Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nu vogels bij nestkastje?

een  creatieve technische zoon heeft vorige zomer een vogelvilla inclusief overdekte veranda ontworpen en in elkaar geknutseld. Man heeft m  opgehangen. Erg hoog, en met de opening de verkeerde kant op..l( pas op internet geneusd toen ie al  hing) 

Tot m’n verbazing  zitten er vandaag opeens  2 vogels in/op/bij de villa. Koolmeesjes volgens mij. Is dat niet een beetje een raar moment? Gaan die nu nog broeden? ( beetje laat)  Of zijn ze op zoek naar een knusse slaapplek voir aankomende winter? ( beetje vroeg). Of zijn ze gewoon  van slag? 

Zijn hier vogelkenners?

Geen idee eigenlijk, maar ik zag van de week wel twee duiven die het erg gezellig hadden. Dacht eigenlijk ook dat die tijd alweer geweest was.

https://www.bnnvara.nl/vroegevogels/artikelen/extreem-late-broedgevallen-van-koolmezen
Duiven broeden echt zolang het niet vriest volgens mij!
Wat ik van musjes weet, die gaan in de herfst en winter alvast op verkenning uit voor nestelplekken voor het komende voorjaar.

Dat heb ik 20 jaar gezien en het 21ste jaar éindelijk een nestje. Volgens mij zochten ze gewoon beestjes in het hokje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.