Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

twijfelaar

twijfelaar

18-11-2008 om 16:27

Op werk, geld inleg potje

Hoi,
Op mijn nieuwe werkplek wordt er maandelijks een geldbedrag in een potje gedaan om bv cadeaus onder collegae(kraam/kaartje-verjaardag),te financieren.

Lijkt oké, je spaart, hoeft niet ineens een bedrag uit te geven of als het zover is alle collegae af te lopen om geld bijeen te brengen.
Toch heb ik een bijsmaakje. Ik houd niet van deze verplichting, sfeer van het moeten meedoen, ik wil zelf bepalen hoeveel ik op een moment uitgeef en waaraan.
Uit vroegere ervaringen weet ik dat er ook wel eens geld verdween of er een bloemetje gekocht werd waarbij ik mijn vraagtekens had of juist in een prijsklasse die niet met mijn idee overeen stemt. Dus doe je het wel zal je duidelijk op papier moeten zetten waarvoor het is en hoeveel er aan iets uitgegeven wordt.
wat zijn jullie ervaringen....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Suzanne

Suzanne

19-11-2008 om 09:03

Hou er ook niet van

Hi Twijfelaar,
Ik hou er ook helemaal niet van. Op mijn vorige werkplek was het ook zo. Bakje met geld en iedere maand allemaal 'iets' erin doen. Ik heb er niet aan mee gedaan, dan maar een buitenbeentje. Erbij gezegd dat als de konsekwentie dan is, dat ik dan geen kadootje krijg als ik jarig ben, dat ik daar geen moeite mee heb. Ik vond de kado's die gegeven werden behoorlijk buiten proportie en had net als jij niet het gevoel over mijn eigen geld te beslissen.
Dus.. als je niet mee wilt doen, gewoon eerlijk zeggen en duidelijk zeggen waarom niet. In mijn geval was er één collega die me er op aan keek (maar dat was toch al mijn type niet) de rest had er geen problemen mee.
groeten Suzanne

Tja

In mijn optiek; waar je je al niet druk om kan maken. Wat zal het zijn, 1 of 2 euro per maand? Het zal mij het niet waard zijn om daar een punt van te maken en vervolgens de "hoon" van collega's achter mijn rug om te hebben. En op zich vind ik het eigenlijk wel een prima oplossing. Bij mijn voormalige bedrijf werd er voor sommigen geen cadeautje gekocht en voor anderen weer wel. Van dat soort willekeur houd ik weer niet. Of iedereen wel of niemand.

Sjillie

Sjillie

19-11-2008 om 15:06

Wij

hebben dat potje gelukkig afgeschaft, jaren lang gehad en janren lang iedere keer ge-emmer over woe nu wel en niet betaald had.

Tot twee keer toe gehad dat ik wel betaald had maar het niet opgeschreven was, liep uit om een rel omdat ik niet dubbel wilde betalen! Terwijl er collega's waren die beaamde dat ik tegelijkertijd met hun betaald had.

Nu is afgelopeen januari het idee opgevat om zelfgemaakte kaartjes van clienten te versturen bij verjaardagen......ben halverwege het jaar jarig geweest......mijn kaartje is blijkbaar nog onderweg, komt via een wereldreis.......of niet.........

Bij ons

betaal je 5 euro per half jaar (of 10 euro per jaar) er zijn wel regels m.b.t. wie en wanneer. als je zo en zo lang ziek bent (ben gelukkig nog nooit lang genoeg ziek geweest om dat te weten) bij geboorte (dat weer wel, krijg je een kado van rond de 50 euro) bij jubileum (een grote bos bloemen+ kadobon van 25 euro) en bij pensioen (ook bloemen). bij 'gewone' ziektes die niet waarschijnlijk lang gaan duren...krijg je in de regel na 1 week een kaartje. maar dat loopt niet altijd even goed. er zijn soms van die ziektes die je allemaal tegelijk krijgt en dan raakt diegene die dat regelt het overzicht kwijt....maar voor die ene euro per maand kan ik me echt niet druk maken als ik eens een keer vergeten wordt met een kaartje ofzo...
hier regelt de receptioniste het, die heeft ook goed overzicht over jubilea en ziektes e.d.
ze regelen ook mensen die op bezoek gaan en de kado's aanbieden. zodat iedereen óók werkelijk bezoek en een kado krijgt, ook de mensen die wat minder populair zijn dus.
groeten albana

Prima idee

hoi,
ik vind het een prima idee. bij ons op het werk doen ze het ook, alleen is er gewoon een iemand die het goed bijhoudt.
er wordt wel eens iets gekocht voor iemand die ik niet zo leuk vind, ja.
maar weet je hoe vervelend het is als je ziet dat er voor de ene collega veel wordt opgehaald en voor jou bijv. niet omdat je minder goed in de groep ligt?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.