Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nuon ervaring?

Gisteren een leuk aanbod van de Nuon (energieleverancier) gekregen, huidige leverancier E-ON bevalt ons prima. Maar volgens de Nuon zouden we een stuk voordeliger uit zijn als we over gingen stappen naar hun. Ja, ik begrijp dat ze dat zeggen, ze willen natuurlijk klanten

Nu ben ik daar altijd nogal wat huiverig mee, en zal dan ook nooit zomaar via de telefoon overstappen. Daarom heb ik ze gevraagd om de prachtige aanbieding even op de mail te zetten, zodat ik het rustig kan gaan bekijken. Ook vraag ik mij eigenlijk af, of er nu uberhaubt veel verschillen zijn qua prijzen tussen alle energieleveranciers? Geen idee, heb mij er nooit zo mee bezig gehouden.

Nou ja, dat bekijken moet ik nog doen. Maar omdat ik best heel wat waarde hecht aan dit forum, zou ik jullie ervaring met Nuon graag horen. Ze hebben overigens na de e-mail met alle info al 4x telefonisch contact met mij gezocht. Er is volgens mij nogal wat haast bij

Indien jullie ervaring hebben met de Nuon als energieleverancier, zowel negatief als positief, dan hoor ik dat graag.

Alvast hartelijk dank.

Olijvje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rozenstruikje

rozenstruikje

17-09-2010 om 20:10

Tevreden

Ik heb bijna drie jaar nuon en ben zeer tevreden. Nooit klachten, nooit wat. Ik betaal (automatisch) en zij leveren.
En het leukste is dat ik nu echt heel goedkoop zit: ik kreeg oxxio aan de deur met een goede aanbieding en ben toen overgestapt naar oxxio. Toen ik daar eenmaal een paar weken klant was, belde nuon en die boden mij een prijs van 10% onder de prijs van oxxio. Dus ben ik weer teruggegaan naar nuon. Beide keren werden de overstapskosten door de nieuwe leverancier betaald.

Rozenstruikje

Puck

Puck

17-09-2010 om 20:11

Nuon

Wij zijn eigenlijk nooit overgestapt en dus altijd al klant geweest van Nuon. Vooral vanwege alle perikelen die je vaak hoort rond overstappen, daar heb ik gewoon geen zin in. Hoe goed ze overstap regelen daar heb ik dus geen idee van en wat ik altijd begrepen heb is dat Nuon één van de duurste energieleveranciers is.
Persoonlijk zou ik iets hebben van als iemand zo dramt en al 4x belt na een mailtje dan zou het voor mij al afgedaan zijn.

Puck

Puck

17-09-2010 om 20:13

Rozenstruikje

DAt biedt perspectieven. Zou het ook helpen als je alleen dreigt met overstappen? In dat geval laat ik door een prijsvechter een leuke offerte op de mail zetten en sla daar Nuon mee om de oren. Als trouwe klant mag ik toch wel wat verwachten.

Bastet

Bastet

18-09-2010 om 07:39

Nou...

Mijn man heeft er ooit wat tijd aan besteed om het nu eens helemaal uit te zoeken,maar het is echt lood om oud ijzer.Ook volgens een kennis van ons,die ook klantenservice draait van een energieleverancier,en er dus verstand van heeft,is de winst bij overstap vrij marginaal.Ik vind het de moeite niet.
Bastet

Vergelijkingssite bezoeken

Wij zaten ook jaaaaaaaaaaaaaren bij NUON en een paar jaar geleden ben ik toch eens gaan winkelen op internet. Op zo'n vergelijkingssite van alles ingevuld en ja, hoor, we konden echt goedkoper geleverd krijgen. We zijn toen overgestapt en dat ging perfect.
We kregen bij de nieuwe leverancier een jaarcontract en toen dat bijna afliep zijn we weer gaan winkelen op die vergelijkingssite. Ondertussen zitten we weer bij een andere leverancier en weer zijn we goedkoper uit.
Voor ons dus geen NUON meer want zij zijn best wel duur.

Ja hoor duur

Wij hebben ook járen nuon gehad. Was ook prima en degelijk,maar wel duur. Bij het opengooien van de energiemarkt al vóór dat eigenlijk algemeen bekend werd belde nuon z'n eigen klanten plat voor groene energie, gele energie en weet ik veel energie. Wat ze in hun verkooppraatje er niet bij vertelden was dat je dan als je die groene energie nam, je weer voor 5 of 10 jaar vast zat aan nuon. Wij hebben al die geweldige aanbiedingen afgwimpeld met de vraag of dat ook met een jaarcontract kon (nee dat kon dus nooit) en gewacht op de energiemarkt. Wij hebben ondertussen aanbieder nummer 3 (of is het4) en hebben ondertussen ook nuon terug gehad voor 2 jaar (dat was het minium aan contracttermijn dat ze hadden!!)en dat was omdat het wel erg goedkoop was voor het eerste jaar 25%korting en het 2de jaar 10%....Dat was vorig jaar en nu hebben we NEM.
Ik bereken overigens niet al die prijzen een aanbiedingen, daar heb ik man voor...
gr albana

Olijvje

Olijvje

18-09-2010 om 10:12

Lastig

Dank voor jullie reactie`s, ik ben er nog niet uit. Huidige leverancier bevalt eigenlijk prima en ja, waarom zou je dan overstappen. Nou ja, omdat het volgens Nuon dus financieel aantrekkelijker zal zijn.

