Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

06-12-2012 om 10:57

Ontstoken gaatjes in oren

We kwamen er zojuist achter dat de gaatjes in de oren van mijn dochter ontstoken zijn. Het ene gaatje is zelfs echt een beetje - hoe moet ik het noemen - uitgevreten. Lang leve de goedkope oorbelletjes van de Clairy's, of hoe heet die zaak. Omdat ze pas een half jaar gaatjes heeft, moest ze continue oorbellen dragen en degene die we er nu uit haalden, waren zo favoriet, dat ze die een paar weken lang achtereen heeft gedragen. Achteraf gezien natuurlijk stom, want er is kennelijk toch wel wat zooi blijven hangen, waardoor ze nu ontstoken zijn.
Maar goed, wat nu: ik heb haar oren schoongemaakt en ontsmet, maar wat is nu het verstandigst. Toch snel weer nieuwe oorbellen er in van chirurgisch staal en weer gaan draaien en ontsmetten, of eerst helemaal laten genezen? Of nog een ander idee?
Wie weet raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

06-12-2012 om 11:08

Titanium

Ik denk dat ze er het beste even naar de huisarts kan gaan en die advies laten geven, uitgevreten gaatjes klinkt niet goed.

En als ze groen licht krijgt voor anti allergische oorknopjes gaan, van titanium, je heb ook hele kleintjes die je ook 's nachts in kan houden (naisz).

Kaaskopje

Kaaskopje

06-12-2012 om 12:42

Simpele zilveren bolletjes

Heb je niet ergens zilveren knopjes liggen? Ik zou in ieder geval, voor zover de gaatjes dat nog toelaten en het geen pijn doet voor je dochter, zo snel mogelijk zilveren stekers met een simpel zilveren bolletje door de gaatjes doen. Ze moet dan regelmatig draaien en ontsmetten. Die kan ze weken inhouden tot de boel weer rustig en genezen is. De stekers van chirurgisch staal kunnen natuurlijk ook, maar de prikkers zijn volgens mij nogal scherp, waardoor het insteken misschien wat meer schade kan opleveren dan de botte stekers van 'gewone' oorbellen.

Terpi

Terpi

06-12-2012 om 13:03

Overal ander advies

Ik zie dat er overal ander advies wordt gegeven. Het meest recente advies wat ik heb gekregen (bij dochter oorbellen, bij zoon piercing) is WEL ontsmetten maar NIET draaien met het sieraard. Je opent dan elke keer weer het wondje wat het lijf probeert te herstellen. Wat mij als advies werd gegeven in deze situatie is het terugplaatsen van de originele oorbellen waar de gaatjes mee gemaakt zijn (was bij ons ook titanium) en dan met sterilon/dettol de gaatjes tweemaal daags ontsmetten.
Zilver is volgens onze piercer juist niet goed, als er al een ontsteking zit gaat het lijf hier erg op reageren en gaat het zilver ook reageren waardoor de wondjes niet herstellen.

marie

marie

06-12-2012 om 16:41

Zweerknopjes

Hoi
Doe inderdaad gewoon de zweerknopjes er weer in. Dan groeit het gaatje niet dicht en kan alles rustig herstellen.
succes

Kaaskopje

Kaaskopje

06-12-2012 om 16:54

Voor mij

heeft zilver altijd gewerkt, maar daarom niet de enige methode hoor
Dat je niet hoeft te draaien heb ik eerder gehoord, maar ik weet nog dat mijn oorbel dan toch een beetje vast ging zitten.

toja

toja

06-12-2012 om 17:03

Zilveren ringetjes

Is het enige wat bij onze dochter geen problemen geeft. Ze heeft de gaatjes nu een jaar. Hier ging het ook mis met andere oorbellen. Voor ons dus wel zilveren ringen ( dan komt er lucht bij de gaatjes). En ze heeft ze dag en nacht in.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Idd zweerknopjes

Inderdaad de zweerknopjes er weer in, 2x per dag druppelen met sterilon en geduld hebben. Hier werkte het goed en genazen de gaatjes weer mooi !

Primavera

Primavera

06-12-2012 om 19:40

Gouden ringetjes

Oudste dochter bleek zelf allergisch te reageren op de zweerknopjes waarmee de gaatjes erin geschoten waren. Ik heb ze toen ontsmet en kreeg er een zalfje voor met wat cortison erin om de allergische reactie stop te zetten.
Sindsdien heeft ze gouden ringetjes en daar heeft ze geen problemen mee. Zilver durf ik niet aan, er zijn vrij veel mensen die daar toch ook allegisch op reageren. Ringetjes worden vaak beter verdragen omdat ze meer lucht bij het gaatje laten en er geen stopstukje achterzit waar zich vochtige afscheiding op kan hopen.

dc

dc

06-12-2012 om 22:59

Chirurgisch staal

Ik kan daar weer niet tegen. Ik kan alleen maar echt zilver in mijn oren verdragen.

Alcohol

Ik kan dan weer niet tegen alcohol op mijn huid (drinken gaat daarentegen prima). Toen ik net gaatjes in mijn oren had laten schieten had ik twee rauwe biefstukjes van oorlellen. Toen ik stopte met alcohol waren ze in een mum van tijd genezen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

ishtar

ishtar

07-12-2012 om 08:30

Ook geen chirurgisch staal

ik kan dan weer alleen tegen goud in mijn oren. Maar aan gouden ringetjes kun je nog een heleboel prutsels hangen

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

07-12-2012 om 11:00

Bedankt

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb uiteindelijk nieuwe zilveren oorbelletjes gekocht en die heeft ze nu in. En nu gaan we weer 2 keer per dag ontsmetten en draaien (heel voorzichtig)En daarnaast gaan we erop letten dat ze het ook goed droog houdt. Uit de reacties begrijp ik dat het heel persoonlijk is of je nu juist wel of niet tegen zilver/chirurgisch staal of goud kan, dus we proberen nu zilver en houden het goed in de gaten.
En we gaan nooit meer naar de Sis e.d. en ik heb me voorgenomen nooit meer zulke oorbelletjes aan vriendinnetjes te geven; wat een rotzooi.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-12-2012 om 18:21

Lelietje

Volgens mij zijn er niet veel die echt goed tegen die nep kunnen.

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

07-12-2012 om 19:39

Kaaskopje

Dat denk ik ook, vandaar ook mijn voornemen om nooit meer zulke oorbelletjes voor vriendinnetjes te kopen. Ik voel me met terugwerkende kracht een beetje schuldig dat ik soms wel dat soort oorbellen cadeau heb gedaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-12-2012 om 00:35

Ach

dat zou ik niet doen. Wie weet hebben die meisjes er geen last van gehad. Mijn dochter weet bijvoorbeeld dat ze zulke bellen niet te lang moet inhouden. Maar ze draagt ze dus soms wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.