Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

12-12-2017 om 22:06

Op wat voor schoenen lopen jullie kinderen?

De laatste dagen heeft het natuurlijk flink gesneeuwd. Zoon loopt eigenlijk altijd op zijn Adidas sneakers, gewoon zo'n laag model. Klaagt nog niet over koude voeten tenzij hij erg lang buiten is, maar dat komt niet veel voor. Ik twijfel of ik nog een paar schoenen moet bij kopen. Snowboots vind ik niet echt nodig voor die paar keer dat er sneeuw valt. Heb ze voorheen wel gekocht maar meestal was hij eruit gegroeid voordat hij ze gedragen had bij wijze van spreken.
Wat voor schoenen dragen jullie kinderen in deze dagen? Ik dacht een paar hogere sneakers bij te kopen, maar zijn die ook echt warmer? Voorheen heeft hij weleens Puma's gehad met voering erin, maar die zie ik eigenlijk niet meer.

@Emma

@Emma

12-12-2017 om 22:12

leeftijd

Mijn puberdochter gaat echt geen schoenen dragen die ik lekker warm en comfortabel vind . Gewoon de lage nikes dus. Ze griezelt van klasgenoten die daar blote enkels boven hebben met dit weer, dus ik geloof dat ik in mijn handjes mag knijpen met zo'n verstandig kind.

inderdaad

Gewoon sneakers.
Mijn zoon van 13 die dagelijks 2x 13 km moet fietsen doet er met dit weer wel eens plastic zakjes in (tussen sokken en schoenen), dat werkt perfect om geen koude voeten te krijgen (en je ziet er verder niks van!)

Phryne Fisher

Phryne Fisher

12-12-2017 om 23:04

Jongste heeft inderdaad lage sneakers met enkelsokjes. We hebben ook sneeuwlaarzen staan maar daar wil ze op school niet de hele dag op lopen. Oudste heeft hoge schoenen of laarsjes.
Ik zelf draag op deze dagen mijn hoge sneakers, ook onder een jurk. Op mijn hakken kom ik niet heelhuids naar het station.

40er

40er

13-12-2017 om 07:07

Kistjes

Zwart (net als de rest van zijn kleding)

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-12-2017 om 07:33

Hier

De oudste van 15 draagt sneakers. Nike airforce, die zijn wel warm. Jongste zoon van 9 heeft hoge schoenen en nu wel snowboots erbij.

Dees

Dees

13-12-2017 om 07:37

laarzen

Tja die van mij is 5 en draagt nu laarzen naar school toe en in zijn schooltas zitten pantoffels maar hij mag ook kiezen om zijn gymschoenen aan te trekken.

Kaori

Kaori

13-12-2017 om 07:41

DrMartens

die heeft ze altijd aan, zomer en winter.

Sneakers of andere type sportschoenen zijn zoals de naam al aangeeft om te sporten en worden hier in huis alleen bij sportactiviteiten gedragen.

Mijntje

Mijntje

13-12-2017 om 09:48

hier

Mijn twaalfjarige draagt met deze sneeuw zijn wandelschoenen/bergschoenen. Verder sneakers (van textiel, dus niet handig als het regent) en leren hoge schoenen.

Vogel

Vogel

13-12-2017 om 11:19

Gewoon

Wat ze anders ook dragen.
Ik heb een hekel aan natte voeten , dus ik draag mijn waterdichte bergschoenen en neem iets netters mee voor als ik op mijn werk ben, maar die kinderen geven nergens om. Dus die lopen halve dagen te soppen. Thuis is het een chaos van natte krantenproppen en vechten ze om het ene paar elektrische schoenwarmers, dat dan wel.
Ik had aangeboden voor oudste bergschoenen of iets anders waterdichts te kopen voor zijn werk (bezorgfiets) maar hij had geen interesse. Ik had het ook wel kunnen weten zo langzamerhand....

Pirata

Pirata

13-12-2017 om 11:34

Sneakers

Elke middag gaan hier de natte adidasjes en nikejes onder of op de verwarming. Geen haar op hun hoofden die er over denkt iets anders aan te doen (zelfde met regenjassen enzo....)

