Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Emma B

Emma B

13-04-2010 om 20:04

Oppas voor huis en hond aan huis, verzekering?

Er komt misschien iemand in mijn huis gedurende de zomertijd als wij ver weg zijn. Die persoon gaat ook passen om onze hond.
Maar wat ik me nu afvraag: hoe zit dat met verzekeringen? Als de huisoppas nu brand veroorzaakt, vergoed mijn inboedelverzekering dat dan? Of als de oppas iets kapot maakt in mijn huis?
Of moet alles via de verzekering van mijn huisoppas? En als de hond iets veroorzaakt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
cecile_s

cecile_s

15-04-2010 om 11:57

Misschien ...

is het handig gewoon even je opstal/inboedelverzekeraar te bellen voor de vragen over de brand.

Volgens mij dekt je verzekering brandschade en kan verzekeraar het evt. bij de (verzekering van de) veroorzaker verhalen. Als het een ongelukje is geweest (niet opzet) zal het onder de aansprakelijkheidsverzekering van de oppas vallen (vermoed ik), maar dat is denk ik niet meer jouw probleem. (Wel handig als de oppas een aansprakelijkheidsverzekering heeft).

Wat de hond betreft: de eigenaar van de hond is normaal gesproken aansprakelijk als de hond schade toebrengt. Ik vermoed dat schade van jouw hond gedekt is onder jouw aansprakelijkheidsverzekering, maar ook dat zou je gewoon even kunnen checken door jouw eigen aansprakelijkheidsverzekeraar te bellen.

Ik vermoed dat als de hond brand veroorzaakt, dat jij gewoon uitgekeerd krijgt onder je brandverzekering, maar dat je brandverzekeraar (als het een andere is) het kan verhalen op jouw aansprakelijkheidsverzekeraar... Maar dit heeft dus allemaal eigenlijk niets met de zomeroppas te maken...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.