elke dag, meeste was ik in het weekend, maar natuurlijk ook wel door de week. Ik heb altijd volle machines en sorteer op rood/oranje/roze, donker bont, licht bont en wit. Kleding die niet vies is, gaan nog een dag aan. Dit geldt niet voor ondergoed en sokken, die gaan elke dag schoon. Man zijn werk shirts gaan wel dagelijks in de was.

Blijft toch leuk die was draadjes :o).

Groetjes, Pinkelot

Katrien

Katrien

09-11-2008 om 21:30

Hier één was per dag

Ik doe één was per dag, dus 7 per week.

Gezin bestaat uit 3 personen (echtgenoot, dochter en ik). Maar ik heb ook 5 opvangkindjes, die zorgen ook voor meer was (slabbetjes, slaapzakken, matrasovertrekken, washandjes, ...).

Maandag: keukenhanddoeken, vaatdoeken, slabben, ondergoed (60°)
Dinsdag: beddegoed (30°)
Woensdag: badkamerhanddoeken, washandjes (60°)
Donderdag: kledij (30°)
Vrijdag: matrasovertrekken, slaapzakken opvangkindjes (30))
Zaterdag en zondag: kledij (30°)

Zonder opvangkindjes zou ik waarschijnlijk 2 à 3 wassen minder hebben per week.

Katrien

3-4 keer

Mijn gezin bestaat uit man, vrouw en twee kinderen (1 en 4 jaar oud). Ik denk dat ik zo'n 3-4 keer per week was. Met beddengoed doen we denk ik 2 weken, verder worden handdoeken meerdere keren gebruikt. Man sport niet en ik 1-2 keer per week. Kleren die nog redelijk schoon zijn worden nog een dag gedragen. Ondergoed en sokken elke dag schoon.
De trommel van de wasmachine prop ik ook behoorlijk vol. Geen idee hoeveel kg was er eigenlijk in gaat.

Gebruiken jullie eigenlijk altijd een wasdroger of hang je het op? Ik ben vaak te lui om het op te hangen en doe dat meestal alleen met 'fijn' goed. Ophangen gaat ook niet als ik meerdere wassen achter elkaar draai, dan kom ik ruimte te kort.

Ach valt wel mee

ik was nu 5x per week en wij zijn ook met zijn drietjes.

Het is 7x geweest maar mijn dochter moet nu 2 dagen met haar bovenkleding doen (tenzij vies) en ik doe haar beddengoed nog maar 1 keer per maand (ze heeft om de dag een schone pyjama aan).

Zwemkleding van dochter en mij hangt over het randje van de mand en wacht nu totdat er weer donker gewassen wordt a 2x per week. Vriend sport niet meer, dat scheelt ook 1 was per week.

Het grote verschil hier is dat ik tegenwoordig alle handdoeken en ons beddengoed wit is en van katoen. Ik heb dus 3x per week een volle wasmachine met helemaal wit op hoge temperatuur. Erg handig vind ik, ik ga alle nieuwe theedoeken etc ook allemaal spierwit doen.

amk

amk

09-11-2008 om 22:38

Weinig

1 volwassene, 1 3-jarige. Sporten beide. 1x per week samen zwemmen, en ik zelf nog 2 of 3x per week hardlopen.
Wij hebben gemiddeld 2 wasjes per week. Meestal eigenlijk maar 1,5. 1 bonte en een halve witte. Als mijn beddegoed gewassen wordt is het 1 was extra.
Dochters beddegoed gaat elke week, ik moet toch ergens dat kreng mee vullen. Er kan volgens de gebruiksaanwijzing 6 kg in. In de praktijk past 8 of 9 ook prima. Goed vol is dan ook wel mijn motto.

Verder kan ook mijn 3-jarige kleding best 2 of 3 dagen aan. Zeker nu ze minder buiten spelen op het kdv.
Handdoeken gaan hier 2 dagen mee. 3 jarige gaat op woensdagen bij papa in bad. Die handdoeken heb ik dus niet. En als we zwemmen douchen we thuis ook niet nog eens.

Ik heb een droger, maar gebruik die alleen in de wintermaanden en dan alleen voor het beddengoed, want dat is te groot om op te hangen. De droger draait dan ongeveer 1x per 2 a 3 weken.

