Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ineke P.

Ineke P.

14-04-2011 om 09:55

Online planten determineren?

Weet iemand een site waar ik online een plant kan determineren? Ik ken wel soortenbank.nl maar daar kom ik niet uit. Daar beginnen de vragen over de bloem en ik heb de plant nog nooit in bloei gezien. Het gaat nl om een (on)kruid in mijn tuin. Het komt plots in grote hoeveelheden op.Ik denk dat het een klimplant is. De stengel is rond, heeft kleine stekeltjes die zacht zijn. De blaadjes zijn lichtgroen, generfd en ingesneden en staan tegenover elkaar.
Iemand een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kobalt

Kobalt

14-04-2011 om 11:34

Tuincentrum

Ik zou een deel van de plant meenemen naar het plaatselijke tuincentrum (geen intratuin of zo, maar echt een vakman). Die weten vast wel wat het is.

Fleur Mas

Fleur Mas

14-04-2011 om 12:37

Tik in bij google

tuinforum, de eerste die opkomt is groeninfo.com en die heeft een speciaal topic over dit soort vragen, volgens mij heet het iets van welke plant is dit,wie weet welke plant dit is,alleen een fotootje zou wel handiger zijn

Ineke P.

Ineke P.

15-04-2011 om 19:26

Nog niet gelukt

ik blijf nog even verder zoeken. Ik heb wel op de site vab Fleur Mas het formulier ingevuld, dus wie weet krijg ik daar nog antwoord.

Valkyre

Valkyre

16-04-2011 om 23:24

Even zoeken

Ik heb weleens zo'n website gebruikt... Kan nu even niet zoeken, maar ik hoop dat ik er morgen aan denk om te kijken voor je!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ineke P.

Ineke P.

17-04-2011 om 18:23

Valkyre

Ik hoop dat je de site nog kunt vinden. Mijn zoeken heeft nog niets opgeleverd.

Ineke P.

Ineke P.

18-04-2011 om 06:58

Gevonden

op de site die fleur gaf kun je niet zelf determineren maar kun je wel info en foto's sturen. Nu kreeg ik op de mail het antwoord. Het is hop. Rest nu nog de vraag wat doe ik er mee. Het komt dus spontaan in mijn tuin. Zal ik het houden of uitroeien?

Hop is leuk

Als je een schutting of pergola hebt met wat ruimte, dan zou ik de hop overzetten. Hop is leuk!

Valkyre

Valkyre

18-04-2011 om 22:49

Sorry

Nog geen tijd gehad.

Hop woekert als een gek! Alleen leuk als je een vrouwelijke (of was 't nou mannelijke) plant hebt - met van die bellen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.