Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wilgenkatje

Wilgenkatje

10-10-2017 om 22:16

ongewenste 'cadeau'zending

Vandaag was het weer eens raak: setje van kerstkaarten (vandaag al!) en stickers in de bus, 'geheel vrijblijvend' toegezonden, en bedoeld om me te verleiden een goed doel te steunen.

Waarom toch?
Laat zo'n goed doel geen geld steken in troep die ik helemaal niet wil hebben, zelfs lelijk vind.

Kennelijk zijn er genoeg mensen die denken 'ah leuk, gratis kaarten' en geld overmaken, maar mij irriteert deze manier van doen.
Er is al zoveel troep in omloop.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

10-10-2017 om 22:24

Ik

ben het helemaal met je eens. Wat een onzin. Maar ja, het zal inderdaad wel meer opbrengen dan het kost. Maar het blijft raar en stom. In mijn ogen dan hè....

Aagje

Target

Target

10-10-2017 om 22:38

Oh wat negatief?

Nee daar heb ik geen last van, het irriteert me niet, ik vind het niet per se troep, ik hoef er niet per se over te mopperkonten en heb er amper een mening over. Maar het zal wat opbrengen anders kreeg je het niet.
Dus als het helpt mag het van mij hoor.

Jasmijn

Jasmijn

11-10-2017 om 09:36

zonde ja

Ja ik vind het ook zonde van het geld, wat mij betreft zouden ze het beter in hun zak kunnen houden en beter besteden maar ja, ze willen door reclame campagnes méér geld krijgen en dat kost linksom of rechtsom toch geld.
Ik heb hier nog de postcode loterij agenda liggen die je ook zomaar in de bus gegooid krijgt. Ik doe hier ook niets mee, eigenlijk zou ik hem weg moeten gooien maar vind het zonde omdat het toch geld gekost heeft om hem te maken. Zouden ze daarvoor niet een e-mail kunnen sturen of je hem wilt hebben of niet? En hem daarna pas op te sturen? (kost waarschijnlijk meer om zo te organiseren dan iedereen gewoon lukraak zo'n agenda te sturen)

Nienke

Nienke

11-10-2017 om 09:44

Jasmijn

Je kunt aangeven dat je de postcodeloterij agenda niet wil ontvangen. Een vriendin van mij heeft dat gedaan.

Omdat het werkt

Ik ben er ook niet blij mee, maar de harde waarheid is nu eenmaal dat het werkt.
Omgekeerd en nog erger: goede doelen die dit soort dingen niet doen, raken vergeten en raken al hun donateurs kwijt.

Wat je je af zou kunnen vragen van de maan af bezien, is of het nu wel zo nodig is om zoveel verschillende warme harten gevat in stichtingen te hebben. Die hebben namelijk ieder van hen een kantoor en medewerkers en postzegelplakkers en kaartenverzinners op de balans staan om dit soort VERGEET-MIJ-NIETEN te versturen.

Als we het dan efficiënt moeten doen dan zou 1 genoeg zijn. En waarom dan niet gewoon ontwikkelingsgeld betaald uit de belasting pot. De belasting stuurt ook brieven, maar die behandelen in een moeite door meerdere zaken.

wal moet schip keren

Als maar genoeg mensen afgeschrikt worden door gratis zendingen en daardoor het aantal donateurs daalt, dan houdt het op.

Zo weiger ik stelselmatig geld over te maken naar een goed doel (behalve naar giro 555, en naar Amnesty omdat ik daar lid van ben). Ooit 1 keer geld gegireerd naar ik meen het Astmafonds, vervolgens nog jarenlang gestalked. Nee dank u, ik wil met alle liefde geld in een collectebus stoppen als het doel mij aanspreekt, maar ik ga niet meer overboeken en ik ga al helemaal niet hij zo'n fris geboende student mijn naam op zo'n lijst zetten.

Ik zou dus meer geven als er vaker mensen met ouderwetse bussen langs gingen (of in winkelcentra stonden, ik snap dat mensen liever niet met veel geld over straat gaan).

En ik vermoed dat ik de enige niet ben, want nu wordt dus de bus-met-pinapparaat ontwikkeld. Kunnen mensen met bus langs de deuren zonder het risico te worden overvallen. Zo keert de wal het schip.

Groeten,

Temet

Afstraffen, die ongein

Ik heb een groot talent om me aan kleinigheden weergaloos te ergeren, dus ik voel volledig met je me mee.