Verder hangt alles op rekjes aan de deur.
Ik was alleen op zaterdag en op zondagavond vouw ik alles weg. Ik strijk hooguit 1x per half jaar. Kijk wel uit met dat rot klusje, zorg gewoon voor kleding die niet gestreken hoeft te worden, en laat de was niet te droog worden. Als je het dan netjes op hangt kun je de nog aanwezige kreukels er zo uitstrijken met je handen tijdens het opvouwen.

groetjes,
Angela

Margriet*

Margriet*

09-11-2008 om 22:48

Ik schat standaard

zo'n 6, en soms extra wasjes (wel altijd korter programma) van overmatige stinkende sportkleding/kinderen die modderig uit het park komen en stijf staan van het vuil (van jas tot schoenen modder) en soms na een dagje strand alle badhanddoeken.
Wij zijn met twee volwassenen drie kinderen die veel buiten spelen, 2 x per week gymmen. Wij sporten twee keer per week en dochter 1. Kinderen krijgen met gym nogmaals dezelfde handdoek mee (in 1 week). Hier bedden verschonen elke twee weken.
Onze trommel heeft wel een inhoud van 7 kilo, ideaal.

Hier zo´n 14 x per week

Elke dag een handdoekenwas, 2 x per week donkere, 2 x per week lichte, 2 x per week ,matjes, hondendeken, kattedeken etc. Met beddengoed 2 a 3 extra wassen, dus dan zit ik om de week al gauw op de 16 a 17 wassen.
Gezin bestaat uit 5 personen.
Elke dag schone handdoeken, maar dat begrijpen jullie wel, veel sporten etc, dus veel handdoeken.
IK heb ergeen problemen mee hoor, de trommels zitten altijd helemaal vol,
groetjes Melanie

Sport en 2 kinderen

hier 4 personen. 2 kinderen die veel sporten én op school natuurlijk. 2 volwassenen die allebei 1 keer per week sporten. voor schoolsport hebben de kinderen zo'n 'sporthanddoek', zo'n dun geval dat meteen opdroogt, meer een zeemlerenlapgeval. dit omdat douchen op school meestal niet meer behelst dan er onder door lopen en je hebt dan ook meteen niet zo'n zwaar natte handdoel in je tas. die gebruiken ze 2 keer.ze hangen hun gymspul wel uit na de dag (op rekje in garage waar ook de kast met sportspul staat). de sportkleding voor school ook. volgens de kinderen is de sport op school ook geen 'echte' sport (ze bedoelen ze worden er niet echt warm van....te goede concitie ben ik bang). voor sport buiten school nemen ze wel een gewone handdoek mee, wel een kleintje. oudste 1 keer per week, jongste 3 keer. ze douchen daar met shampoo en al en douchen dan thuis niet meer..de andere dagen dat ze thuis douchen gebruiken ze de 'kattewasjeshanddoek' van henzelf.erna in de was. man en ik ook. voor sport hebben ze geen dikke kleding. alleen 2 gympakjes en voor school een trainingsbroek+shirt. van dat dunne trainingspakspul. voor wedstrijden hebben ze een trainingspak van vereniging die het ook wast. al dat sportspul is al wel een wasmachine bij elkaar. ik heb gemerkt dat het ook uitmaakt welk matriaal je voor sporten hebt. die 'dunne' trainingspakken nemen nog niet de plek in van een half 'gewoon' trainingspak.idem met de sporthanddoeken. voor de rest....1 was met beddegoed, 1 was met handdoeken/theedoeken/sokken e.d., 1 of 2 bonte wassen.
totaal ongeveer per week 5 á 6 wassen. ik was niet op vaste dagen. alleen het sportspul gaat standaard in het weekend. de 6-de was overlapt vaak de week (dus helft ene en helft andere week). beddegoed past hier meestal bijna in de machine. soms 1 laken of overtrek niet en dan was ik die bij de witte was in. de bonte was is ook wel weersafahankelijk. oudste gaat 12 km op de fiets en als het erg regent is d'r broek vol modder b.v. in de zomer is het altijd minder dan 's winters.
misschien moet je eens kijken naar die sportspullen wat ze aan hebben en waarmee ze afdrogen of je daar geen dunner matriaal voor kan krijgen. of er rekening mee houden met aanschaf in ieder geval. als ze hier b.v. veel zwemmen(hittegolf ofzo) en elke keer een badhanddoek meenemen was ik ook elke dag. die grote handdoeken nemen gewoon véél plaats in in de machine.sinds ik me dat realiseer koop ik alleen nog maar dunne grote handdoeken.
groeten albana

