Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

19-07-2013 om 13:25

Ontroesten bbq rooster

Wij hebben de barbecue een jaarlang onder een speciaal daarvoor bedoelde hoes buiten laten staan, maar helaas is het rooster en het hengsel toch gaan roesten. Hoe kan ik dat er het beste afhalen?

Rooster

Het rooster kan je het beste met een staalborstel schoonboenen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Kaaskopje

Kaaskopje

19-07-2013 om 20:10

Helpt dat tegen roest?

En is dat afdoende?

+ Brunette +

+ Brunette +

19-07-2013 om 22:55

Het komt op den duur natuurlijk wel terug.

Een staalborstel, staalwol of van die voorgedrenkte staalsponsjes... Het haalt de roest goed weg maar op den duur komt die wel weer terug. Je kunt moeilijk menie of Hammerite-verf op een vleesrooster smeren.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-07-2013 om 00:53

Nog eens verder gezocht

en ik zie dat ik het beste een combinatie van branden en borstelen kan gebruiken. Bedankt voor de reacties.

Primavera

Primavera

20-07-2013 om 07:10

Sinaasappelsap

Eens aan de hand van een gebruikelijk draadje dat cola zo goed tegen roesten zou zijn heb ik de proef op de som genomen en een aantal volledig veroeste voorwerpen met dit soort huismiddeltjes te behandelen.
De cola deed zo goed als niets, maar (zeer goedkope) sinaasappelsap bleek een goed middel om roest weg te krijgen.

Jaymza

Jaymza

20-07-2013 om 12:12

Heb ook last van roest

Ik dacht het simpel op te lossen door een nieuw rooster te kopen, maar die heb ik nergens nog los kunnen ontdekken.

Jaymza

Kaaskopje

Kaaskopje

20-07-2013 om 12:15

Sap en nieuw rooster

Van cola had ik ook al begrepen dat dat niet zo mooi hielp als wel eens gezegd wordt. Van sinaasappelsap had ik nog nooit gehoord, dus dat ga ik er even op loslaten Bedankt.
Een nieuw rooster kan ik wel bestellen, maar volgens 'deskundigen' is een beetje roest niet erg als het zo goed mogelijk verwijderd is door het weg te branden en af te borstelen. Dus ik ga eerst met sap schoonmaken, dan branden we de rest even lekker zwart en dan met de staalborstel. Je moet er wat voor over hebben

Kaaskopje

Kaaskopje

20-07-2013 om 12:21

Jaymza

Als je een merk barbecue hebt, is er vast wel een rooster voor te vinden,maar ook voor niet merk kun je op internet volgens mij redelijk slagen.
Op deze website kun je een aantal merken vinden: http://tinyurl.com/maksvyw

Monique D*

Monique D*

23-07-2013 om 16:48

Structurele oplossing

Hopelijk is dat de oplossing.
Maar is de structurele oplossing dan de barbecue binnen op te bergen (in de schuur of berging) i.p.v. dit buiten laten staan?
En natuurlijk moet je na gebruik gelijk de roosters schoonpoetsen en afdrogen. Laatst was ik nog bij kennissen die wilden barbecuen. Toen men het deksel van de barbecue opende en de aanmaakblokjes wilde aansteken (de hamburgers lagen al klaar om erop gelegd te worden) bleek dat de roosters helemaal niet waren schoon gemaakt... dus ze waren nog vies van de vorige keer (ik weet echt niet hoe lang geleden dat was geweest).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.