Inanna

Inanna

13-12-2017 om 11:40

en hier

Mijn dochter (12) heeft alleen skechers, met textiel bovenkant, dus die heeft ze gedragen.
Mijn zoon (16) heeft voor de gelegenheid zijn skechers ingeruild voor bergschoenen.

Nicolette

Nicolette

13-12-2017 om 11:44

En hier

Hier dragen op dit moment 1 hoge docs, 1 lage docs (en soms sneakers) en 1 vans.
Ik moet zeggen dat ik het wel steeds erg koud krijg als ik pubers met dit weer met blote enkels zie fietsen maar ja, ik weet dat bij pubers esthetiek boven comfort gaat (ik denk nog aan naveltruitjes in de winter).

Triva

Triva

13-12-2017 om 12:48

hier ook

oudste had altijd wel een paar bergschoenen die hij dan aantrok op dit soort dagen.

dr Martens

Hier ook dochter op haar dr Martens. Ze ging nog sneeuwpoppen maken met een vriend die achteloos gewoon zijn gympen aanhad.
Zoon bleef thuiswerken en ging dinsdag weer naar de hogeschool op zijn nette schoenen, de sneeuw vermijdend.

zebra

zebra

13-12-2017 om 14:00

geen jonge kinderen hier

maar onze zoon draagt soms werkschoenen naar school, is nu toch wat fijner dan zijn nikes.

Tango

Tango

13-12-2017 om 15:01

Duidelijk

Duidelijk verhaal, de meeste pubers dragen gewoon sneakers. Zoon is 13, dus ga ook maar niet iets anders voor hem kopen. Wel een paar hogere sneakers, maar hij kon sowieso wel een paar erbij gebruiken. Nike Airforce zal ik nog even naar kijken, als die warm zijn is dat misschien nog beter. Maar w.s. ook veel duurder.
Bergschoenen bezitten we niet dus dat is geen optie. Dr. Martens krijg ik zoon ook echt niet in. En sneakers kunnen ook prima gewoon gedragen worden, buiten sportactiviteiten om. Vind ik tenminste. En de site waarop ik net een paar schoenen bestelde trouwens ook
Bedankt weer voor jullie reacties. Altijd weer leuk om te lezen hoeveel verschillen er zijn.
En oh ja, electrische schoenenwarmer, echt nooit van gehoord. Gelukkig hebben wij hier een hele handige verwarming waar heel veel schoenen op kunnen staan. Dus hoef ik dat niet aan te schaffen denk ik.

Lou

Lou

13-12-2017 om 15:05

blote enkels

Hier zo'n sufferd van 16 met gewone gympen en lage sokjes. Koud dat ze het kreeg! Pak mijn sokken dan, zeg ik elke dag. Maar die zijn kennelijk té stom.

Zomer

Zomer

13-12-2017 om 15:59

Schijnt gezond te zijn

Hier beide dochters op sneakers en korte sokken. Oudste heeft veel meer schoenen en ook hoge Timberlands maar dat vindt ze zonde in de sneeuw Ik las vorig jaar dat blote enkels erg gezond is met dit weer.

Tango

Tango

13-12-2017 om 16:50

Dochter hier ook hoor

Ze is 16 en loopt ook alleen maar met van die sneakersokjes in de sneakers. Ze heeft ook net een paar Vans gekocht, zijn meer zomerschoenen volgens mij, maar die draagt ze ook gewoon nu.
Een tijdje geleden fietste ze ook nog met een broek met flinke gaten bij de knieën, maar dat was blijkbaar toch te koud, die draagt ze nu opeens niet meer.

Eens, maar nooit meer.

Na een landurig pijn hebben van het staartbeen als gevolg van een val op een ijsgladde stoep, draagt puber met gladheid steevast bergschoenen.
Gelukkig zijn de voeten uitgegroeid en kunnen de bergschoenen nog jaren mee.

Leren schoenen

Zoon heeft van die half hoge bruine schoenen met bont erin ...en daar zn enkelsokjes in.... Tot vorige week nog sneakers met zon dunne bovenkant aan maar nu niet.
Dochterheeft leren laarzen gekocht met bont erin. Houden allebei niet van koude voeten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.