Ouders Online en kleding

kinderen en ik schone kleding om de 2 á 3 dagen. ligt er ook aan wat we doen enzo. broeken meestal 3 dagen truien e.d. meestal 2 of 1. ondergoed elke dag schoon. man heeft werkkleding. 2 sets per week. shirt elke dag schoon. sokken elke dag. jongste elke dag schone pyama oudste+ik 2 per week. man slaapt in onderbroek.
groeten albana

angel3

angel3

10-11-2008 om 09:46

Handdoeken recyclen

Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik zou zeggen: handdoeken recyclen. Ik pak niet elke dag een schone handdoek en de kinderen ook niet. Kan best 3 dagen met een handdoek doen. Ook bijv de zwemhanddoek van zoon laat ik drogen en die gaat gewoon nog een keer gelijk in de zwemtas. Scheelt enorm veel was en ik vind het onnodige was. Na het sporten lekker douchen en dan handdoek uithangen en zweetkleding in de was. Handdoek kan makkelijk nog een sportdag mee.

Kleding van de kinderern elke dag schoon (zijn nog klein en dus altijd vies.). Kleding van mezelf doe ik vaker aan.

Ik heb meestal 4 a 5 wassen per week ofzo tenzij er beddengoed bij zit (om de week doe ik de bedden)

3 wassen per week

Twee volwassenen, éen peuter. Niemand sport hier (ha!sporten is slecht voor het milieu vanwege al die was! weer een reden om het te laten ). We doen lang met handdoeken, bovenkleding wordt indien mogelijk meerdere dagen gedragen (en tussendoor even uitgehangen).
Op zaterdag en dinsdag een was met alle kleding etc, op 40g, en op zondag al het beddegoed. Heel af en toe een wasje tussendoor met bijvoorbeeld alleen rode en bruine kledingstukken.

Maar wij gaan dit niet volhouden, want zoon verhuist straks naar een groot bed en dan neemt dat beddengoed meer ruimte in beslag, en er komt in het voorjaar ook nog gezinsuitbreiding. Dat worden dus minstens 4 wassen per week, mogelijk 5. Er zal tegen die tijd ook een droger aangeschaft worden, nu hang ik alles nog op (bij ons in huis droogt het snel, gek genoeg).

Groeten,

Temet

Gewoon accepteren

en elke dag een was draaien en de wasdroger gebruiken. Je doet wat je kan !

En jij bent heel milieu bewust dus ach dat compenseert zich wel.

Vera*

Vera*

10-11-2008 om 10:50

Ik denk

dat ze de microverzelhanddoekjes bedoelt. Inderdaad, klein en compact plus zo weer droog.
Goedkoop zijn ze bij de Xenos.

Johanna

Johanna

10-11-2008 om 11:24

Ha, hier is de viezerik weer...

Tijden geleden ben ik eens een draadje begonnen met "Ik ben een viezerik" en inderdaad, dat wordt maar weer eens bevestigd hier.

Wil je minder wassen, dan moet je je kleding meer dragen. Van bezwete, stinkende sportkleding kan ik me voorstellen dat je dat schoon wilt hebben, maar handdoeken die je uit de douche gebruikt zijn toch niet vies? Je droogt toch een net schoongedoucht lijf af, dus op die handdoek zit alleen maar water. Ja, en ook wat huidschilfers, maar die zijn ook van mezelf, dus daar kan ik niet mee zitten.
Kleding die niet zichtbaar vies is en niet stinkt, blijf ik gebruiken. Vooral spijkerbroeken... die gaan een hele tijd mee. Tussendoor kleding uitslaan of uithangen doe ik wel. Daarmee sla ik stof of haren e.d. uit de kleding en ziet het er weer keurig uit.
Beddengoed doe ik ook niet elke week, zeker de dekbedhoezen niet, die liggen toch gewoon bovenop je en worden niet echt vies. Onderlakens en slopen natuurlijk wel, dus die was ik ook vaker.

Maar nogmaals, als je minder wilt wassen, moet je vaker je kleding gebruiken. Dat iets vies is omdat je het gebruikt hebt, is vaak maar een idee. Als je je net gewassen was lekker buiten hangt, wordt het ook al vies... je moest eens weten wat er in de lucht zit aan vuiligheid.

O ja, ik was (met 3 personen) 2 keer per week, soms 3. Vies he ....