Ik ben daar niet zo`n held in, en ben met dat soort dingen altijd bang dat ik spijt zal krijgen achteraf. Voor nu denk ik dat het toch maar mooi zo laat, wel ga ik nog even kijken bij zo`n vergelijkingssite. Maar ik moet zeggen dat ik het met energieleveranciers toch altijd lastig vergelijken vindt. En idd dat opdringerige gebel is om gek van te worden!

Enne Albana, hier ben ik degene die dat soort dingen doet, de computer slaat op tilt zodra manlief in de buurt komt)) En manlief van mij is veel te gemakkelijk met deze kwesties, die gelooft elke verkoper zo op z`n woord'-)) Maar hij heeft weer heel veel andere kwaliteiten, die ik mis, dus hier een andere taakverdeling.

Groet,
Olijvje

rozenstruikje

rozenstruikje

18-09-2010 om 21:27

Puck

Dat weet ik eigenlijk niet, of ze jou ook een lagere prijs zullen bieden zodat je niet naar een ander gaat.
Gewoon proberen dus!
Succes!

Rozenstruikje

Nuon

hier al 10 jaar nuon,met 1 uitstapje naar oxxio ,bij die overstap is zoveel mis gegaan wat zoveel ellede opleverde dat ik besloten heb nooit meer over te stappen.
nuon is betrouwbaar ,en misschien(?) iets duurder,maar iki weet wel waar ik aan toe ben.

Weg bij nuon

Toen wij eens gingen rekenen, hebben we gezien dat Nuon voor ons inderdaad erg duur was. Vanwege de reclame hadden we een tegen eczeem aan zittende aversie tegen NEM gekregen, van Oxxio heb ik teveel narigheid gehoord/gelezen en dergelijke maatschappijen uit ons beeld weglatend hebben we voor een ander gekozen. Die is werkelijk veel goedkoper dan wat we bij Nuon betaalden. Op het moment dat we bij Nuon gingen opzeggen, kwam deze inderdaad met een tegenaanbod. Ja zèg... lazer nou gauw op! Waarom hebben we dan al die jaren zoveel betaald bij jullie? Krijgen trouwe klanten straf? Dus nee, geen Nuon meer bij ons. En bij onze huidige leverancier heb ik ook geen enkel probleem. Wel lagere prijzen.

Claudia B

Claudia B

19-09-2010 om 09:16

E.on?

Wie heeft er ervaring met E.on? Wij zijn al jaaaaaaaaaaren bij Nuon (betrouwbaar, alles loopt op rolletjes, nooit problemen), en zijn een beetje aan het zoeken. Voor ons kwam E.on voordelig uit de bus. Maar overstappen naar een andere onbekende leverancier doe ik niet zomaar.
Wie heeft er ervaring met E.on?

Olijvje

Olijvje

20-09-2010 om 09:32 Topicstarter

Hier dus e-on

En die bevalt ons eigenlijk prima, nooit geen problemen mee gehad. Maar ja, de Nuon kwam met een leuk aanbod en dan ga je toch twijfelen. Maar inmiddels ben ik eruit, we blijven mooi zitten waar we zitten en verroeren ons niet

Voor ons dus geen overstap. Ik kan al die aanbiedingen van verschillende leveranciers niet volgen en snap uberhaubt niks van al die verschillende prijzen. Ze zeggen allemaal dat ze de goedkoopste zijn, hoe kan dat nou? Ook de ervaringen van klanten met energieleranciers verschillen zo van mening, de een is ontzettend tevreden en de ander helemaal niet. Ik heb er een tijdje op zitten te googlen, echt wijzer ben ik er niet van geworden.

Succes ermee!

Claudia B

Claudia B

20-09-2010 om 10:02

Olijvje

We konden ook geen nare ervaringen van mensen vinden met e-on maar ik dacht ik gooi het hier nog even in de groep.
Fijn dat dat dus klopt wat we hebben gevonden op internet! (google eens op energie direkt en trosrader krijg je gelijk in beeld!).
Na een weekendje vergelijken en rekenen (inderdaad zie je soms door de bomen het bos niet meer, het is wat rekenen en uitzoeken) hebben we besloten om voor het eerst de overstap te wagen. En dus naar E-on.
Scheelt ons ruim 300 euro per jaar, dat is best een leuke besparing!

Groetjes,
Claudia

Olijvje

Olijvje

20-09-2010 om 10:10 Topicstarter

Claudia b

Dat is dan zeker een leuke besparing en hopelijk de moeite waard.

Succes ermee.

Olijvje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.