Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

27-12-2018 om 22:01

Oliebollen

Meestal haalden we oliebollen bij een oliebollenkraam hier in de buurt. Omdat we daar de laatste jaren niet heel enthousiast meer over zijn en ik lees dat ze in steeds meer supermarkten ook vers worden verkocht, wil ik dat eens gaan proberen. Hebben jullie ervaring? We hebben hier diverse supermarkten in de buurt: Lidl, Jumbo, Hoogvliet, AH, Aldi. Mijn voorkeur gaat uit naar Jumbo of Lidl omdat ik daar sowieso op oudejaarsdag wel heen rijd. Is wel handig als ik de oliebollen dan meteen mee kan nemen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

28-12-2018 om 12:17

Ken alleen

die van de Lidl, maar die vind ik niet veel. Klein en hard waren ze bij mijn schoonmoeder de afgelopen jaren.

Maar volgens mij kun je het best in je omgeving om je heen vragen. Dan krijg je antwoorden over concrete winkels bij jou in de buurt. Bij ons is de bakker goed met oliebollen, maar dat zegt niets over hoe dat bij jou is.

Aagje

Phryne Fisher

Phryne Fisher

28-12-2018 om 13:09

Zelf bakken

Ik vind oliebollen van de supermarkt echt niet lekker. Zelf bakken is zo gebeurd. In vijf minuten zit je beslag in elkaar. Daarna een half uurtje rijzen, en dan bak je er drie per vier minuten. Ik vind dat een van de leukste klusjes van het jaar!

40er

40er

28-12-2018 om 15:04

Geen ervaring

Met de supermarkt.
Hier wel eens bij de bakker gehaald, maar meestal bakken we zelf. We gaan vandaag dus gezellig bakken, met neefje en nichtjes erbij en direct smullen (op oudjaarsdag zijn ze te druk met vuurwerk šŸ˜‰)

zelf

ik bak ook zelf, dit jaar probeer ik t ook in de airfryer. Ik ben benieuwd!

supermarkt

in de supermarkt zit er altijd een sinaasappelsmaak aan of citroen. Ik word daar dus echt ziek van, dus die eet ik niet.

Guppie

Guppie

29-12-2018 om 09:28

Bakker

Van de bakker zijn ze vaak lekkerder. Bij Ekoplaza ook. De kwaliteit bij kramen kan nogal uiteenlopen. In centrum Den Haag hebben ze wel goeie bollen.

Floria

Floria

29-12-2018 om 09:34

Aldi

De Aldi had ze vanmorgen net zelf gebakken. (Niet gekocht of geproefd.)

Maar ja, als een supermarkt bij jou in de buurt ze ook zelf bakt, dan wil dat toch nog niet zeggen of de winkelmedewerker daar net zo goed is als bij eenzelfde keten elders waar iemand hier goede ervaringen mee heeft?

juf Ank

juf Ank

29-12-2018 om 12:37

en voor de lactose-intoleranten/ veganisten onder ons

Bakkers doen vaak 'stiekum' melkproducten in de oliebol of in het sproeisel wat er omheen gaat. Ook wordt er regelmatig in dierlijke olie gebakken terwijl dat niet bekend wordt gemaakt op de ingrediƫntenlijst.

Gebruik van arachideolie of pindaolie. Ook niet altijd duidelijk te krijgen aan de kraam wat ze nou gebruiken.

Omdat er in het gezin geen pinda allergie is uiteindelijk haal ik incidenteel wel eens hele lekkere appelflappen als ik in de buurt ben van een bepaalde kraam.

Maar toen de kinderen kleiner waren begon ik er niet aan en bakte alles zelf.

Ik twijfel nu een beetje want beide kinderen vieren oud en nieuw elders, maandag hak ik de knoop door. Helaas bij mij in de buurt geen lekkere appelflappen. Alleen die fors gesuikerde en die hoef ik niet.

De lekkerste appelflappen haal ik in Amsterdam op het museumplein. Lichtzuur, heerlijk.

Oliebollen vind ik meer sponzeballen.

Doenja

Doenja

29-12-2018 om 14:35

Elk jaar neem ik me voor

Elk jaar neem ik me voor het niet te doen; oliebollen en appelflappen te bakken. Maar vaak laat ik me toch overhalen vanwege afschuwelijke versies die ik kocht en allergieƫn.
Dat frisse en zure krijg je met goudreinetten. Mmmm jummy. Of van die oude rassen die ze niet meer willen telen maar bij je oma in de tuin groeien.
We zijn dit jaar de verzamelplek van alle kinderen en ook al hun vrienden dus ik denk dat ik ze wel kwijt kan. Oud en nieuw in de hoofdstad. Ook leuk!

Tango

Tango

30-12-2018 om 19:38

Lidl

Bedankt voor jullie reacties. Zelf bakken doe ik niet. Het is makkelijk, dat weet ik. Vroeger met mijn moeder vaak gedaan. Maar daarna moet je wel de hele keuken poetsen. Of het buiten doen, maar met regen is dat hier geen optie. Bovendien heb ik geen frituurpan en ook geen airfryer.
Verder hier geen allergieƫn buiten hooikoorts e.d. dus het maakt mij niet uit of er melk, sinaasappel of weet ik veel wat in zit. Als ze maar lekker smaken.
Ik had me al voorgenomen ze te halen bij de bakker hier in de buurt. Volgens man had hij ze vorig jaar daar ook gehaald. Totdat ik vandaag bij de Lidl liep met zoon en we daar bij de broodjes ook oliebollen zagen liggen. Om te proberen hebben we er 4 meegenomen. Zoon en ik vonden ze lekker, dochter wilde niet en man gaat vanavond nog proberen. Als hij ze goedkeurt (want hij is het meest kritisch) haal ik morgen weer bij de Lidl. Nu alleen nog appelflappen vinden. Die zag ik bij Lidl niet, alleen van die hele grote appelbroodjes. Wij zijn dan ook wel verwend met al jaren de echte appelflappen van oma. Maar die komt dit jaar helaas niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.