Johanna

Mathilde

Mathilde

10-11-2008 om 12:00

9-10 keer

En ik baal ervan. Manlief gaat om de dag sporten en trekt daarna schone kleding aan. Dat levert dus twee kledingoutfits in de was op, plus een drijfnatte handdoek en drijfnatte sportkleding. En minimaal vijf overhemden in de week (strijk strijk). De kids moeten na een dag ook schone onder- en bovenkleding aan, hoogstens kan oudste dochter een dag of wat langer met een broek of rok. Ze staan namelijk het liefst op hun kop in de zandbak of kruipen door de modder en er gaan heel wat glaasjes drinken om. Of ze vegen hun snotneus aan hun mouw af (heb je er 's avonds van die harde korsten aan, gatver). Ik kan geen twee dagen achter elkaar hetzelfde t-shirt aan, dat stinkt. Een broek/bh moet ik na drie dagen ook vervangen, anders krijg ik steenpuisten. Dus ik kom makkelijk op drie witte wassen, drie donkere wassen, twee handdoekenwassen, een wolwas (manlief z'n sokken) en een fijnwas per week. Als ik het beddengoed verschoon, zijn dat ook twee wassen (eens per twee weken). Ik draai doordeweeks elke dag een was, in het weekeinde twee per dag. Toen ik nog alleen woonde, had ik elke twee weken vier wasjes. Dat waren nog eens tijden...
Mathilde

Chantelle

Chantelle

10-11-2008 om 12:53

Wat vind je zelf prettig?

Tja, ik vind een wasmachine aanzetten niet zo'n probleem. Ik slaap graag in een schoon bed. Dus met twee volwassenen en twee kinderen in een groot bed betekent dat alleen al 2 wasmachines (6kg) per week. En dan heb ik het nog niet eens over een rondje winterjassen en/of speeljassen (ik heb buitenspeelkinderen), rugzakken, dekbedden, moltons, boxkleed, etc.

Drie wassen lijkt me dus heel erg weinig!

Sporten is hier nog niet zo'n issue (kleine sportbroekjes, zwembroekjes, fitnesskleding neemt maar weinig plek in...) maar toch kom ik makkelijk aan de 10 tot 12 wassen per week (2 volwassenen en 3 kleine kinderen waaronder 1 baby). Handdoeken gebruiken we meestal twee keer. Voor de sport/zwemles/gym heb ik een stapel goedkope IKEA handdoekjes. Lekker dun (past het ook beter in de gymtas), lekker opvallend kleurtje (minder snel kwijt) en goedkoop (als er eens eentje kwijt raakt)...

Chantelle

Chantelle

10-11-2008 om 12:56

Zwemhanddoek recyclen?

"Ook bijv de zwemhanddoek van zoon laat ik drogen en die gaat gewoon nog een keer gelijk in de zwemtas."

Sorry, maar dat vind ik dus erg vies. Die handdoek ligt op de vieze grond waar iedereen met de zwemmerseczeemvoet over heen banjert. Brrrr!

Johanna

Johanna

10-11-2008 om 13:28

Zo vies nou ook weer niet!

Een handdoek die op de grond heeft gelegen in de openbare kleedruimte van een zwembad... nee, dat vind ik ook vies. Maar ik zorg ook (en heb daar kind ook in getraind) dat handdoeken überhaupt niet (thuis niet en in zwembad niet) als mat gebruikt wordt. Dan kan je hem best nogmaals gebruiken.
En een shirt wat ik één dag aan heb, is helemaal niet vies bij mij, hooguit in de zomer als het erg warm is of als ik geknoeid heb met koken of eten.

Ik was mijn kleren liever niet zoveel:
- daar worden ze maar snel oud van;
- kost me teveel stroom;
- kost me teveel tijd;
- is slecht voor het milieu;
- is slecht voor mijn humeur.

Johanna

Te koop in sportzaken emma

je kunt ze in sportzaken kopen. vraag daar gewoon naar een sporthanddoek. dan zie je wat het is. formaat kleine handdoek, voelt als nep-zeemleer en droogt formidabel af (mitsjehet niet met wasverzachter wast). ik ken ze van 'vroeger' toen kregen wij ze ook mee van mijn ouders. ook voor zwemmen en tussendoor afdrogen. die van nu zijn wel van iets ander matriaal (w.s. beter). ze drogen ook razendsnel, zelfs opgepropt in een tas. dus geen gestink. kijk alleen even in de sportzaak wat het is, maar koop ze niet, ze zijn daar vreselijk duur! wij hebben er behoorlijk wat van het kruidvat. daar zijn ze weleens in de aanbieding (elk jaar wel een keertje). ze kosten dan rond de 5 euro. ze zijn ook vast wel op internet te krijgen. ik heb er ook wat van de zwemvereniging waar dochter op zat. maar in de sportzaak kosten ze 30 euro!
maar we hebben ze al jaren en ze gaan vast nog lang mee...dus de investering waard van 5 euro.
groeten albana