Zo heb ik me vorig jaar eens bij hoge uitzondering aan de deur over laten halen voor een donateurschap voor Natuurmonumenten. Meestal poeier ik die werkstudenten aan de deur direct netjes af, maar deze jongen bracht het zo geestig dat ik voor de bijl ging. Hij was ook nog eens van de leeftijd van mijn zoons, dus je gunt zo'n knul wat.

Prompt kreeg ik een maand later ongevraagd een boekje met wandelingen met kinderen in geheel Nederland in de bus. Nu zit ik niet meer in de jonge kinderen, en als ik ze al wel had, dan reed ik echt niet met ze tweehonderd kilometer naar de kop van Twente, hoe mooi het daar in de herftst ook is.

Erger was dat deze ongevraagde papierverspilling van NATUURmonumenten nb vergezeld ging van een huilerige bedelbrief en een acceptgirokaart. Of ik toch maar even de tegenwaarde van het klikovoer over wilde maken. Die werd op zo'n 15 euro geschat, het bedrag stond al ingevuld.

Fluks kroop ik achter de computer, zegde het donateurschap per direct op,vergezeld van een pittige mail aan Natuurmomenten. Of ze nuo helemaal belatafeld waren als Natuurmonumenten rommel in de wereld te helpen, en erger nog, mensen op zo hun gemoed te spelen.

Dat zal ze leren!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-10-2017 om 12:30

Kaarten

Ben ik de enige die die kaarten in de la legt voor later gebruik en de acceptgiro bij het oud papier? We kregen laatst ook een heel setje briefpapier met enveloppen, hartstikke leuk.

Jasmijn

Jasmijn

11-10-2017 om 12:30

Nienke

Hoi Nienke, Ik heb mezelf meteen ingelogd bij de Postcodeloterij.nl en na een speurtocht van 10 minuten kon ik nog steeds niet vinden hoe ik de agenda kon opzeggen, nu heb ik ze maar een mailtje gestuurd. Vaag hoor. Hoe heeft jouw vriendin dat gedaan, weet je dat toevallig?

Vinger aan de pols

Temet "Als maar genoeg mensen afgeschrikt worden door gratis zendingen en daardoor het aantal donateurs daalt, dan houdt het op."
Ja. Reken maar dat dat uitentreuren wordt onderzocht. Elk briefje, elk envelopje, elk pakketje, de kleur de geur de omvang en de response. Vooralsnog werkt het en is er zelfs geen alternatief.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-10-2017 om 12:44

Miriam

Als we het dan efficiënt moeten doen dan zou 1 genoeg zijn. En waarom dan niet gewoon ontwikkelingsgeld betaald uit de belasting pot. ===

Omdat je dan boze burgers krijgt die vinden dat hun belastingcenten misbruikt worden voor linkse hobby's.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-10-2017 om 13:06

Phryne

Ik bewaar dat soort kaarten ook, omdat ik het niet over mijn hart kan krijgen om ze meteen in de papierbak te mikken. Maar ik verstuur ze nooit. "Gefeliciteerd met je verjaardag!" en op de achterkant dan de melding dat de kaarten van stichting Zus en Zo zijn, duidelijk met de bedoeling om daar wel even aandacht aan te besteden. En, noem me het maar vreemd, maar ik hou niet van het sturen van gratis fondsenwervingskaarten om iemand te feliciteren of iets dergelijks. Alsof je diegene niet waard vind om even voor naar de winkel te gaan en 2-4 euro voor uit te geven.

De kosten zullen inderdaad wel opwegen tegen de baten, maar ik hou toch het gevoel dat het zonde is. Ook al ziet het er nog zo leuk uit.

zebra

zebra

11-10-2017 om 14:34

geen echte ergernis

en ik bewaar die kaarten dan ook wel. Maar meestal blijven ze dan toch in de la liggen want evenals Kaaskopje, voelt het wat vreemd aan om zo'n 'goede doel" kaart te versturen.

Half a twin

Half a twin

11-10-2017 om 14:40

Bewaar ze ook, zonder donatie.

Meestal doe ik dan wat creatiefs ermee. Knippen plakken en ik heb een leuke zelfgemaakte kaart.

Nienke

Nienke

11-10-2017 om 14:42

Jasmijn

Er zat een kaart bij de agenda. Die kon je opsturen en dan kwam er in het bestand bij je naam dat je geen agenda wilde ontvangen. Die kaart heeft ze opgestuurd. En ze dacht dat je kon bellen om door te geven dat je geen agenda wilt.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-10-2017 om 15:39

Half a twin

Ja, dat is wel een goede oplossing

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.