Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Op kamp

Tim gaat voor de eerste keer op kamp. Zijn bovenkleding kan ik gemakkelijk merken met labeltjes. Maar hoe doe je dat bij ondergoed en sokken? "Merk" jij ook de toiletspullen en andere losse spulletjes die mee gaan?
Graag jullie ervaringen zodat ik hem goed voorbereid op weg kan sturen!
Liefs, timsmama

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik merk niks

Voor scoutingkamp merk ik niks, het hele jaar door verzamel ik bovenkleding en ondergoed/sokken met gaatjes en die gaan mee op kamp. Vorige jaar had ik wat weinig shirts voor hem en toen heb ik bij Zeeman wat zwarte t-shirts voor een euro per stuk gekocht. Het is na 2 weken kamp toch niet meer schoon te krijgen dus dan kan alles gelijk weg. Ik zet alleen wel de namen in de scoutingbloes en -broek.

Ook voor schoolkamp gaan eigenlijk alle oude spullen mee, hooguit naam in jas, maar verder niet. Nu scheelt het dat mijn kind altijd met kop en schouders boven iedereen uitsteekt, niemand past zijn kleding op school.

Toiletspullen en zo merk ik echt niet hoor. Op het label van onze slaapzakken staat wel de naam van het kind.

Sancy

Sancy

03-02-2010 om 09:50

Ik merk ook niks

Maar ik wacht altijd af of alles terugkomt. Zo niet, dan mail ik de leiding (die meestal een t-shirt draagt met het woord "kamplijding" trouwens) met de vraag waar de bak met gevonden voorwerpen staat zodat ik die kan doorzoeken

Alleen

laarzen,zaklamp,regenjack,slaapzak,luchtbed,scoutingspullen, toilettas ed. maar geen sokken/ondergoed. Als ik die kwijt ben jammer dan.Ik geef nooit goede spullen mee omdat ze toch erg vies wordenen ook lekker moeten kunnen ravottenMeestal trainingsbroeken, die heeft ie dan het liefste aan.( of de meeste dingen komen toch niet uit de tas hahha, dat is ook wel eens gebeurt, gewoon dezelfde onderbroek aangehouden de week. Nee hij had echt geen schoon ondergoed mee gehad hoor....dacht hij!..... zat in het zijvak, goed gezegd, maar ja).Dus het jaar later m mee laten kijken waar alles zat!
Ik merk de spullen die ik wil terug zien met naam band of met een cd-marker, daar schrijf ik fijner mee dan met zo'n dikke stift en het blijft ook goed geneog zitten voor die week.

O ja lilian

Het eerste jaar op kamp (zoon was 9) had hij een verrassing voor me: alles wat ik mee had gegeven was nog schoon. Fijn hè mam, hoef je dus niets te wassen! Na een week in een kamphuis stinkt alles zo erg dat je dat natuurlijk nooit en te nimmer meer in de kast legt, wist hij veel. Ik heb alles toch maar stiekem gewassen, hij bedoelde het zo goed. Het jaar daarna toch gevraagd of hij soms schoon ondergoed of zo aan kon trekken. En ja hoor, ik kreeg na een week een halve "schone" tas terug. Nu is hij 12, zit in de brugklas, besteedt 's ochtends erg veel tijd aan zijn haar, de deo-walmen komen je tegemoet als hij in de badkamer is geweest, hij doet dagelijks alles schoon aan (nou ja, behalve spijkerbroek), luchtje op, echt een ijdel type. Maar dan gaat hij in de zomer 2 weken op scoutingkamp, echt je moet hem ontsmetten als hij thuiskomt. Maar ja, op scoutingkamp zijn geen meisjes, dat scheelt een heel stuk natuurlijk.

Hanne.

Hanne.

03-02-2010 om 10:53

Alles wat je hoopt terug te zien

Alles waarvan je hoopt dat je het weer terug ziet na kamp zou ik merken. DUs ook sokken, ondergoed en toiletspullen.

Bij de gevonden voorwerpen is vaak ook nog eea te vinden. Maar spullen die bij een ander in de tas gaan zijn vaak niet meer terug te vinden.

Margriet*

Margriet*

03-02-2010 om 11:51

Deel merken rest via gevonden voorwerpen terug

Bij ons wordt alles wat 'over' is de week weer herverdeeld. Gaat altijd goed, alles is toch wel mee teruggekomen bij anderen en iedereen levert altijd keurig overige spullen in.
Mijn zoon is ook een redelijke viespeuk maar ik krijg het wel weer schoon hoor. Er gaan wel oudere shirts en sokken etc mee, maar geen sokken met gaten, vind ik zelf ook niet lekker zitten.

Wel merken

Ik merk de spullen van zoon wel. Alleen al omdat dit voor de kampleiding toch rustiger is. Hoeven ze niet 's avonds steeds met spullen te leuren die ze overal in de kampeerboerderij vinden. 't Is voor hun veel makkelijker als er een naam in de spullen staat.
Ik merk alles met leukoplast waar ik de naam van zoon op schrijf. Dat kan met een Edding stift maar ook wel met een gewone balpen. Ik plak het aan de binenkant van de sokken, het rekt toch enigszins mee. En aan de binnenkant van de onderbroekboord. En ook wel aan de was-labeltjes die in alle textiel zit. 't Is maar een kleine moeite.

Minet

Minet

03-02-2010 om 15:54

Wat ik wel voorzag van een merkje

waren de borden/bekers en het bestek. Dat is gewoon erg makkelijk omdat er veel hetzelfde meegenomen wordt.
Verder merkte ik nooit kleding, schoenen of toiletspullen, ook slaapzakken en luchtbedden niet. ik ben nooit iets kwijtgeraakt, heb wel eens iets van een ander in de tas teruggevonden, en gaf dat keurig af bij de afd. gevonden voorwerpen

Instrijklabels

Ons dochtertje gaat 1 keer per jaar met school op kamp. Ik bestel dan van die instrijklabeltjes (mooi scrabble-woord...)met haar naam op. Die strijk ik dan in de kleren en op de handdoeken enzo. Haar ondergoed, sokken en toiletspullen merk ik met watervaste stift, alleen de initialen.
Haar school vraagt om alles te merken, dus dat doe ik dan ook maar...

timsmama

timsmama

05-02-2010 om 22:19 Topicstarter

Grinnik

Heel herkenbaar dat bij scouting de kleding niet meer schoon te krijgen is, dus zal ik idd oude kleding verzamelen. Ik moest even grinniken om het "ontsmetten" zag het al helemaal voor me. Ik kan me nu een beter beeld vormen bij de gewoontes van kids die op kamp gaan. Fijn!
Mijn Tim gaat straks goed voorbereid op weg! Dank je wel, liefs timsmama.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.