angel3

angel3

10-11-2008 om 16:10

Inderdaad johanna

niet op de grond in het zwembad, dat doe ik echt niet!!! en als je daarvoor zorgt kan die handdoek makkelijk nog een ronde mee.
Ik ben ook vast een viespeuk. Geen vlekken op kleding ? of stank dan kan het nog wel een keer. Ik zweet sowieso totaal NIET dus ik doe met gemak 2 a 3 keer met een shirt.

En hier

ik draai zo'n 7 à 8 wassen per week. 1 keer in de 2 weken komen daar extra wassen voor het beddengoed bij. Ons gezin bestaat uit mij, mijn man en 3 kids. Kids krijgen iedere dag schone kleren aan, alleen een broek wil bij de middelste wel eens 2 dagen meegaan. Man trekt ook iedere dag alles schoon aan en doucht door de week iedere dag 2 keer (zweet erg 's nachts en werkt in een slachterij dus zit vaak onder de viezigheid als hij thuis komt). Handdoeken gaan na gebruik in de was.

amk

amk

10-11-2008 om 20:56

Ha, in het zwembad

neem ik juist een handdoek mee die daarna in de was moet. Juist omdat ie toch op de grond beland. Ik wil namelijk niet met mijn voeten in het zand staan als ik dochterlief afdroog.

groetjes,
Angela

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2008 om 00:56

7 wassen per week toch wel

Vanavond heb ik toevallig niet gewassen. Ik had er gewoon geen zin in, maar het kan op bijvoorbeeld zaterdag weer zo zijn dat ik er 2 of 3 doorjakker. Het moet toch gebeuren. En ik was zoveel mogelijk op kleur of soort. Spijkergoed bij elkaar al dan niet gecombineerd met andere kledingstukken die daarbij passen, wit apart, rood/geel/roze/oranje bij elkaar, wat kwetsbaardere weefsels bij elkaar, enz.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2008 om 01:00

Zwemmen

Die handdoek ligt op de vieze grond waar iedereen met de zwemmerseczeemvoet over heen banjert.===
Dat hoeft niet natuurlijk. Je kunt ook een kleine handdoek meenemen speciaal voor de voeten. Ik hergebruikte badlakens overigens ook niet na de zwemles. Het is toch lekker om een versgewassen exemplaar te krijgen in plaats van een lap die al naar chloor ruikt?

Marmar

Marmar

11-11-2008 om 02:38

Aantal wassen geen standaard eenheid

Eerst had ik een ouderwets loeigrote wasmachine. Daar kon me een hoeveelheid was in! Nu heb ik er een, die een stuk kleiner is. Maar wel zuiniger, minder lawaai, meer programma's...
Ik moet wel vaker wassen dan indertijd met die grote. Een deel is omdat mijn kinderen zo gegroeid zijn. Al die kleine babykleertjes gingen van 1 week zo in de trommel - dat red ik niet meer met pubers.
Overigens, de oudste woont niet meer thuis en zij doet dus haar eigen was. Dat scheel meer dan het aantal wassen! Al dat gemopper als fijnste shirt nog niet schoon/droog was....!!!! Of het zoeken van de andere helften van een stel sokken in een ontplofte puberkamer... :-O

Vera*

Vera*

11-11-2008 om 16:22

Xenos

De xenos heeft ze ook in het assortiment.

Luiers+xenos

jullie zien, volgens vera heeft xenos ze ook (zit hier niet dus heb geen idee). dat met die luiers ken ik ook....ik heb de kinderen járen afgedroogt (thuis) met hydrofielluiers. ontstaan doordat oudste een nogal 'moeilijke' huid heeft (tip van huidarts) en dat werkte als een tierelier. maar ja, na 8 jaar afdrogen en wassen zaten de gaten erin+ ze werden ook een beetje te groot voor die hydrofielluiers, had ik er 1,5 (dus 2) nodig.....wég voordeel qua wassen. maar het 'werkt' ong. hetzelfde als die sporthanddoeken.
meestal heeft kruidvat ze rond sinterklaastijd herinner ik me. want ik heb ze verschillende keren rond die tijd 'gegeven' (aan kinderen+ broers). én voor de zomer meestal.
ik zal opletten.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.